FAQ |
Kalender |
2007-06-24, 13:38 | #11 | ||
|
|||
Guest
|
Finns en risk att detta forum blir "en klubb för inbördes beundran", och ett företag med samma policy och ide' skulle mycket snabbt gå under. Detta då kreativitet och högt till tak gör att produktivitet och kreativitet ökar, och kritik och låt till tak har raka motsatsen. Så frågan är: Vad är syftet med ett forum?, är inte det att bolla kreativa konstruktiva ideer med andra och inte bara smutskasta och tro att man själv kan och vet allt. För om så vore fallet skulle man väl inte delta i ett forum om man känner att man redan vet allt som står där?.
Tycker denna tråd säger ganska mycket om rubriken....just detta att vissa bara ingår ett igelkotts försvar och förnekelsefas medans andra kommer med konstruktiv kritik och kreativa svar. |
||
Svara med citat |
2007-06-24, 14:37 | #12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har ett exempel som jag reagerade starkt på. Jag skrev en gång följande inlägg:
Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-06-24, 14:55 | #13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-06-24, 15:14 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Tyvärr så verkar många tro att ett forum är en plats där man till varje pris skall framstå som kung. Skryt/överdrifter och klanka ner på andra är tyvärr allt för vanligt i detta och många andra forum.
Om man ber om hjälp i ett ämne så hjälper det ju föga att bli idiotförklarad eller behöva läsa 10 rader om va fantastik någon är innom det man frågar om utan att få svar på frågan. Jag trivs med att hjälpa när jag har något att tillföra. Har passerat många trådar här på forumet där jag kunna hjälpa frågeställaren men låtit bli pga att några givit sig in och total förstört en seriös fråga. Den mest banala fråga för mig kan vara ett stort problem för någon annan, detta innebär ju inte att den som ställer en fråga är en idiot utan att vi ligger på olika kunskapsnivå gällande det ämne frågan gäller. Inom något annat kan säkerligen frågeställaren mer än mig. Sedan har jag varken ork eller tid att anmäla inlägg som jag stör mig på, jag går vidare och lägger min tid på annat i stället. Tyvärr medför detta att jag tittar mer och mer sällan på forum jag inte riktigt tycker om tonen i. |
||
Svara med citat |
2007-06-24, 18:09 | #15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
äsh.. vi kan väl alla hålla med om att jag är bäst istället?
|
||
Svara med citat |
2007-06-25, 00:08 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker det är ett utmärkt forum för det mesta. stefanhansson - Tycker du till viss del motsäger dig själv. Du vill ha "högt till tak" men att man inte ska ge kritik?! Jag tycker att de gånger man läser lite "vassa" svar är det (nästan) alltid befogat.
Keep up the good work |
|||
Svara med citat |
2007-06-25, 00:08 | #17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Pajasar i trådarna styrker bara min teori om att datornördar är socialt inkompetenta och bor hemma hos mamma. Det kanske är därför som de har ett så stort behov av att hävda sig på allehanda forum?
|
|||
Svara med citat |
2007-06-25, 01:00 | #18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-06-25, 01:20 | #19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
mjo.. beror kanske på vad man menar med pajasinlägg också
Jag tror inte han syftade på humoristiska inlägg utan korkade, töntiga - den kategorin |
||
Svara med citat |
2007-06-25, 15:42 | #20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi har tre grupper som ska samsas om samma forum. Det är därför som det blir mer och mer spänningar.
1. Först har vi tonåringen som bedriver sin verksamhet som hobby. Han särskriver hela sitt ordförråd och vill gärna ha svar på vart han kan hitta gratis webhotell. 2. Sen har vi den professionella utvecklaren med anställning på företag. Han skriver som han talar och vill gärna ha hjälp med ett nytt och avancerat java-script. 3. Sist har vi egenföretagaren som driver sin egen verksamhet. Han är extra noga med sitt språk och vill gärna ha tips om affärssystem som underlättar administrationen. Sen finns det naturligtvis en drös med folk som inte passar in någonstans eller i två grupper samtidigt. Personen som just ska starta sitt eget företag, personen som har ett lönsamt extraknäck som programmerare, personen som har flera professionella webbsidor vid sidan om en vanlig anställning osv. Så visst generaliserar jag något fruktansvärt med mina tre ”grupper”, men det är så jag upplever WN just nu. Grupp ett växer på bekostnad av grupp tre. Grupp två och tre blir grinigare och grinigare ju fler nykomlingar som särskriver och ställer ”dumma” frågor. Ålder, kunskapsnivå, språkkunskaper och intressen skiljer sig alltså markant åt mellan olika medlemmar. Alla förutsättningar för tjafs finns där och då är det inte heller konstigt att det blir tjafs. WN är inte någon homogen grupp. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|