Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bild på VD / Anställda under "om oss" på webbplatsen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-06, 01:31 #11
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Personligen så tycker jag en webbsite/webbutik som har professionella bilder på VD/ansvariga/personal ger ett betydligt mer seriöst och förtroendeingivande intryck än de massor av totalt intetsägande och opersonliga webbar som finns.

Mitt resonemang är ungefär så här; Är man beredd att visa vem man är och står för sin sajt så vågar man visa upp sig, är man en rufflare med dold agenda så vill man vara anonym och vill absolut inte visa vare sig bild eller kontaktuppgifter på webbplatsen.

Seriöst => Visa bild, oseriöst => ingen bild....

Givetvis så är själva bildvalet en indikation på hur seriös man är som webbplatspublicist, oeriösa bilder => Sannorlikt mer oseriös verksamhet, seriösa bilder => sannorlikt mer seriös verksamhet, men som sagt inget är 100-procentigt åt endera hållet.... Har man en seriös webbplats och annars har en ganska tråkig inriktning så kan det vara ett sätt att lätta upp stämningen om man har måttfullt humoristiska bilder, kanske opassande för en begravningsbyrå, men funkar i andra sammanhang....

Det är givetvis en viss balansgång man får ha....
Teknikmagasinet har ju roliga prylar mm men de är ändå ett seriöst företag. Borde man då ha en seriös bild? Som t.ex. ett "passfoto".

Jag vill ju ge bilden av att sajten är väldig seriös, men sajten har ändå roliga saker och ting.
Fastän produkterna är roliga så är företaget väldigt seriöst! Vad tycker ni man ska ha för bild ?

Nu när ni skrev det så kommer jag nog ha flera bilder i olika sektioner.

Under "Kontakta oss" kommer jag ha en mer seriös bild.

Under "om oss" en lite mer avslappnad bild dock med Jeans, skjorta och slips; där vi leker med prylarna. Låter det här bra eller?
Mvh
Lance

Senast redigerad av Lancelot den 2010-03-06 klockan 01:58
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-06, 01:44 #12
MRosensons avatar
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 358
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
MRosensons avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Teknikmagasinet har ju roliga prylar mm men de är ändå ett seriöst företag. Borde man då ha en seriös bild? Som t.ex. ett "passfoto".

Jag vill ju ge bilden av att sajten är väldig seriös, men sajten har ändå roliga saker och ting.
Fastän produkterna är roliga så är företaget väldigt seriöst! Vad tycker ni man ska ha för bild ?

Nu när ni skrev det så kommer jag nog ha flera bilder i olika sektioner.

Under "Kontakta oss" kommer jag ha en mer seriös bild.

Under "om oss" en lite mer avslappnad bild dock med Jeans, skjorta och slips; där vi leker med prylarna. Låter det här bra eller?
Mvh
Aria
De låter som en bra idé, olika bilder på olika sidor är alltid kul.
Sen kan du göra såhär för mer liv i sidan, tex på "Om oss" har du 3st bilder där ni leker med prylarna, någon utav dom tre slumpas vid varje sidvisning på "Om oss".
Samma sak på "Kontakta oss", ha ett par seriösa bilder tagna ur olika sammanhang/vinklar som de skiftas mellan.
MRosenson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-06, 02:21 #13
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Teknikmagasinet har ju roliga prylar mm men de är ändå ett seriöst företag. Borde man då ha en seriös bild? Som t.ex. ett "passfoto".

Jag vill ju ge bilden av att sajten är väldig seriös, men sajten har ändå roliga saker och ting.
Fastän produkterna är roliga så är företaget väldigt seriöst! Vad tycker ni man ska ha för bild ?

Nu när ni skrev det så kommer jag nog ha flera bilder i olika sektioner.

Under "Kontakta oss" kommer jag ha en mer seriös bild.

Under "om oss" en lite mer avslappnad bild dock med Jeans, skjorta och slips; där vi leker med prylarna. Låter det här bra eller?
Mvh
Lance
Givetvis är det så att om man har en "humoristisk" site eller säljer humoristiska prykar så måste det vara Ok att ha en mer humoristsk bild. Det hela beror givetvis på sammanhanget....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-06, 02:51 #14
MRosensons avatar
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 358
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
MRosensons avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Givetvis är det så att om man har en "humoristisk" site eller säljer humoristiska prykar så måste det vara Ok att ha en mer humoristsk bild. Det hela beror givetvis på sammanhanget....
Och förstås hur pass seriöst tagen bilden är, de kan vara ett oseriöst "innehåll" på bilden samtidigt som bilden är proffsigt tagen.
De kan vara ett seriöst "innehåll" på bilden men en oproffsigt tagen bild.

Va de nån som fattade de där? (Måste sova, somnade nyss i stolen (!), de händer inte allt för ofta)
MRosenson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-06, 03:53 #15
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av MRosenson Visa inlägg
Och förstås hur pass seriöst tagen bilden är, de kan vara ett oseriöst "innehåll" på bilden samtidigt som bilden är proffsigt tagen.
De kan vara ett seriöst "innehåll" på bilden men en oproffsigt tagen bild.

Va de nån som fattade de där? (Måste sova, somnade nyss i stolen (!), de händer inte allt för ofta)
Jo jag förstod. Måste dock också lägga mig.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-06, 17:03 #16
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Det går väl inte att sätta ett likhetstecken mellan

bild = seriöst
ingen bild = oseriöst

Naturligtvis är det trevligt med bild och kan i många fall anses seriöst och man kan få en positiv bild av företaget. Det kan samtidigt finnas själ för ett företag att inte visa bild på sina anställda.

Det kan även finnas orsaker där en bild kan vara negativt för affärerna. Orsaken till det behöver inte diskuteras.

Dessutom, om det är en rufflarverksamhet där det krävs bilder på personalen för att dölja rufflarverksamheten så kommer det att finnas bilder.

Snacka om att reklam i sådant fall är en rufflarverksamhet där det vimlar av bilder på folk som inte ens jobbar inom de företag de gör reklam för men där de utgör sig för att göra det. Vem kan lita på de företagen?
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-06, 17:17 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Håller absolut med dig, guran. Jag tror det är ytterst sällan personbilder ger någon tydlig effekt och dessutom vill man kanske inte alltid bli en offentlig person på det viset oavsett om verksamheten är seriös eller inte.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-06, 20:06 #18
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Det är faktiskt där jag fastnar lite. Jag vet inte riktigt om jag vill synas på det viset; fastän jag inte gör något konstigt.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-06, 20:18 #19
MRosensons avatar
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 358
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
MRosensons avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Det är faktiskt där jag fastnar lite. Jag vet inte riktigt om jag vill synas på det viset; fastän jag inte gör något konstigt.
Ja förstår va du menar, men som ja sa i några inlägg ovanför, om du tar nån bild där de är 2-3st (vet inte hur många ni är i firman?) som leker med grejerna, är stiligt klädda och småskrattar lite.
Och tar ett seriöst kort, alltså med en riktig fotograf som kan få de att se riktigt bra ut, så skulle ja tänka såhär när ja såg kortet "Seriöst företag som har roligt på jobbet", såna vibbar är jävligt bra!

För de första blir man köpsugen, och om man undrar något är man inte de minsta "nervös" över att fråga, för ni verkar vara ett sånt jäkla skönt gäng så risken att få ett surt svar är minimalt!

(Som du märker tror ja stenhårt på den där bildidén, ser bara fördelar så länge de är ett proffsigt taget kort)
MRosenson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-06, 22:43 #20
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Jag har bestämt mig. Jag ska ta bilderna.

Åker tillbaka till Sverige den 29:e . Kommer leta fram en fotograf, eller syrran som håller på med sådant och ta massa bilder.

@MRosenson : Jag kan pma dig och länka bilderna till dig när dem är klara.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017