Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bra kundservice

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-13, 22:13 #11
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av SweCat Visa inlägg
Eller ska man tycka synd om dem för att de kanske inte har så mycket mer liv än jobb?
Tror nog inte att det finns någon anledning att tycka synd om en arbetsnarkoman. Själv så jobbar jag mycket hellre 15-16 timmar per dag och njuter av det än att kasta bort 1000-tals timmar av mitt liv på att spela menlösa spel.

Så det handlar nog helt enkelt om att människor är olika
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-13, 22:34 #12
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Citat:
Ursprungligen postat av SweCat Visa inlägg
Eller ska man tycka synd om dem för att de kanske inte har så mycket mer liv än jobb?
Hehe, nu var det säkert någon anställd där som svarade i mail. Fast du jobbar la mycket mer (du har la ett företag + 2 webbshoppar) så jag antar att det är mycket jobb bakom det, men du kanske inte heller har så mycket mer liv än jobb. (Personlig åsikt)!!
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-13, 22:38 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Tror nog inte att det finns någon anledning att tycka synd om en arbetsnarkoman. Själv så jobbar jag mycket hellre 15-16 timmar per dag och njuter av det än att kasta bort 1000-tals timmar av mitt liv på att spela menlösa spel.

Så det handlar nog helt enkelt om att människor är olika
Jag tror inte hon menade att alternativet var att spela spel hela sin fritid Den som har en underhållande, givande och meningsfull fritid arbetar normalt sett betydligt bättre under den tiden han eller hon är på jobbet. Ingen lyckas med något kreativt om man jobbar 15-16 timmar om dagen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-13, 23:07 #14
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag tror inte hon menade att alternativet var att spela spel hela sin fritid Den som har en underhållande, givande och meningsfull fritid arbetar normalt sett betydligt bättre under den tiden han eller hon är på jobbet. Ingen lyckas med något kreativt om man jobbar 15-16 timmar om dagen.
Fast långt ifrån allt jobb är ju direkt kreativt. Beror ju såklart på vad man jobbar med.
Drivet att ta sig framåt och lyckas samt den känslan det ger när man känner att man tar sig framåt kommer man långt på.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-14, 13:32 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Fast långt ifrån allt jobb är ju direkt kreativt. Beror ju såklart på vad man jobbar med.
Drivet att ta sig framåt och lyckas samt den känslan det ger när man känner att man tar sig framåt kommer man långt på.
Absolut, allt är inte svart eller vitt. Det finns en anledning till att allt fler företag ställer frågor om vad arbetssökande gör på sin fritid. Människor som mår bra såväl fysiskt som psykiskt gör ett bättre jobb, skapar en god atmosfär på arbetsplatsen, är mindre sjukskrivna osv.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-15, 09:05 #16
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Hehe, nu var det säkert någon anställd där som svarade i mail. Fast du jobbar la mycket mer (du har la ett företag + 2 webbshoppar) så jag antar att det är mycket jobb bakom det, men du kanske inte heller har så mycket mer liv än jobb. (Personlig åsikt)!!
jodå, till skillnad från de flesta med webbshop så har jag outsorcat stora delar av den biten, så jag lyckas faktiskt klämma in ett liv också och bara jobba 6-8 timmar om dagen med lediga helger :-),

men det var inte det som diskuterades, utan min tanke var snarare att det är inte riktigt normalt att svara på mail vid 3-4 tiden på natten om man inte har nattjobb, och att jag hoppas att den stackare som gör det, inser att man inte mår bra av att jobba dygnet runt oavsett hur roligt man tycker det är. Jag har själv lärt mig det den hårda vägen och det är inget jag rekommenderar någon. Kan även passa på att säga att 15 timmars jobb om dagen i flera år till sist kommer att leda till att hälsan blir lidande hur kul man än tycker att det är. Det kan vara bra att tänka på ibland, och att man kanske inte bara ska hylla arbetsnarkomaner utan även tänka en andra gång och fråga sig vad är bra med det.

Senast redigerad av SweCat den 2011-07-15 klockan 09:12
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 00:16 #17
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av SweCat Visa inlägg
Eller ska man tycka synd om dem för att de kanske inte har så mycket mer liv än jobb?
Har man inget liv om man jobbar på nattetid menar du? Nej självklart inte, alla bagare, industriarbetare etc. som jobbar natt har ju ett liv. Men inte webbnissar som sitter och nöter kod tills solen går upp.
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 13:13 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av WeaZear Visa inlägg
Har man inget liv om man jobbar på nattetid menar du? Nej självklart inte, alla bagare, industriarbetare etc. som jobbar natt har ju ett liv. Men inte webbnissar som sitter och nöter kod tills solen går upp.
De flesta som jobbar natt har svårt att få till ett "normalt liv" (oavsett yrke), samtidigt som det ökar risken för flera typer av sjukdomar. Jobbar man på nätterna trots att man inte behöver det så bör man nog tänka efter en stund. Det är inte hälsosamt i längden.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 17:50 #19
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Mmm. Man tappar det sociala. Oftast är det låg bemanning nattetid och dagtid sover man
och på kvällarna ska man iväg och arbeta igen.. Har själv jobbat natt och vet precis hur det är.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 08:56 #20
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Mmm. Man tappar det sociala. Oftast är det låg bemanning nattetid och dagtid sover man
och på kvällarna ska man iväg och arbeta igen.. Har själv jobbat natt och vet precis hur det är.
Har själv jobbat natt och älskade det. Men alla är ju olika.
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017