Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kopierad inom ett dygn

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-27, 13:42 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jo, det är trist. Tyvärr så får man nästan räkna med sådant numera när man gör mindre applikationer.
Man ska inte behöva räkna med att bli kopierad. Det är olagligt Gör en polisanmälan, men räkna dock inte med resultat.
Så ser verkligheten ut. Det har ingenting med om det är rätt eller fel att göra.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 15:14 #12
ejick ejick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 41
ejick ejick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 41
Tack Rokkan1 för hjälpen med informationen om domänen!
Citat:
a, inget att gråta för. Sidan var inte unik ändå. Man kan sätta upp en sådan sida inom 30 minuter. Dessutom har de annat (t.ex. Embed Currency Image For This Conversion) som inte du har ....
Jag tycker väl att det är en ganska tydlig kopiering, typ som en Rölex eller Bröjtling, men det är väl en smaksak

Att applikationen inte tar lång tid att göra stämmer men det är inte det utan idén som var, enligt mig, unik då jag inte hittat någon annan sajt som visade flera valutor vid en sökning. Jämför gärna Forex eller Xchange som jag skrev om tidigare.
Citat:
Har du skrivit om sajten på andra sajter än WN?
Jag har fått ett omnämnande på FeedMyApp.com, vilket i sin tur har givit lite annan feedback. Jag har även nämnt den på min Facebook samt på webforum, fast då när det var beta.

Kopieringen är enligt mig bara beviset på att det faktiskt är en bra applikation. Dock kunde man kanske bemödat sig med att justera footern lite bättre.
ejick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 15:20 #13
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Kopia har tydligen uppdaterat sin sida med lite info längst ner. Original Idea From...

Hur kom du sidan på spåret? Ett dygn gammal och du hittade den?
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 15:23 #14
ejick ejick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 41
ejick ejick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 41
Haha, ja jag märkte det. det var ju gulligt

Jag gjorde en sökning på mitt domännamn på Google, och det visar sig finnas många bloggar och liknande som skriver om siter som kommer upp på FeedMyApp. En av dessa sidor hade även en länk till denna konkurrent.
ejick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 15:26 #15
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
De skriver iofs : Original Idea From crrncy.com
Så du har ju fått credits, eller är de upplagda nyligen?

Edit: Var lite sen med informationen.
Daniel29 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 15:33 #16
ejick ejick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 41
ejick ejick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 41
Jag såg det nu, men klockan 10:01 när jag sparade ned en kopia av stod det inget om det. Förutom att han verkade ha missat att ta bort en länk, som inte innehåll någon info.
ejick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 15:54 #17
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Du kan ju alltid köra reverse ip lookup så kan du se om det känner igen några av dom andra sajterna på samma server. Innehavaren har ju förmodligen flertal sajter på samma server.

http://www.yougetsignal.com/tools/web-site...-on-web-server/
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 16:36 #18
DDClarke DDClarke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 2
DDClarke DDClarke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 2
Hi, I'm afraid my swedish is er, well I don't know any! I am the creator of Convez. I understand you might be irrated and see this as copying, but honestly not a single line of your work was taken so legally I'm perfectly fine. (There was a site launched before yours which is pretty much the same also). Legally is one thing, morally is another. The footer link was just an error on my part, I forgot to add the title text. (Had to check up how many letters your domain had in! To be honest it would be quite silly (and confusing) to not copy any code (which is clearly visable by view source) but to copy your footer text! It's not excactly hard work to create is it! Honestly these sites are easy enough to make and I created it because I liked the idea of having a image widget that could be used on online sales etc. I'm quite upset that you think this is stealing, because I linked to your site out of the kindess of my heart, not being I have any legal reasoning to do so. We're not excactly looking at an unique idea of currency conversion here are we? As I posted in the sites about us, I'd been working on the code for a while, your site just pushed me into publishing it. So in turn this whole even has taught me one thing, don't bother linking to inspiration. I tried to be polite and link back to your site, and I forgot some text, and I feel like I'm bring crimilized. As someone pointed out, the ideas behind the site are quite different.

Thank you,
Daniel Clarke.

(P.S AnOnYmUs, My email has been on the site quite a while, so little need to reserve IP!)
DDClarke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 17:33 #19
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jo, det är trist. Tyvärr så får man nästan räkna med sådant numera när man gör mindre applikationer.
Man ska inte behöva räkna med att bli kopierad. Det är olagligt! Gör en polisanmälan, men räkna dock inte med resultat.
Vad grundar du att det är olagligt på?

copyright? mönterskydd? upphovsrätt?

Skulle vara intressant att veta.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 18:05 #20
DDClarke DDClarke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 2
DDClarke DDClarke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 2
Law wise I think the opnly protection that he could have is patents. I checked these, and alas he has none. It would be like saying Google copied Yahoo!

Lag klokt Jag tror att opnly skydd som han har är patent. Jag kollade dem, och har han inget. Det skulle vara som att säga Google kopieras Yahoo!
DDClarke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017