FAQ |
Kalender |
2011-12-08, 21:05 | #11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2011-12-08, 21:48 | #12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Funkar bra för oss också
|
||
Svara med citat |
2011-12-09, 09:36 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2011-12-09, 10:19 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej Grabbar!
Det är riktigt roligt att se vad ni har för tankar kring era webbhotell =) / läser detta varje dag, Binero klagar man på. Loopia klagar man på. Man klagar på allt... -.- Det är lite av vad man brukar säga man får vad man betalar för. Klarar man inte 1 timmes nertid varje vecka /månad. Bör man se sig efter en redundant lösning med lastbalanserade servrar i olika hallar. Kollar man på vad du betalar är det runt 2748 kr /år för företag att ha sina webbplatser hos surftown. Det vill säga du lägger ner 7,5 kr /dag för att din hemsida och e-post ska fungera, byter man webbhotell så kommer det att bli samma problem där. Alltid när det gäller delade miljöer med andra kunder så kommer det aldrig att finnas några garantier på hög upptid. Grabbar!! Dags att funderar lite på hur det faktiskt fungerar på webbhotell! |
||
Svara med citat |
2011-12-09, 10:42 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Anders Karlsson - kanske en annan sak men graferna fungerar fortfarande inte på din sajt. Yes - jag är trogen besökare numera. :-)
|
||
Svara med citat |
2011-12-09, 13:45 | #16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan du då förklara för mig hur utländska bolag lyckas hålla inprincip 100% upptime? Jag har vart kund hos en utländsk host i ett par år nu och fortfarande inte upplevt någon som helst driftstörning. Där betalar jag 1 dollar i månaden.
Jag förstår hur du tänker, men ska man se rent generellt på hur priserna ligger på webhotell i sverige så är det runt 1.000 - 3.000 per år för ett någorlunda paket. Genom att höja priset ett par hundra och motivera det med bättre upptime så tror jag dom flesta hade förstått det. Men nu har dom största aktörerna satt sig själva i denna situation genom att nästan rasera marknaden och ta på sig FÖR många kunder. Jag tror dom flesta går till dom stora aktörerna för att känna trygghet, förmodligen är det tvärt om. Du får bättre support / upptid hos en mindre aktör med högre priser. Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-12-09, 13:54 | #17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att de svenska webbhotellen satt sig i denna sits själva genom att kapa priserna stämmer inte riktigt. De måste anpassa sig efter marknaden, se bara på hur det har gått i hemelektronikbranschen. Det är inget de valt själva, kunderna väljer mer eller mindre åt dem. Naturligtvis finns det fortfarande de som vill betala lite extra för kvalitet och service men den marknaden är begränsad och bara enstaka företag kan välja den vägen.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 13:58 |
||
Svara med citat |
2011-12-13, 21:03 | #18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2011-12-13, 22:42 | #19 | ||
|
|||