FAQ |
Kalender |
2012-10-12, 10:59 | #11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ifall du kommunicerar över flera språkområden så välj något engelskt ord och inte hej eller dylikt.
Du kan ju försöka välja något som passar din verksamhet. Info är tråkigt, stelt och gammaldags medan hej, eller varför inte tjena, är mer avslappnat.
2012-10-12, 13:21 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det en personlig mailadress till en särskild person på företaget, så är titel eller namn brukligt. Tex webmaster@domän.tld, eller pella@domän.tld.
Om mailadressen riktar sig till företaget och inte till en specifik person, så är avdelning brukligt, tex support@domän.tld eller order@domän.tld. Alla webbsidor bör dock ha en info@ och en admin@. Själv använder jag nästan enbart info@ ut mot kunder. Oavsett vad folk vill fråga om, så kan de alltid maila info@ och få svar. |
|||
Svara med citat |
2012-10-12, 13:54 | #13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, att man som företag alltid bör ha aktiva info- och admin-adresser håller jag med om men man behöver ju ändå inte använda dessa utåt.
2012-10-12, 16:07 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Det jag ser på mina kunder är att när man har domäner på formen fornamnefternamn.se så gör man ett personligt mailkonto
[email protected] Det använder man sedan som sin master-adress. Har man sedan ett företag, eller en websida där man vill ha en mailadress så sätter man upp ett eller flera alias: [email protected] för generella frågor [email protected] används om man har en kundsupport och vill dirigera typiska kundsupportfrågor dit. Är man ett företag där mer än en person ska kunna ta hand om inkommande mail så låter man aliasen terminera på flera konton och där kontona då har formen [email protected] |
||
Svara med citat |
2012-10-13, 23:11 | #15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag själv använder uteslutande följande sätt;
förnamn.efternamn@domän.se info@domän.se |
|||
Svara med citat |
Svara |