FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vem betalar frakten vid öppet köp? | |||
Jag som säljare återbetalar fraktkostnaden | 10 | 29.41% | |
Kunden får stå för hela fraktkostnaden | 24 | 70.59% | |
Antal röster: 34. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-02-18, 12:27 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag vet så tar de flesta "stora" postorderföretagen ut en returavgift, tänker på Ellos, Rowells osv.
|
||
Svara med citat |
2009-02-18, 16:00 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Enligt Svensk Distanshandels rekommendationer så skall alla avgifter inklusive frakt, postförskottsavgift etc återbetalas till kunden då de returernerar hela betällningen. Vid del-retur så är rekommendationen att man skall återbetala de avgifter som går att hänföra till de returnerade varorna. Därför kan det vara fördelaktigt att använda "flat fees" som är oberoende på ordersorlek. |
||
Svara med citat |
2009-02-18, 19:37 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltid när jag handlat kläder och returnerat har jag fått betalt enbart för varorna. ALDRIG för frakten till mig, eller returfrakten.
Butikerna jag handlat i är Nelly, Tintinstyle, Juniform och Ajabaja, Mulberry, Burberry. Själv betalar jag enbart tillbaka varuvärdet. Jag är medveten om att det ger badwill, men jag tänker också som så att om jag börjar bjuda på dessa frakter händer förljande: 1) Ryktet sprider sig och fler ångrare handlar hos mig, finns många sådana med djur tyvärr 2) Andra e-handlare får problem i och med att kunderna då automatiskt tror att frakten alltid betalas tillbaka. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|