Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


DF-besvär igen!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-09, 18:58 #11
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Klart det är relaterat till DF. Så som man marknadsför DF, godkänner affiliates, så skapar man dessa problem. DF bryr sig inte vem som skapar konton, vilka domäner man använder mm. Så länge du har en domän, kan du skapa konto hos de och köra. DF skapar indirekt dessa problem, genom att inte ha en bättre granskning av sina affiliates och desss verksamhet.
Ja och Toyota ansvarar indirekt för flest bilolyckor i världen? Resonemanget håller inte alls.

Lite av tanken med internet är ju att man kan köra igång en sajt om du har en domän. Sen när blev det ett problem?
Det finns vägar att gå om det nu handlar om varumärkes intrång vilket jag inte alls kan se att det skulle vara frågan om här. Sen tycker jag fortfarande att man har ett egen ansvar att regga närliggande domäner om man nu är rädd att detta ska inträffa.

MVH

R
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-10, 02:42 #12
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av robaino Visa inlägg
Ja och Toyota ansvarar indirekt för flest bilolyckor i världen? Resonemanget håller inte alls.

Ibland måste man förklara saker till vissa som om de var 5 år, annars fattar de inte ...

Klart mitt resonemang håller. Detta är inte ett script som säljs på licens som DF erbjuder utan en white-label-lösning, som de hostar och driver till 100%.

Som om du vill kan jag använda din analogi med Toyota. I det fallet kunde det då liknas med att Toyota lånar ut bilen till den som sitter i baksätet, men det är även Toyotas egen anställd som är föraren. Med denna analogi skulle Toyota vara ansvariga, om det skulle vara fallet.

Oavsett vilket så är inte DF ansvariga för att domänen för olika varumärken används och de flesta förstår att de kan inte ha koll på alla domäner som används i deras system, MEN ...

... det är DF-relaterat på alla sätt - det kan man inte bortse ifrån.

Man borde även dömma DF efter hur de reagerar vid anmälningar. Om domäner för giltiga varumärken anmäls till de borde de förmodligen stänga av det kontot och ta bort sidan för den domänen. Jag, personligen, tror att DF hanterar inkommande anmälningar på detta sätt, jag tror de gör rätt för sig, annars skulle de nog utsätta sig själva för obehagligheter om stora varumärken skulle vara inblandade.

Nu vet jag inte hur varumärkesskyddat mbomelins sida är, men jag hoppas för honom att det är tillräckligt för att DF skall i alla fall handla på ett korrekt sätt och ta bort sidorna. När det kommer till domänägandet, så är det ofast en längre kamp och beror helt enkelt på så mycket mer.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-10, 12:49 #13
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Ibland måste man förklara saker till vissa som om de var 5 år, annars fattar de inte ...
Jag håller inte med dig alltså är min begåvning i likhet med en 5 årings. Man tackar! femåringar är otroligt kreativa och har ett öppet och bra sinne!

Nu när du berättat vad jag ska tycka och tänka så har jag inga mer argument kvar. Du har även berättat hur andra ska agera vid sidan om gängse regler och lagar så slipper vi fundera mer på det.

Bra och sund självbild du verkar ha lol


MVH

R
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-10, 14:45 #14
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 550
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 550
Hur ska internationella datingfactory som godkänner sidorna kunna hindra att något sånt här händer när det inte ens är ett registrerat varumärke?

Säger inte att TS inte har rätt, men att lägga skulden på sidmodereringen är för mycket.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-11, 02:45 #15
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
mbomelin: Du måste skilja på ett registrerat eller inarbetat varumärke och ett domännamn. Äger du klubb6.se, så får du inte automatiskt rättigheterna till klubb6.org. Och tur är väl det. Kanske var klubb6.br eller klubb6.gr (eller annan valfri TLD) före dig och hade i så fall kunnat göra anspråk på din domän.

Jag förstår att du blir irriterad. Men om dina besökare huvudsakligen är svenskar, så kommer .ORG att få kanske 1-2 typeins per månad. Max. Jag har fått otaliga TLD:s "kapade" och aldrig någonsin märkt av en nedgång i intäkter eller trafik. Så varför bry sig?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-11, 11:17 #16
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
Varför bry sig? För att denna person snyltar på mitt namn som jag arbetat in sedan 04.
Nu har klubb6.org gjorts till private registration men det var den inte innan. Har screenshot kvar på vem som reggat den och tycker det är för jävligt att en person som är väldigt förknippad med svenska DF själv använder såna metoder för att växa sitt eget nätverk. Vad ger det för signaler till andra DF-webmasters?
mbomelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-11, 11:23 #17
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
Och för att svara på en tidigare tråd. Vi hade faktiskt .nu tidigare, missade att förnya den och då blev den snapad.

Gustav; Jag tycker ändå det är skillnad på .gr m.fl. som gör något helt annat. Det är kanske bara jag men jag tycker det är en helt annan sak om det är verksamhet inom samma niche.
mbomelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-11, 11:54 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Det är en smutsig och oseriös bransch du gett dig in i, då får man nästan räkna med sådant. Precis som Gustav säger så är det högst osannolikt att du skulle ha någon formell rätt till övriga domäner. Det du kan hoppas på är att DF bryr sig om vad medlemmarna gör men det är nog också rätt tveksamt med tanke på vad de sysslar med.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-11, 14:35 #19
jakoobs avatar
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
jakoobs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
Blir ledsen på Google kan inte förstå att den rankar klubb6.org som #2 vid sökfrasen "klubb 6". Har ju en länkprofil som... ja ner ser själva.
jakoob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017