FAQ |
Kalender |
2008-09-10, 22:41 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med spajk.
|
||
Svara med citat |
2008-09-10, 23:55 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-09-11, 01:12 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Evolution Lancer är hela namnet
(den bästa i serien är VI TME enligt min åsikt hehe, och nuvarande torde vara nr X?) Angående loggan kan jag bara hålla med ovanstående, ta gärna bort de överflödiga effekterna såsom bevel och spegling, det har varit på modet ett bra tag nu men att göra det i dagsläget är en rätt stor chansning då det tyvärr oftast förknippas med en utågende trend (något alla börjar tröttna på). Gillar dock bollarna men även den där lilla stjärnan kan fungera. Säg tex att du förminska själva boxen så att de två orden kommer närmare varandra? Gradienten kan du gott behålla, åtminstone för webb-versionen men som tidigare postare sagt så är det inte säkert att passar sig bra i tryck (beroende på teknik såklart) |
||
Svara med citat |
2008-09-11, 08:46 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick en snilleblixt för loggan ska jobba lite med den så lägger jag upp den nya snart.
bevel försvinner hela boxen försvinner. återkommer snart med loggan. denna kommer passa bra i tryck och har inte för mkt effekter samt speglar företaget lite. |
|||
Svara med citat |
2008-09-11, 20:31 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som de övriga säger, ta bort alla effekter och gör loggan "platt". Sen kanske testa med en kvadratisk eller runt bakgrund där prickarna bli vita precis som "evo" och skapar en enhet.
Prickar och evo är väldigt runda så kanske en kvadrat som bakgrund skulle vara snyggast. Testa med raka kanter på kvadraten, inte rundade som du har nu... risken är för kaka på kaka... Spännande att se ditt nya förslag snart! Lycka till! |
||
Svara med citat |
2008-09-13, 17:13 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Idéen till loggan som jag fick såg mycket bättre ut i teorin så den blev det inte, men har en annan som jag faktiskt är ganska nöjd med.
Tog bort alla effekterna dessa var visst inte så uppskattade längre=) plus att det kanske inte gjorde sig bra i mindre tryck. Den senaste ser ni här Senaste loggan lite fade kvar men inte så det påverkar olika storlekar ser snyggare ut i stor storlek men inte så dåligt i lite mindre storlekar. Kan även ta lite feedback på själva sidan när jag ändå är på gång=) den är inte helt klar så det kommer väl påpekas mycket som jag redan är medveten om och kommer att ändra. Tack so far=) |
|||
Svara med citat |
2008-09-13, 17:24 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker den känns lite industri fortfarande. Inte någon direkt media-feeling
|
||
Svara med citat |
2008-09-13, 17:55 | #18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nja, var väl inge vidare. Men tror den skulle bli snyggare om du gör v:et till att se likadan ut på båda sidorna. Jag skulle också tipsa om att byta fonten. Någon lite tjockare, och mer custom stil på fonten. Hm, som Kalasboll sa, så inte någon direkt media-feeling.
|
||
Svara med citat |
2008-09-15, 00:17 | #19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |