FAQ |
Kalender |
2005-09-14, 16:08 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Intressant, jag har ägt ett fåtal domäner i ett par år nu, men de här 3 breven kom till nyregistrerade domäner (lustigt nog det enda namnet jag har com/net/org av .. ).
Undrar hur de väljer "offer". |
||
Svara med citat |
2005-09-14, 18:25 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inte fått ett enda. har några .com domäner men har än så länge inte sett röken av dem. hade varit kanon då jag behöver lite papper att slå in saker med nu när jag ska flytta :P
|
||
Svara med citat |
2005-09-14, 20:05 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag räknar dem i kilo.
|
||
Svara med citat |
2005-09-14, 20:17 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
De batchar ut dem månadsvis iaf, jag får ett gäng var månad (har ett femtiotal domäner under dessa TLDS) sen några år tillbaks. Lustigt att de inte ger upp och slutar skicka dem |
||
Svara med citat |
2005-09-15, 01:57 | #15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om min morsa skulle köpa en domän, få en sådan här faktura. Du tror inte hon skulle betala den? Det är en svinig och lönande verksamhet för dom som gör det. |
||
Svara med citat |
2005-09-16, 00:19 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte riktigt om jag håller med att det vare sig är bluffakturor eller "svinig" verksamhet. Nu har jag inte fått breven själv men utgår från bilderna som grazzy visade. Och där framgår det ju tydligt att det inte är en faktura utan ett erbjudande. Är man så dum att man inte läser vad de skriver får man ju skylla sig själv.
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-09-16, 00:40 | #17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Håller helt med dig wiggin.
Om man inte som vi är insatta i hur det fungerar "det där med data och internet" får man skylla sig själv. Då köper man domäner för 3.000:- för att undvika att porrnasare tar över dem, går på erbjudande om gratis hemsidor där domännamnet tillhör den som kom med erbjudandet. Då har man beställt en EU-domän för ett år sedan och betalt en sisådär 4.000:- för det. Då köper man SEO för 30.000:- av ett företag som bara reggar i google, msn, och byter titeln på sidan. Ligger på ett webbhotell som finns i en garderob hos en 15-åring. Så undrar en del varför det finns en viss misstro mot IT-branschen hos de företag som vi skall försörja oss på. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|