FAQ |
Kalender |
2006-06-30, 09:04 | #11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-06-30, 14:27 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
"Konkurrerande annonser eller tjänster Vi tillåter inte att Google-annonser eller Googles sökrutor publiceras på webbsidor som också innehåller vad som skulle kunna anses vara konkurrerande annonser eller tjänster. Om du har valt att visa kontextuellt riktade Google-annonser inkluderar detta alla andra kontextuellt riktade annonser eller länkar på samma sidor som visar Google-annonser. Det inkluderar även annonser på hela webbplatsen som efterliknar Google-annonser eller verkar ha kopplingar till Google. Även om du kanske vill sälja annonsplats på din webbplats är ansvaret ditt att säkerställa att dessa annonser inte efterliknar Google-annonser. Om du använder Googles söktjänster så inkluderar det andra söktjänster på samma webbplats och sökbaserade annonser som inte är från Google. Vi tillåter dock affiliate-länkar eller länkar med begränsad text." Från: https://www.google.com/adsense/policies |
|||
Svara med citat |
2006-06-30, 14:53 | #13 | ||
|
|||
|
jokkoapa, eh ja och? Man får inte använda adsense och tradedoublers nya kontextuella tjänster på samma sida samtidigt. Det har ingen sagt att jag tänker göra heller. Om tradedoubler presterar lika bra eller nästan lika bra som adsense så är det ide att byta ut adsense på vissa sidor mot tradedoublers nya system för att sprida riskerna.
Av erfarenhet som premiumpublicent hos tradedoubler vet jag att jag tjänar ungefär 80% av det jag får från adsense, det är en förlust jag är beredd att göra gentemot risken att låta google hantera en stor del av mina totala intäkter. |
||
Svara med citat |
2006-06-30, 14:56 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-06-30, 18:33 | #15 | |||
|
||||
|
Grazzy - Missförstå mig inte; Jag ville inte skriva dig på näsan utan peka på att OM man använder fler program på samma site, så åker man ut från Adsense.
|
|||
Svara med citat |
2006-06-30, 20:56 | #16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har de ändrat villkoren? Förut var det uttryckligen så att man inte fick ha flera på samma SIDA men på olika sidor på siten gick det utmärkt.
|
|||
Svara med citat |
2006-07-03, 23:32 | #17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-07-04, 12:39 | #18 | |||
|
||||
Medlem
|
Styrkan med Google Adsense är att det är så många annonsörer. Vilken webbsida du än har så kommer det upp relevanta annonser. Tradedoubler har inte lika många annonsörer, därför kommer deras annonser inte att vara lika bra matchade mot innehållet.
För att Tradedoublers system skall bli attraktivt måste de bredda antalet annonsörer. För att bredda antalet annonsörer måste de ta bort sina fasta kostnader gentemot sina annonsörer. En annan sak: Redan idag kan man hitta Tradedoublers annonsörer via Google Adsense. Så det blir nog svårt att motivera folk att byta från adsense. Deras enda chans är att hitta på någonting som gör att de blir bättre än AdSense. Högre ersättning per klick skulle kanske få mig att byta. Något annat kan jag inte komma på. Ni då? |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|