FAQ |
Kalender |
2006-10-10, 20:08 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vi kör med Plesk, och tycker själv det är en av dom bättre mot andra. Men kan säkert finnas några till som kan vara bättre.
Plesk har även haft sina buggar och konstigheter men tycker dom börjar bli stabilare och bättre och brukar komma nya funktioner och förbättringar på nya versioner. Det viktigaste är något som fungerar och passar bra till många kunder, samt att kunderna fattar och klarar av det. Nackdelen med inte köra något eget kodat är att man blir mer låst fast normalt så behöver man inte special lösningar på normal shared hosting. Cpanel skulle man kunna tänka sig att köra om man få till vettigt gränsnsitt för standard ser det grått och rörigt ut. Mitt inlägg kan aldrig bli helt neutralt så tänker inte säga att Plesk är bäst, men skulle vara intressant veta hur många som skaffar webbhotell efter kontrollpanel. |
||
Svara med citat |
2006-10-10, 21:21 | #12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Många som är inkörda på Cpanel i utlandet brukar ibland välja webbhotell utifrån det då de är vana vid Cpanel om de vill byta. Hurvida det är i Sverige vet jag dock inte.
|
||
Svara med citat |
2006-10-11, 01:26 | #13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tackar för alla svar, men frågan var även om någon visste om WHMCS klarade av samma saker som tex plesk och cpanel.
|
||
Svara med citat |
2006-10-11, 02:15 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
OK!
Då har jag fått det besvarat... |
||
Svara med citat |
2006-10-11, 02:54 | #15 | |||
|
||||
Medlem
|
Rekommenderar DirectAdmin av erfarenhet. Har tidigare kört CPanel och det är enligt mig en stor skillnad. Jag anser DA vara mycket lättanvänd, grafiskt snygg och även relativt prisvärd.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|