FAQ |
Kalender |
2008-05-23, 13:36 | #11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
2008-05-23, 13:38 | #12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om jag skulle ge dig tips till vad du kan ha på sidan är tips på hur man kan tjäna pengar snabbt. inte bli skuldsatt snabbt.
Tex idéer och annat hur man kan tjäna en extra slant på något vis. och blir det bara massa sms lån på sidan så hoppas ja ingen går in på den sidan. Om det nu är du som äger linux.se så sälj den och gör något vettigt, eller gör något vettigt av linux.se. Mkt pengar att tjäna där. |
|||
2008-05-23, 14:00 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det jag kritiserar är affärsmän som utan tvekan grisar ner sig i vissa branscher som moraliskt är förkastliga. Som jag skrev - bara för att det inte ännu är förbjudet att lura korkade ungdomar att ta idiotiska lån, betyder inte att man till varje pris måste grisa ner sig i sådan business. Eller rättare sagt, det jag hyllar är affärsmän som frivilligt avstår. Det fanns flera dagstidningar som sa nej till 071-annonser bland annat därför att man inte tyckte att dessa gav något för läsarna, snarare tvärt om var (och är?) det en förkastlig business att lura desperata männsikor på dyra telefonavgifter mot löfte om några sekunders dåligt fejkad omtanke. Detta betyder inte att jag eller dessa tidningar var emot porr. De publicerade säkerligen både reportage i tidningen (se kvällstidningarnas söndagsbilagor de senaste åren) och annonser för bolag i sex- och porrindustrin utan bekymmer. Själv försöker jag bedriva sådan business att jag ska kunna se mig själv i spegeln varje morgon och vara hyfsat stolt över det jag gör. Det är väl värt de eventuella kronor man tappar på att inte till varje pris grisa ner sig i business som man innerst inne vet om inte är rätt. Så, nu lovar jag sluta med mina moralpredikningar. Sorry om det blev för mycket och dessutom tog kleins ursprungstråd. |
||
2008-05-24, 00:49 | #14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om man skall ta ansvar för allt, då kan man inte ens bära den bomulls t shirt man har på kroppen, hur många barnhänder har inte plockat bomull till det kläder du har på kroppen? Eller dom där Nike dojorna du bär, vem sy dem? Om man tycker SMS lån är ocker, så låter man bli och ta SMS lån. Det finns uppbarligen människor som tycker att SMS lån är en bra produkt och dom betala överpriser för detta, precis som det finns folk som gladligen betala flera tusen för ett par trasiga jeans. Det är inte min sak ha åsikter om folks liv, vi lever i ett frit land med en fri marknads ekonomi. |
||
2008-05-24, 01:00 | #15 | ||
|
|||
|
Citat:
Det finns suspekta hemsidor, där man kan räkna ut sin levnadslängd, bara genom att ange ett personnummer så får du en räkning på 150:- , det må vara svinaktigt men är helt lagligt. Då är pakeringsbolagen mera svin än SMS lånebolagen om du fråga mig, men en del tycker pakeringsvakterna gör samhällsnytta. Eller inkassobolagen skall vi inte prata om. Dom tjänar 160:- bara för försenad inbetalning, plus att dom plocka fodringägaren på pengar också. Ändå skulle antaligen vårt samhälle inte fungera utan inkasso. Eller pappastaten som stjäl nästa 50% av din lön i skatter, där kan vi snacka om ocker. Det är läroverket uppgift och utbilda ungdomar vad som gäller.. |
||
2008-05-24, 01:20 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
2008-05-24, 12:20 | #17 | ||
|
|||
|
Citat:
Boverket Arbetesmiljöverket osv osv Myndigheter som är onödiga och som inte behövs. Börja med att sänk bensinskatten med 5 kr per liter, särskilt när dagens bilar är har så lite miljöpåverkan som dom har. Visste ni att en kossa släpper mer farliga växthusgaser än vad en bil gör på flera år... |
||
2008-05-24, 12:38 | #18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Så du väljer mellan en ko och en bil? Det var en bra jämförelse. Du kan ju enkelt lösa det problemet genom att bli vegetarian om du inte redan är det.
2008-05-24, 18:41 | #19 | ||
|
|||
|
Citat:
Man skäller på bilsimen, sedan är det kossorna som förstör vår miljö, dvs köttindustrin.. Samma är det E95 drivna bilar, för varje mil du kör med din bil på E95, så förbruka du spannmål som kan försörja hel familj 1 mån i afrika. |
||
2008-05-24, 18:44 | #20 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Stängt ämne |
|
|