Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

snabbapengar.nu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-23, 13:36 #11
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av klein
Jag tycker SMS lån är skit... Jag tycker akhol är skit också, men om folk vill supa sig redlös berusade så är det upp till dem.. Om folk vill låna pengar till dåliga vilkor så är det upp till dem.

Men jag har inga moraliska anspektet att marknadsföra SMS Lån , om jag inte gör det så gör någon annan det. Jag kanske tar en funderade den dagen, jag ombess sälja försvarsladdningen Bamse som är utformad som en nalle björn och skall placera ut terrängen för att spränga bort kroppssdelar på barn eller andra produkter som angriper försvarlösa människor.

Men att SMS lån ....Nehe!. Vi lever på en frimarknad, det är folk som är över 18 år som tar lånen, dom har lagligt rätta inneha vapen, rösta, dricka akhol,knulla, köra bil,röka en joint och etc.. Dvs vad folk gör med sina liv, är deras ensak.

Det är faktiskt bättre att folk tar ett SMS lån än att dom går på t.e.x Socialbidrag, då belasta inte oss skattebetalare.

Citat:
Ursprungligen postat av claesm
Klein, det är inte min mening att hoppa på dig specifikt, men just SMS-lånen gör mig vansinnig.

Jag kan inte fatta att man vill tjäna pengar på att sätta andra i olycka?

När det finns så mycket goda pengar att tjäna på goda tjänster, tjänster som för oss framåt, som utvecklar kunden och ger mervärde.

Jag tycker det är piss av en radiostation som NRJ att sända reklam både i radion och på RDS om de förbannade SMS-lånen. Hur mycket månar man om sina lyssnare, ungdomarna, om man med alla medel försöker göra dem illa?

Jag har sagt det förut och kommer säga det igen, jag högaktar folk som även har med moral och etik i hur man agerar i affärer. Bara för att det inte ännu är förbjudet att lura korkade ungdomar att ta idiotiska lån, betyder inte att man till varje pris måste grisa ner sig i sådan business.

Tidigare och i nästan alla civilisationer världen över avrättade man ockrare på stans torg.
du tror inte en skuldsatt människa i Sverige förr eller senare kommer få stöd som i grund och botten är våra skattepengar då?
sasserdude är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 13:38 #12
sasserdudes avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Om jag skulle ge dig tips till vad du kan ha på sidan är tips på hur man kan tjäna pengar snabbt. inte bli skuldsatt snabbt.

Tex idéer och annat hur man kan tjäna en extra slant på något vis.
och blir det bara massa sms lån på sidan så hoppas ja ingen går in på den sidan.

Om det nu är du som äger linux.se så sälj den och gör något vettigt, eller gör något vettigt av linux.se.

Mkt pengar att tjäna där.
sasserdude är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-23, 14:00 #13
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by klein@May 23 2008, 12:03
Jag tycker SMS lån är skit... Jag tycker akhol är skit också, men om folk vill supa sig redlös berusade så är det upp till dem.. Om folk vill låna pengar till dåliga vilkor så är det upp till dem.
Jag kritiserar inte folk som har vapen, röstar, dricker alkhol, knullar, kör bil, röker jointar eller tar SMS-lån. Jag har själv varit en korkad arbetarunge och äger faktiskt vapen, röstar, knullar, kör bil, har dock aldrig gillat droger men har som ung och dum tagit många korkade lån och gjort korkade deals som just då verkade vara briljanta. Ni vet hur det är.

Det jag kritiserar är affärsmän som utan tvekan grisar ner sig i vissa branscher som moraliskt är förkastliga. Som jag skrev - bara för att det inte ännu är förbjudet att lura korkade ungdomar att ta idiotiska lån, betyder inte att man till varje pris måste grisa ner sig i sådan business.

Eller rättare sagt, det jag hyllar är affärsmän som frivilligt avstår.

Det fanns flera dagstidningar som sa nej till 071-annonser bland annat därför att man inte tyckte att dessa gav något för läsarna, snarare tvärt om var (och är?) det en förkastlig business att lura desperata männsikor på dyra telefonavgifter mot löfte om några sekunders dåligt fejkad omtanke.

Detta betyder inte att jag eller dessa tidningar var emot porr. De publicerade säkerligen både reportage i tidningen (se kvällstidningarnas söndagsbilagor de senaste åren) och annonser för bolag i sex- och porrindustrin utan bekymmer.

Själv försöker jag bedriva sådan business att jag ska kunna se mig själv i spegeln varje morgon och vara hyfsat stolt över det jag gör. Det är väl värt de eventuella kronor man tappar på att inte till varje pris grisa ner sig i business som man innerst inne vet om inte är rätt.

Så, nu lovar jag sluta med mina moralpredikningar. Sorry om det blev för mycket och dessutom tog kleins ursprungstråd.
claes är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-24, 00:49 #14
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005

Citat:
Originally posted by sasserdude@May 23 2008, 12:36

du tror inte en skuldsatt människa i Sverige förr eller senare kommer få stöd som i grund och botten är våra skattepengar då?
Men framförallt bårde folk haja till, att lära sig att SMS lån är en dålig affär för dem.

Om man skall ta ansvar för allt, då kan man inte ens bära den bomulls t shirt man har på kroppen, hur många barnhänder har inte plockat bomull till det kläder du har på kroppen? Eller dom där Nike dojorna du bär, vem sy dem?

Om man tycker SMS lån är ocker, så låter man bli och ta SMS lån. Det finns uppbarligen människor som tycker att SMS lån är en bra produkt och dom betala överpriser för detta, precis som det finns folk som gladligen betala flera tusen för ett par trasiga jeans.

Det är inte min sak ha åsikter om folks liv, vi lever i ett frit land med en fri marknads ekonomi.
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-24, 01:00 #15

Citat:
Originally posted by claesm@May 23 2008, 13:00

Jag kritiserar inte folk som har vapen, röstar, dricker alkhol, knullar, kör bil, röker jointar eller tar SMS-lån. Jag har själv varit en korkad arbetarunge och äger faktiskt vapen, röstar, knullar, kör bil, har dock aldrig gillat droger men har som ung och dum tagit många korkade lån och gjort korkade deals som just då verkade vara briljanta. Ni vet hur det är.

Det jag kritiserar är affärsmän som utan tvekan grisar ner sig i vissa branscher som moraliskt är förkastliga. Som jag skrev - bara för att det inte ännu är förbjudet att lura korkade ungdomar att ta idiotiska lån, betyder inte att man till varje pris måste grisa ner sig i sådan business.

Eller rättare sagt, det jag hyllar är affärsmän som frivilligt avstår.

Det fanns flera dagstidningar som sa nej till 071-annonser bland annat därför att man inte tyckte att dessa gav något för läsarna, snarare tvärt om var (och är?) det en förkastlig business att lura desperata männsikor på dyra telefonavgifter mot löfte om några sekunders dåligt fejkad omtanke.

Detta betyder inte att jag eller dessa tidningar var emot porr. De publicerade säkerligen både reportage i tidningen (se kvällstidningarnas söndagsbilagor de senaste åren) och annonser för bolag i sex- och porrindustrin utan bekymmer.

Själv försöker jag bedriva sådan business att jag ska kunna se mig själv i spegeln varje morgon och vara hyfsat stolt över det jag gör. Det är väl värt de eventuella kronor man tappar på att inte till varje pris grisa ner sig i business som man innerst inne vet om inte är rätt.

Så, nu lovar jag sluta med mina moralpredikningar. Sorry om det blev för mycket och dessutom tog kleins ursprungstråd.
Kan hålla med dig delvis.. Men å andra sidan kommer det alltid finnas den typen av affärer. Kan inte se felet med 071 nummer , om någon vill ringa ett nummer och höra kåtta ulla stöna, så låt dem göra det. Så länge du talar om att det kostar 19.90:- / min så är det lagligt och ok. Du lär inte få äkta omtanke om du går till Malmskillnadsgatan och köper dig en flicka... Eller engångs ligget från krogen.. Osv osv.

Det finns suspekta hemsidor, där man kan räkna ut sin levnadslängd, bara genom att ange ett personnummer så får du en räkning på 150:- , det må vara svinaktigt men är helt lagligt.

Då är pakeringsbolagen mera svin än SMS lånebolagen om du fråga mig, men en del tycker pakeringsvakterna gör samhällsnytta. Eller inkassobolagen skall vi inte prata om. Dom tjänar 160:- bara för försenad inbetalning, plus att dom plocka fodringägaren på pengar också. Ändå skulle antaligen vårt samhälle inte fungera utan inkasso.

Eller pappastaten som stjäl nästa 50% av din lön i skatter, där kan vi snacka om ocker.

Det är läroverket uppgift och utbilda ungdomar vad som gäller..
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-24, 01:20 #16
Netikett Netikett är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Netikett Netikett är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by klein@May 24 2008, 00:00
Eller pappastaten som stjäl nästa 50% av din lön i skatter, där kan vi snacka om ocker.
Samma läroverk som används med hjälp av dina 50% kanske?
Netikett är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-24, 12:20 #17

Citat:
Ursprungligen postat av Killen
Citat:
Skolan har pengar. Staten behöver inte mer pengar! Man måste börja spara inom statens förvaltning hårdare, lägg ner massa onödiga verk..

Boverket
Arbetesmiljöverket
osv
osv

Myndigheter som är onödiga och som inte behövs.

Börja med att sänk bensinskatten med 5 kr per liter, särskilt när dagens bilar är har så lite miljöpåverkan som dom har. Visste ni att en kossa släpper mer farliga växthusgaser än vad en bil gör på flera år...
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-24, 12:38 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Citat:
Originally posted by -Killen@May 24 2008, 00:20
Citat:

Skolan har pengar. Staten behöver inte mer pengar Man måste börja spara inom statens förvaltning hårdare, lägg ner massa onödiga verk..
Boverket
Arbetesmiljöverket
osv
osv
Myndigheter som är onödiga och som inte behövs.
Börja med att sänk bensinskatten med 5 kr per liter, särskilt när dagens bilar är har så lite miljöpåverkan som dom har. Visste ni att en kossa släpper mer farliga växthusgaser än vad en bil gör på flera år...

Du tycker arbetsmiljöverket är onödigt? Vilka ska ta hand om arbetsmiljöbiten tycker du? Oavsett om de två verken existerar eller inte så behövs ju det arbete de gör.... Om de ska vara egna verk eller inte har väl mindre betydelse.

Så du väljer mellan en ko och en bil? Det var en bra jämförelse. Du kan ju enkelt lösa det problemet genom att bli vegetarian om du inte redan är det.
Oläst 2008-05-24, 18:41 #19

Citat:
Originally posted by tartareandesire@May 24 2008, 11:38

Du tycker arbetsmiljöverket är onödigt? Vilka ska ta hand om arbetsmiljöbiten tycker du? Oavsett om de två verken existerar eller inte så behövs ju det arbete de gör.... Om de ska vara egna verk eller inte har väl mindre betydelse.

Så du väljer mellan en ko och en bil? Det var en bra jämförelse. Du kan ju enkelt lösa det problemet genom att bli vegetarian om du inte redan är det.
Arbetesmiljöverket förstör bara för småföretagare, finns exempel på där detta verka har förbjudit 7elven butiker ha 24h öppet, jag tycker inte att en statligt myndighet skall läggas sig såna saker. Arbetesmiljöverket existens verka mer vara en produkt från 1968 rörelsen och ingenting modernt som vi behöver idag.

Man skäller på bilsimen, sedan är det kossorna som förstör vår miljö, dvs köttindustrin..

Samma är det E95 drivna bilar, för varje mil du kör med din bil på E95, så förbruka du spannmål som kan försörja hel familj 1 mån i afrika.
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2008-05-24, 18:44 #20
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by klein@May 23 2008, 06:53
Vad tycker ni man skall stoppa in för innehåll på snabbapengar.nu?
Jag hade nog gjort en blogg med mycket innehåll och ständigt uppdaterande och bra professionella tips.
pokerstjärna är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017