FAQ |
Kalender |
2003-09-26, 13:02 | #11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
I nuläget tillåter jag inga av mina undersidor att indexeras. Jag misstänker att det påverkar min PR negativt, eftersom Google förmodligen tror att siten bara består av index.shtm? Jag har läst att man bör ha många relevanta sidor och det har jag ju egentligen. Mina länkar till andra populära sidor i samma bransch hittar Google förstås inte heller pga. noindex. Att jag inte tillåter indexering hänger kvar från en tid långt tillbaka då hela min site låg inom en frame från Nunames och jag inte ville att folk skulle trilla in direkt på en undersida. Det gäller förstås inte längre och jag ska ändra det redan idag. Totalt finns det minst 50000 länkar till siten, men problemet är att ca hälften går till andra adresser, för jag har bytt några gånger pga att någon lagt beslag på .com redan hösten 1998 (tror jag det var) i hopp om att tjäna pengar. Han gav upp efter två år och då fick jag den via Snapnames. Nu är det förstås den som gäller och jag ska försöka få alla att uppdatera sina länkar. Vad menas med att "Graphics > Clip Art > Original är en PR4 kategori"? Har kategorierna i sig olika status? Inte bara de listade siterna? Jag upptäckte just att jag även finns med i Computers > Graphics > Web > Free > Coordinated Sets > Linkware http://directory.google.com/Top/Computers/..._Sets/Linkware/ Den har också PR4, antar jag? Ens PR kan alltså även påverkas av vilken kategori man ligger i? Många frågor blir det. :-) Tillägg: Egentligen är jag inte så intresserad av PR, utan vill bara att siten ska gillas av Google m.fl. Men visst vore det trevligt att kunna kliva upp ett hack... |
||
Svara med citat |
2003-10-21, 22:19 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag fick ett nytt mail (ignorerade helt enkelt det förra). Nu är det 700 kr för samma tidsperiod och samma antal länkar som gälller. Undrar hur mycket de är beredda att betala. Det kanske lönar sig att vänta, eh?
|
||
Svara med citat |
2003-10-22, 00:07 | #13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena... är lite newbie på allt detta... vad är PRX ? (Där X är siffran), hur kan jag kolla
vad min site har för värde t.ex.? Är det något man först måste registrera, eller hur funkar det som? Martin Ändring: Såg inte att han som startade tråden länkade till en förklaring av PR (Page Rank har jag fått lära mig nu) |
||
Svara med citat |
2003-10-22, 00:38 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tog och installerade Google ToolBar och besökte mina 2 siter, och
den gröna lilla grejen, PageRank visade 5/10 och 6/10... hur "bra" är detta? Vad kan det jämföras med? martin |
||
Svara med citat |
2003-10-22, 01:44 | #15 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Dagens Nyheter - PR8 Aftonbladet - PR7 Lunarstorm - PR6 Webmaster Network - PR6 se.Pricerunner - PR6 och lite fler: Comviq.se - PR5 Boxman.se - PR6 news.nu - PR5 CNN.com - PR9 Kom ihåg man inte ska tänka så mycket på siffrorna i skalan. Mest troligt ligger det till så att en PR4 site "motsvarar" 7 stycken PR3 siter.. osv... längre upp i skalan skiljer den kanske ännu mer. Finns bara spekulationer på detta. Kan ju säga att PR5 och PR6 visar ju att du lyckats med dina sidor. Men PageRank är ju inte allt direkt
2003-10-22, 01:45 | #16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Kollade precis dina siter och fick fram 4/10 resp 5/10 // Mats |
|||
Svara med citat |
2003-10-22, 01:47 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-10-22, 01:50 | #18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej... man kan alltså jämföra PR skalan med dB skalen, dvs 90dB är otroligt mycket mer än tex 70dB
För er som undrar vilka sidorna är så är det www.microsaft.nu och support.linux.se, har nyligen "öppnat" www.slackware.se (hoppas jag inte gör för mkt reklam nu ). -martin |
||
Svara med citat |
2003-10-22, 02:03 | #19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
lemonlime är företaget, och den lär nog inte vara så viktig :P |
||
Svara med citat |
2003-10-22, 03:56 | #20 | |||