Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Att skapa nya affärsidéer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-01, 23:47 #11
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 569
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 569
1.
Ja de stora problemen jag stör mig på är Sveriges alla odugliga partier.
Vi kan inte påverka det så mycket.

2.
Arbetsförmedlingen har slutat ge folk starta-eget bidrag pga att dom drar igenom andra projekt(FRA-lagen?) och de som får stödet är nu bara invandrare och handikappade.

3.
Ett webbverktyg där man skapar design och html/css i ett och samma program. när du tex drar en bild runt i fältet så ändras tex margin och etc i css filen och att man ska kunna ändra storlek på tex en bild som är vektor baserad etc. Dvs en förbättrad version av Dreamweaver + Photoshop = bra produkt.

4.
alla sladdar och onödigheter vid telefonjacket.
Jag skulle vilja ha en pryl man bara sätter i telefonjacket som har tex 2 telefonjacks anslutningar, 4 nätverksanslutningar. och att denna är trådlös även. så att trådlösa datorer skulle kunna ansluta sig till den, samt att den hade bluetooth så man kan ansluta sin mobil till fasta nätet. Hade ja köpt direkt.

5.
att slippa dammsuga, tex att man har lister som är alla kopplade till ett utsug. så att man bara kan starta den, och sopa in all skit till kanten så suger den upp det och du dammsuger alltså lättare på ett snabbt sätt, samt att allt som redan är i hörnen sugs upp. Dock skulle det kosta en massa att installera i hemmen, men det hade varit praktiskt, och samtidigt opraktiskt.. för det kanske inte är en så bra idé hehe.

6.
Införa en månad där man sätter folk på prov. dvs att svenska folket får välja en fråga, sen röstar alla för och mot på den. sen då när detta hålls ska alla vanliga politiker ut i riktiga arbetslivet och visa vad dom går för när det gäller oss "lågklassare" får jobba med.

Skulle gärna vilja se Sahlin,Reinfeldht, Ohly ,Schyman vara anställda på mcdonalds,shell,montör på volvo,och fastighetsskötare. Skulle kunnat bli en förbannat bra serie på TV.

7.
Reklamen i tv.
Det finns en radio som samlar in all musik och hoppar över reklamen m.m.
Varför inte göra en tv box man kan köpa som har en hårddisk på 1TB som sparar allt, så att man kan kolla på alla filmer som tex går på 4an utan reklam-avbrott? då hade man kunnat se en 2 timmars film på 2 timmar och inte 3 timmar.
Dvs. att man hamnar lite efter i tiden, men vad gör det, man har alla program sparade på en hårddisk den senaste veckan, så kan man tex slå en tv tablå som då finns i boxen som visar alla program den samlat på sig. Om det är lagligt att ha en sådan radio så borde det vara lagligt med en sådan tv box med samma funktion.

8.
Alla problem ligger i politiken.
Lösning: Man skapar en oerhörd databas med alla politiker, och vad som säger Ja och Nej till. Så kan man filtrera fram en grupp som tycker som det, så har man ett oerhört bra parti. Som hela tiden uppdateras. och sedan pröva detta partis politik på test i 6 månader bakom det riktiga partiet. Dvs att test partiet röstas då fram automatiskt efter vad alla vi svenskar går in och säger ja och nej, de personer som då får mest stöd från folket blir valda. Och även de som inte är politiker ska kunnas väljas ut på test. Att man verkligen avlar fram de bästa politikerna i landet.

jag kan säga så här att de politiker vi har i Sveriges riksdag är en bunt med äkta socialfall.

Det är några "problem" som ja kommer på nu på rak arm..
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-02, 00:00 #12
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Skapa ett entreprenörskapsforum där endast personer som professionellt ägnar sig åt E-handel får bli medlemmar.
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-02, 08:42 #13
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Jag har tänkt lite tvärt om nu på min senaste idé.....

Vad skulle jag vilja göra när jag jobbar? hur skulle jag kunna dra in pengar på det så jag kan leva på det?
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017