FAQ |
Kalender |
2006-08-15, 23:11 | #11 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Ok kring denna 301! Vad innebär det? Den gamla sidan har pr3 och är indexerad i google (tjejmiddag.se) men där ligger som sagt bara en redirect nu! |
|||
Svara med citat |
2006-08-15, 23:28 | #12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nja det ligger en form av vidarskickning på index-sidan men så skall den inte göras om du vill föra över allt.
En länk om 301 redirect Edit: Lite förtydligande du har något som kallas för "meta refresh" på sidan vilket inte alltid är så bra. Eller som det står i en textsnutt i länken du fick Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-08-19, 10:41 | #13 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej! Tack för alla svar! En fråga bara? Jag har en google sitemap för sidan som genereras från forumet och inte från startsidan eller det andra undersidorna. Nu kollade jag statistik för denna sitemap och läste lite saker som jag undrar över!
robots.txt URL http://vårsida.com/robotstxt Last downloaded August 18, 2006 8:20:42 PM PDT Status 404 (Not found) Detta är vår enda sida vi har denna sitemap till och den enda som inte indexerats! Kan det vara något som spökar i denna fil som gör att vi inte indexeras? MVH Stefan |
|||
Svara med citat |
2006-08-20, 09:44 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
nä, den där säger väl bara att ni inte har en robots.txt på siten och det behöver man ju inte ha heller.
Men jag förstår inte riktigt vad du menar, menar du att du har en sitemap som bara innehåller information om 1 sida, eller? |
|||
Svara med citat |
2006-08-22, 21:51 | #15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag la up en länk till min nya domän på 3 av mina sidor i går (PR5, PR5 och PR6) och den är indexerad av google i dag när jag kollade. Ibland går det fort.
sorry om det är att strö salt i såren men det är knepigt att du inte finns hos google. edit: kom på 5:e plats på sida ett om man söker på "domän order" utan att lägga till tdl efter på google, och MSN verkar på alerten också, sidan 4 där. och på 88:e plats hos yahoo. |
|||
Svara med citat |
2006-08-22, 22:16 | #16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-08-22, 23:52 | #17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-08-23, 10:37 | #18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
poängen var ju inte att jag kom högt på google, utan att jag kom med i googles index efter någon dag när minbebis.com inte har kommit med på 3 månader, och söker man på minbebis så hittar man MASSOR av länkar till siten men google har inte indexerat den. |
|||
Svara med citat |
2006-09-05, 15:14 | #19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Pratade idag med ett företag som tipsade oss om att ta bort allt innehåll från den gamla servern som redan blivit indexerat! Sidan låg på en annan server tidigare med ett annant domän (tjejmiddag.se) där är idag en 301 gjord men när man gör site:www.gammaldomän.se så kommer det upp en massa undersidor och detta ska göra att google inte indexerar det nya sidorna för att minbebis verkar som en sida med samma innehåll! Men om man nu tar bort allt innehåll på den gamla servern ska man låta 301 vara kvar? eller ska man fimpa den gamla sidan total?
|
|||
Svara med citat |
2006-09-06, 11:47 | #20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
följ indexeringen och när de nya sidorna är hittade så kan du ta bort de gamla. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|