Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ingen indexering fortfarande efter 3 månader!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-15, 23:11 #11
minbebiss avatar
minbebis minbebis är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2006
Nykomling
minbebiss avatar

Citat:
Originally posted by xpat@Aug 15 2006, 10:14
Om Google inte besöker sidan så spelar ju inte keywords någon roll.

Har du fler domäner som pekar på samma site?

Du skall göra en 301 från non-www till www. Påverkar inte indexeringen, men det är bra för framtiden.
Hej! Finns en till sida som det ligger en redirect mot minbebis! Det är den förra sidan med ett annat domännamn och på ett annat hotell.
Ok kring denna 301! Vad innebär det? Den gamla sidan har pr3 och är indexerad i google (tjejmiddag.se) men där ligger som sagt bara en redirect nu!
minbebis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 23:28 #12
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Nja det ligger en form av vidarskickning på index-sidan men så skall den inte göras om du vill föra över allt.
En länk om 301 redirect

Edit: Lite förtydligande du har något som kallas för "meta refresh" på sidan vilket inte alltid är så bra. Eller som det står i en textsnutt i länken du fick
Citat:
Warning: This is a technique often used by spammers to trick search engines and it should be avoided, unless the page is in a section of your site that isn't spidered.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-19, 10:41 #13
minbebiss avatar
Nykomling

Nykomling
minbebiss avatar

Hej! Tack för alla svar! En fråga bara? Jag har en google sitemap för sidan som genereras från forumet och inte från startsidan eller det andra undersidorna. Nu kollade jag statistik för denna sitemap och läste lite saker som jag undrar över!

robots.txt URL http://vårsida.com/robotstxt
Last downloaded August 18, 2006 8:20:42 PM PDT
Status 404 (Not found)

Detta är vår enda sida vi har denna sitemap till och den enda som inte indexerats!
Kan det vara något som spökar i denna fil som gör att vi inte indexeras?

MVH
Stefan
Oläst 2006-08-20, 09:44 #14
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar

Reg.datum: Mar 2004
nä, den där säger väl bara att ni inte har en robots.txt på siten och det behöver man ju inte ha heller.

Men jag förstår inte riktigt vad du menar, menar du att du har en sitemap som bara innehåller information om 1 sida, eller?
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-22, 21:51 #15
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Flitig postare
magics avatar

Jag la up en länk till min nya domän på 3 av mina sidor i går (PR5, PR5 och PR6) och den är indexerad av google i dag när jag kollade. Ibland går det fort.

sorry om det är att strö salt i såren men det är knepigt att du inte finns hos google.

edit: kom på 5:e plats på sida ett om man söker på "domän order" utan att lägga till tdl efter på google, och MSN verkar på alerten också, sidan 4 där. och på 88:e plats hos yahoo.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-22, 22:16 #16
minbebiss avatar
Nykomling

Nykomling
minbebiss avatar

Citat:
Originally posted by magic@Aug 22 2006, 20:51
Jag la up en länk till min nya domän på 3 av mina sidor i går (PR5, PR5 och PR6) och den är indexerad av google i dag när jag kollade. Ibland går det fort.

sorry om det är att strö salt i såren men det är knepigt att du inte finns hos google.

edit: kom på 5:e plats på sida ett om man söker på "domän order" utan att lägga till tdl efter på google, och MSN verkar på alerten också, sidan 4 där. och på 88:e plats hos yahoo.
Ja lite mer salt än vad jag behövde!
Oläst 2006-08-22, 23:52 #17
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem

Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar

Citat:
Originally posted by magic@Aug 22 2006, 20:51
...
Bra jobbat, men vem i hela fridens namn söker efter "domän order"?
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 10:37 #18
magics avatar
Flitig postare

Flitig postare
magics avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Unispel
Citat:
Ursprungligen postat av magic
...
edit: kom på 5:e plats på sida ett om man söker på domän order utan att lägga till tdl efter på google, och MSN verkar på alerten också, sidan 4 där. och på 88:e plats hos yahoo.
Bra jobbat, men vem i hela fridens namn söker efter domän order?
sorry, stavfel, skall vara "domänordet" dvs domän om domänen är domän.se, var lite trött i går och det gick nog lite för fort.

poängen var ju inte att jag kom högt på google, utan att jag kom med i googles index efter någon dag när minbebis.com inte har kommit med på 3 månader, och söker man på minbebis så hittar man MASSOR av länkar till siten men google har inte indexerat den.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-05, 15:14 #19
minbebiss avatar
Nykomling

Nykomling
minbebiss avatar

Pratade idag med ett företag som tipsade oss om att ta bort allt innehåll från den gamla servern som redan blivit indexerat! Sidan låg på en annan server tidigare med ett annant domän (tjejmiddag.se) där är idag en 301 gjord men när man gör site:www.gammaldomän.se så kommer det upp en massa undersidor och detta ska göra att google inte indexerar det nya sidorna för att minbebis verkar som en sida med samma innehåll! Men om man nu tar bort allt innehåll på den gamla servern ska man låta 301 vara kvar? eller ska man fimpa den gamla sidan total?
Oläst 2006-09-06, 11:47 #20
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by minbebis@Sep 5 2006, 14:14
Pratade idag med ett företag som tipsade oss om att ta bort allt innehåll från den gamla servern som redan blivit indexerat Sidan låg på en annan server tidigare med ett annant domän (tjejmiddag.se) där är idag en 301 gjord men när man gör site:www.gammaldomän.se så kommer det upp en massa undersidor och detta ska göra att google inte indexerar det nya sidorna för att minbebis verkar som en sida med samma innehåll Men om man nu tar bort allt innehåll på den gamla servern ska man låta 301 vara kvar? eller ska man fimpa den gamla sidan total?
Tror att du ska låta de gamla sidorna ligga kvar där de ligger men med en redirect 301 direkt till motsvarande sida på nya sajten. alltså att varje undersida har en egen redirect. Om strukturen är exakt likadan vill säga. Annars är det lika bra att redirecta alla undersidor på gamla till startsidan på nya. På det viset hittar Google direkt til de nya sidorna när boten går runt i sina gamla spår och letar.

följ indexeringen och när de nya sidorna är hittade så kan du ta bort de gamla.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017