FAQ |
Kalender |
2005-04-28, 14:04 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
antingen i samma fönster med samma header etc så får man använda sig av bakåtknappen för att komma tillbaka..
eller ett popup så att man ser den ordinarie sidan i bakgrunden |
||
Svara med citat |
2005-04-28, 14:13 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
personligen tycker jag att java-menyn är lite seg på att försvinna om man drar bort musen. Antar att det bara är en timer som man kan minska på.
Framsidan tycker jag är för stor. Man tänker lixom "gud... kommer det ännu mer nu?" när man scrollar ner. Kanske någon slags uppdelning vore bra. Jag kände spontant att man kunde visa bara ett fåtal ex (av t ex kommande DVD) och sedan ha javascript som man kan använda till att "klicka ner" mer info om just kommande DVDs o så. Går såklart att lösa på många sätt men nu tycker jag iaf att det är lite mycket info samtidigt. Annars var sidorna för individuella filmer trevliga och fina. Bra sida i det stora hela. Du har inte funderat på att lägga in lite "användar-interagering" (typ forum, gästbok-liknande eller så)? Sånt kanske kan få lite mer liv på sidan. Om det är några som skriver såklart... |
||
Svara med citat |
2005-04-29, 19:30 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har jag fixat till några av de synpunkter ni kom med:
När det gäller omröstningen så lyckas jag inte skapa ett popup-fönster som gör att rösten registreras (ingen info skickas med). Är det någon som vet hur man öppnar ett Popup i attributet action i taggen <form> Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-05-07, 03:20 | #14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har inte tid att läsa igenom alla svar men jag gillar sidan skarpt, väldigt snyggt och färgglatt. Själv kan jag aldrig blanda så mycket färger och lyckas som du har gjort.
Det är dock en sak som jag saknar, kan täknas att jag missat det men jag letade ett tag. Disneys filmer som inte är animerade, "around the world in 80 days", "varghunden" mfl... var är dem? |
|||
Svara med citat |
2005-05-07, 12:35 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker du lyckats väldigt bra med vissa saker och mindre bra med andra.
Där du t.ex. har navigering och en text om veckans filmfråga, där gillar jag det definitift, verkligen skitsnyggt där. Fast sen hela menyn till höger med uppdateringar håller verkligen inte samma kvalité som resten av sidan. Länken på den stora tarzan-bilden funkar förresten inte. |
||
Svara med citat |
2005-05-09, 18:41 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är sällan jag blir särskilt imponerad av Flashgrejer jag ser, men det här var faktiskt riktigt snyggt!
(dvs. Flashtoppen) |
||
Svara med citat |
2005-05-10, 12:32 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Mycket bra! Det är så här flash ska användas. jag hatar jobbiga, långa och påtvingade flashintron.
En liten grej som jag tycker du kan hoppa över: filmrutorna längst till vänster. Antingen lägger du till en lika dan på höger sida eller helst ta bort den helt. |
||
Svara med citat |
2005-05-11, 20:53 | #18 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Tack för påpekandet av Tarzan-bilden, glömde ändra den när jag flytta alla filmsidor. Citat:
Citat:
|
||||
Svara med citat |
2005-06-15, 17:41 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inte kollat in sidan tidigare - men vill hålla med många av de föregående inläggen, med vissa tillägg dock.
- Känns välproducerat i många avsikter, men sen känns det som att du slarvat/missat vissa delar: t.ex. avslutningen på första sidan med: "På Internet sedan...", "Sidan är anpassad för...", "Copyright-infon" - din egen banner, och FireFox-loggan - inget av detta är speciellt snyggt implenterat. Dessutom tycker jag att copyright-texten kan flyttas (t.ex. om man klickar på copyright längst ner), likaså "anpassad..."-texten - ta väck. - "Sing-A-Long"-delen skulle kunna implenteras bättre - är ju som en egen sektion nu, vore trevligt om den kunde anpassas in i det övriga formatet. - Ta väck filmlisten till vänster. I övrigt sköna färger, snygg Disneystämning och bra presentationer av de olika filmerna! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|