FAQ |
Kalender |
2011-08-25, 20:05 | #11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det framgår både ordagrant och av sammanhanget vad jag menar. Titta på adjektivet som beskriver de två substantiven i den tredje meningen och läs vad det står. Ord som träningsverket, kraftverket eller mensverket är ordlekar och anspelar inte på att vara statliga verk eller myndighetsutövande. Finns det ett företag som arbetar med hälsa och friskvård som heter träningsverket och en myndighet vid samma namn, så är jag övertygad om att företaget hade vunnit en ATF i det fall att de hade registrerat domänen först. |
|||
Svara med citat |
2011-08-25, 21:22 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Svenska Freds- och skiljedomsföreningen borde vara tacksamma. De har dels fått uppmärksamhet och dessutom bedriver de sin satirverksamhet under ett bättre namn.
Det är solklart att myndigheten själv har rätt till sitt namn och jag ser inga som helst fel.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2011-08-25, 22:00 | #13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tänkte skriva precis samma sak tidigare idag men tyckte jag skrivit lite väl många inlägg och hejdade mig De borde som sagt var tacka IIS istället för all gratisreklam som inte direkt varit negativ. Den negativa publiciteten står de uppenbarligen för själva istället i form av förvirrade debattartiklar.
2011-08-31, 16:59 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-08-31, 18:19 | #15 | |||
|
||||
|
Detta finns ju även att läsa:http://www.dagensjuridik.se/2011/08/...oman-i-ond-tro
|
|||
Svara med citat |
2011-09-02, 11:34 | #16 | ||
|
|||
|
I det här läget har Svenska Fred och * handlat i ondtro. Att kappa en myndighets domännamn, bara för man inte gillar den verksamheten är inte ok.
Sedan skall vi nog vara glada med att Svensk vapenexport finns, det ger arbetstillfällen, får inte Sverige sälja sina Carl Gustavor så gör något annat land det. Men Sverige bruka gladligen ta emot slaget från en väpnat konflikt form av flyktingar, då är det väl bara bra att vi gör en ekonomiska hacka på detta form av vapenexport. Citat:
Senast redigerad av klein den 2011-09-02 klockan 11:37 |
||
Svara med citat |
2011-09-02, 12:37 | #17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2011-09-02, 19:22 | #18 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
2011-09-02, 19:54 | #19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Iofs inte så konstigt att klein kläcker ur sig sånt, när det är det politiska diskursen som erbjuds i väst. politikerna kommer i byxorna så fort det "skapas arbetstillfällen" och någon säger att ekonomin är på G. Värre verklighetsfrånkoppling får man leta efter
|
||
Svara med citat |
2011-09-02, 23:38 | #20 | ||
|
|||
|
Sverige säljer inte vapen till syrien. Sedan är de knappast hand eldvapen som Sverige säljer utan pansarbrytare vapen såsom GRG M/48 och M/86.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|