FAQ |
Kalender |
2016-06-24, 22:28 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Så ur detta hänseende har nog inte techföretagen panik - men dom har nog full koll på eventuell vidareutveckling av unionsupplösning. |
|||
Svara med citat |
2016-06-24, 22:53 | #12 | |||
|
||||
Administratör
|
Vi får se. Jag tänkte köpa stuga så jag hoppas på en fastighetskollaps. Gärna med fokus på Bohuslän och Halland. Strömstad och Frösakull i synnerhet! När jag ändå är igång kan jag köpa ett uk-konkursbo på spanska sydkusten. Räntorna kunde gärna gå upp till 80-tals nivåer så man kunde få lite avkastning på att låna ut sina stålar.
Kan man få drömma vore det najs om priset på skog halverades eller mer. Så man kunde köpa sig lite fet jaktmark till rimligt pris. 20k hektaren är ok
2016-06-24, 23:40 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är större risk att Nordirland lämnar UK än att Irland lämnar EU.
Irland tjänar ju grymt på sitt EU-skap. Känns väl sådär med en yttre EU-gräns mellan Irland och Nordirland... |
||
Svara med citat |
2016-06-24, 23:43 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2016-06-24, 23:53 | #15 | |||
|
||||
Administratör
|
Det är ju inte förbjudet att drömma. Jag har haft rätt med timingen förr. Men så klart önskar ju alla belånade motsatsen. Samma tugg körde grekerna, innan alla tröttnade på dom.
2016-06-27, 01:28 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det här var oväntat!
Nu har det blivit politiskt kaosartat. I höst säger man att man kommer respektera folkets röst och ansöka om utträde ur EU medan EU verkar vilja få ut Storbritannien omedelbums, om jag förstår saken rätt. I Skottland vill man rösta om att lämna Storbritannien. Frågan är vad allt det här får för konsekvenser när dammet lagt sig. Spännande tider... |
|||
Svara med citat |
2016-06-27, 01:47 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Flykting läget utnyttjades av dem som ville ha bättre ekonomi, vilket skapar denna kaos. Tycker också det är fel att fåtal rika länder inom EU måste försörja en hel del fattiga nya EU länder. Det är mycket fel med EU och det är bara rika EU länderna som drabbas negativt av EU medans fattiga nya EU länder har inget att klaga på. Titta bara på tiggarna i Sverige det är tack vore EU. Finns mycket mer att skriva... Tycker Norge gör bäst håller sig utanför EU. |
||
Svara med citat |
2016-06-27, 14:08 | #18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tror bästa lösningen blir att dela EU i 2 delar, rika och fattiga länder.
Med tiden när fattiga länderna utvecklats kan dessa länder gå med i rika EU. (50-100 år?) Hade det varit så hade inte England lämnat EU. Har ritat på karta, del 1 är rika och del 2 är fattiga. Var dock lite osäker på Grekland: EU är rena självmordet för rika länder som inte har mycket befolkning som det är just nu. Det räcker med att en liten procent från alla fattiga EU länder kommer till t.ex. Sverige så är Sverige aldrig mer sig lik. EU indelat i 2 delar är nog ett måste. Helt fel att bli minoritet i sitt eget land. Senast redigerad av Lindalicious den 2016-06-27 klockan 14:17 |
||
Svara med citat |
2016-06-27, 15:34 | #19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
.eu-domäner
Spännande att se vad EU-kommissionen kommer att besluta för berörda (redan) registrerade .eu-domäner. https://eurid.eu/en/news/outcome-of-the-uk-referendum/ Sidan 10 säger 307 141 berörda .eu-domäner Q1 2016 https://eurid.eu/media/filer_public/...18/q1_2016.pdf Jag kan ju hoppas på någon typ av "grandfathering", men signalerna från Bryssel tycks ju mer vara "inga silkesvantar", så den med ett brittiskt Ltd-bolag som registrant för .eu-domäner kan ju ta sig en funderare.. (för det vet jag finns några stycken..) |
|||
Svara med citat |
2016-06-27, 17:19 | #20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |