FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-07-20, 20:23 | #11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Så jag tar gärna emot mer tips också, eller en liten "enklare guidning" av det som redan kommit upp i tråden. |
||
Svara med citat |
2011-07-20, 22:36 | #12 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Skulle du istället välja att konfigurera sajten för en domän som du själv kontrollerar men utan att peka domänen mot ditt webbhotell så finns det en enklare lösning som BarateaU. Det enda du behöver göra för att det ska funka är att ha kontroll över domänen du vill använda på ett annat ställe än webbhotellet och låta den ligga parkerad/opekad/vadsom. Sedan lägger du till IP-adressen ditt webbhotell ger dig när du skapar ditt konto/sajt kopplad till en domän i din hosts-fil (t ex /Windows/system(32|64)/drivers/etc/hosts under windows eller /etc/hosts på macosx .. sök på typ "add ip to hosts file" för mer instruktioner).
2011-07-21, 17:42 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Clarence: Tack för ditt inlägg, men det gjorde mig inte heller så mycket klokare. Jag är väldigt tacksam för alla vädledningar jag får. Alltså egentligen så verkar ju inte denna guiden så svår: http://www.elated.com/articles/passw...with-htaccess/
Vet bara inte vad jag gör för fel men något är det. Jag kör på en ftp klient och jag tror inte riktigt .htaccess filen samt .htpasswd filen förs över. |
||
Svara med citat |
2011-07-21, 20:12 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Använder du FileZilla så skall du se den iallafall.
|
||
Svara med citat |
2011-07-23, 02:54 | #15 | |||
|
||||
Administratör
|
Döljer du kända filändelser? Dina filer kanske heter .htaccess.txt och .htpasswd.txt eller något liknande.
2011-07-23, 04:27 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Annars kan du använda xampp för att utveckla sidan lokalt.
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|