FAQ |
Kalender |
2009-02-11, 13:09 | #11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
DreamLogistics, du kanske ska vara lite mer försiktig med att döma andra, anledningen att jag vänder mig till detta forum i detta ärende är ju just för att få till en spårning! Har du inte fattat det? Har du inget vettigt att komma med så håll dig utanför tråden istället för att slänga ut dig dynga..
|
||
Svara med citat |
2009-02-11, 13:47 | #12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Däremot så bör man komma med tips och idéer på hur man kan få en bra spårning. Jag spårar all inkommande trafik, från sökmotorer (sökord, organisk/adwords, position, pris) kopplat till avslut (Tjänster/produter, intäkter) för att få bra koll. Man kan göra ganska mycket själv, men även, såklart använda google analytics har har en riktigt bra spårningsfunktion just för att få med avslut. Om du vill mäta avslut på produkter så har dom även ett verktyg som heter analytics e-commerce (som också är gratis) som ger dig möjlighet att få med produkter, priser etc direkt in i analytics. Det kräver en implementering i din webbshop men det är värt jobbet 1000 gr om. |
||
Svara med citat |
2009-02-11, 15:34 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag såg inte någon fråga i ditt inlägg och jag håller fortfarande fast vid att bara för man gjort något idiotiskt är man ingen idiot. Att kalla något idiotiskt är inte samma sak som att kalla någon iditot. Sen att ett forum är till för att hjälpa varandra håller jag absolut med om. Skriv vilken butikslösning du använder dig av så är det betydligt lättare att hjälpa dig. Många av de bättre lösningarna har redan detta färdigbyggt. |
||
Svara med citat |
2009-02-11, 15:52 | #14 | |||
|
||||
Nykomling
|
För att spåra alla avslut mm i osCommerce så kan jag rekommendera följande tillägg till osCommerce:
Google Analytics (beta) with E-commerce http://addons.oscommerce.com/info/5652 Du får då koll på var trafiken kommer ifrån samt avslut. Mycket användbart. |
|||
Svara med citat |
2009-02-11, 16:09 | #15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
För övrigt anser jag att gör man ett inlägg och uttalar sig om att något är idiotiskt så kanske det skulle följas upp av någon form av konstruktivt förslag också? Tycker inte DreamLogistics första inlägg bidrar speciellt mycket till tråden.. DreamLogistics, mitt första inlägg innehåller flera frågor, du får nog läsa det lite noggrannare. Likaså har jag skrivit vilken butikslöning det rör sig om "(i vårt fall osCommerce)". |
||
Svara med citat |
2009-02-11, 16:11 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack whyld, ska kolla upp det där nu direkt!
|
||
Svara med citat |
2009-02-12, 02:07 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
whyld, på tredje plats i "Alla trafikkällor" i Google Analytics har jag en "Källa/Medium" som är : (direct) / (none) , här verkar en hel del vara inbakat, så även trafiken från Prisjakt/Pricerunner samt alla andra som tar sig till hemsidan på ett "annat vis", hur splittar man upp detta? Jag har lagt in spårningen nu men får ingen "ren" spårning från just prisjakt utan det blir inbakat i "(direct) / (none)".
|
||
Svara med citat |
2009-02-12, 13:12 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-02-14, 22:04 | #19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack det löste sig!
|
||
Svara med citat |
2009-02-26, 12:32 | #20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag undrar hur man går tillväga för att göra följande. Jag vill att mina återförsäljare skall ha en banner på sin sida där kunden skall fylla i varns namn för att länkas vidare till min sida och bokningsmotorn, om det leder till ett köp skall mina partners få en provision. Tacksam för all svar |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|