FAQ |
Kalender |
2005-06-30, 09:02 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Använder Pay&Read sen en tid tillbaka och kan inte rekommendera de. Fick löfte om snabba utbetalningar vid första kontakten. En sammanställning av alla transaktioner skulle göras i slutet av varje vecka och pengarna betalas ut nästkommande vecka. Nu har jag väntat i snart tre veckor och ännu inte fått några pengar. De har väl kommit på att de tjänar ännu mer pengar om de håller inne dessa så länge som möjligt.
|
||
Svara med citat |
2005-07-04, 19:08 | #12 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej Sequenza! Håller med nicce.
Själv använder jag mig bl.a. av samport/telluspay sedan ca 9 månader och kan verkligen rekommendera dem. Bra och snabb support, bra admin. Inga problem hittills. |
|||
Svara med citat |
2005-07-05, 10:43 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör Pay&Read för kort och ACME för faktura. Pay&Read funkar klockrent för mig. Får en utbetalning en gång i veckan och dom har aldrig missat det. Dom har även ett bra admin gränssnitt där man kan gå in och kolla alla kortköp och göra återbetalningar vid returer. Även Pay&Read går att förhandla med. ACME funkar också klockrent och har bidragit till en ökad orderingång hos mig.
Lycka till med shoppen! |
||
Svara med citat |
2005-07-06, 22:59 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Märkligt att Pay & Read fungerar "klockrent" för dig, det är inte så att du har intressse i deras verksamhet? Pay & Read verkar vara ett gäng glada amatörer som kör så länge tyget håller...När man ringer till de och påpekar att deras verisign alltså det som skall verifiera deras SSl sertifikat som de har på hemsidan inte fungerer vad gör de då? jo tar bort länken till verifieringen...snacka om att vara oseriösa.
|
||
Svara med citat |
2005-07-06, 23:10 | #15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Skulle vara kul att höra från fler som använder pay&read på forumet.
|
|||
Svara med citat |
2005-07-07, 09:36 | #16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om dom inte kan fixa till den direkt, jag då skall den väl inte finnas kvar i alla fall.. Själv kör jag med Pay&Read och är väl hyffsat nöjd hitills. Tycker dock att det börjar bli dyrt nu eftersom deras procentsats är hög (inga fasta avgifter !). Fungerar bra rent tekniskt, och om dom är amatörer eller inte återstår väl att se. Tycker att dom åtminstone bör fixa till sin webbsida för att inte verka oseriösa. Är väl ett gammalt synsätt att företag som handhar pengar skall vara "propert klädda"...;-) |
|||
Svara med citat |
2005-07-11, 20:00 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
En länk som är till för att verifiera ett certifikat (eller är jag helt ute och cyklar) skall väl för helsike fungera om man är en seriös firma. Tar man bort länken istället för att fort som fanken se till att den fungerar visar man ju att det är lite si och så med certifikatet och inte minst trovärdigheten ...eller...?!?! Dessutom har den varit ur funktion länge, det var därför jag kände mig manad att påpeka detta för att det ser mycket illa ut...och att de inte upptäcker sådant själva..Nej, glada amatörer är min uppfattning.
|
||
Svara med citat |
2005-07-31, 01:04 | #18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sitter och letar betalsystem som bäst :-)
Och försöker luska ut vad som är värt å välja, självklart skulle det va bra med en riktig PSP, men det är väldigt dyrt. Har tänkt att försöka smygstarta verksamheten då startkapitalet är rätt blygsamt. Har reggat mig på Pay&Read, men inte fått svar än, och kollat lite på PayPal. Men av att dömma av kritiken av Pay&Read så verkar det fungera men inte så mycket mer. Vad finns det mer för vättiga betalsystem som inte tar månadsavgifter? |
||
Svara med citat |
2005-08-02, 14:00 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-08-03, 12:57 | #20 | ||