Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fel att regga www.118118.se?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-19, 10:55 #11
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag är övertygad om att Eniro skulle tilldelas namnet vid en ATF - så några stora belopp går nog inte att tjäna på det.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-19, 11:03 #12
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Det är inte riktigt 10 st snapbacks utan.. 5. och 3 av dem görs manuelt.
Brickshop är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-19, 11:06 #13
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by jonny@Jul 19 2006, 10:55
Jag är övertygad om att Eniro skulle tilldelas namnet vid en ATF - så några stora belopp går nog inte att tjäna på det.
Jag är dessutom tveksam om det går att få ut så mycket bra reklam ur en registrering ifall Eniro surnar till och väljer att ta till stora släggan. Visst, om tesen att all reklam är bra reklam gäller så kan det bli en liten mediaexponering för trådskaparen. I bästa fall kanske det kan bli lite mediaintresse och goodwill ifall trådskaparen nappar domänen och sedan pekar om den under en begränsad tid till www.eniro.se via en käck liten sida med texten "denna domän registrerades för eniro.se av xxxx" eller något liknande
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-19, 11:26 #14
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Alltså, hur orkar ni...? Varför ens bry sig om en domän som det är helt uppenbart att man inte kan få behålla...?
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-19, 11:42 #15
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Dagens tips: 1iro.se är ledig för registrering. :P
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-19, 11:54 #16
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Fick precis ett mail av eniro. Dem håller tydligen fortfarande på och processar i
rätten ifall det är ett varumärkes intrång eller inte. "Men inget är
klart i dags läget vad domen blir" (vågar inte kopiera hela brevet för under varje svar står 10 paragrafer av "Confidentiality Notice") men varumärke och varumärke?Söker man internationellt på "http://oami.europa.eu/en/default.htm" så är inte "118 118" registrerat. Därimot tillhör rättigheten för "118118" ett företag i england? "The Number UK Limited". Fast nu är vi i Sverige och här gäller andra lagar..? På varumärkesregistret "http://www.prv.se/vmi/" är "118118" reggat men inte "118 118"? I allafall så fick jag ett nytt mail nu och där står det att jag mycket väl kan bli åtalad för varumärkes intrång genom att bara registrera www.118118.se vilket låter tryggt
Brickshop är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-19, 12:21 #17
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by Brickshop@Jul 19 2006, 11:54
I allafall så fick jag ett nytt mail nu och där står det att jag mycket väl kan bli åtalad för varumärkes intrång genom att bara registrera www.118118.se vilket låter tryggt
Varför har du mailkorrespondens med Eniro om en domän som du (mig veterligen) inte ännu äger?
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-19, 12:40 #18
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Har du läst artiklarna på idg om rättighetrena till 118118.se? Jag menar jag vill ju inte hamna i samma situation som Glück :lol: haha ha ha.. ha.. . nej jag skiter fan i det här. Nu när jag har mailat dem så är det ju uppenbart vad jag ska göra med domänen.. ( ifall jag får den.. vilket jag till 65% gör om jag inte avbokar mina beställningar.. vilket jag nog gör.. ändå. bajs)
Brickshop är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-19, 12:51 #19
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by Brickshop@Jul 19 2006, 12:40
Har du läst artiklarna på idg om rättighetrena till 118118.se? Jag menar jag vill ju inte hamna i samma situation som Glück :lol: haha ha ha.. ha.. . nej jag skiter fan i det här. Nu när jag har mailat dem så är det ju uppenbart vad jag ska göra med domänen.. ( ifall jag får den.. vilket jag till 65% gör om jag inte avbokar mina beställningar.. vilket jag nog gör.. ändå. bajs)
Tycker du har ju en för rolig inställning och ingen kunskap om mycket inom branchen.

Citat:
....vilket jag till 65% gör om jag inte avbokar mina beställningar....
Menar du att du har 65%? Vad baserar du det på? Det finns hur många ombud som helst som inte har officiella snapback tjänster, men ändå kan på egen hand regga domäner för kunder. Finns inget som säger att du har 65% om du inte har lagt in en beställning hos 65% av alla ombud och du räknar med att alla ombud har lika bra system.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-19, 13:27 #20
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte
Citat:
Ursprungligen postat av Brickshop
Har du läst artiklarna på idg om rättighetrena till 118118.se? Jag menar jag vill ju inte hamna i samma situation som Glück :lol: haha ha ha.. ha.. . nej jag skiter fan i det här. Nu när jag har mailat dem så är det ju uppenbart vad jag ska göra med domänen.. ( ifall jag får den.. vilket jag till 65% gör om jag inte avbokar mina beställningar.. vilket jag nog gör.. ändå. bajs)
Tycker du har ju en för rolig inställning och ingen kunskap om mycket inom branchen.

Citat:
....vilket jag till 65% gör om jag inte avbokar mina beställningar....


Menar du att du har 65%? Vad baserar du det på? Det finns hur många ombud som helst som inte har officiella snapback tjänster, men ändå kan på egen hand regga domäner för kunder. Finns inget som säger att du har 65% om du inte har lagt in en beställning hos 65% av alla ombud och du räknar med att alla ombud har lika bra system.
Herregud..
Brickshop är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017