FAQ |
Kalender |
2003-06-16, 00:42 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Wakenet-Johan (bakom AlltOmTV.se) verkar driva många sidor. Några här har säkert besökt hans Netpumper eller Anti-leech.
|
||
Svara med citat |
2003-06-16, 01:54 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag sitetr och läser detta nu, och jag vet inte emn jag har fått mail till några av mina mailadresser från ett företag som hette adweb.se som sälde annonsplatser på tv.nu, och de skickade med en länk till en extremetrackingsida där det stog att tv.nu har 60k unika per dag.
Jag tänker dock att det gäller en 80/20 regel om du börjar ta betalt, alltså att 20% betalar och 80% lämnar, som på Ekonomi24 (ekonomi24 fick vad jag läst bara 1-3% betalade prenumeranter, men din tjänst är annorlunda och billigare deras kostade 5:-/dag) Alltså det jag fröösöker säga är att om du tar ut 5:-/mån plus någon mobilavgift så tror jag att 12,5k av dina besökare skulel stanna, och jag skulel vara en av dem och betala. |
||
Svara med citat |
2003-06-16, 19:17 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-06-27, 02:46 | #14 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
Hej, Jag skulle inte vilja säga att jag är rik , men jag klarar mig, har inte webben som enda sysselsättning just nu, men dock som enda inkomstkälla. Därmed handlar det inte om några hobbyprojekt. Just nu tjänar jag dock i princip ingenting på min svenska webbsida .. |
||
Svara med citat |
2003-06-27, 03:20 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Oh, en kändis till i forumet. Välkommen =)
Jobbar du i princip heltid med dina projekt? |
||
Svara med citat |
2003-06-27, 04:15 | #16 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
Jag studerar också (www.dsv.su.se), så kanske inte riktigt heltid, men nästan. |
||
Svara med citat |
2003-06-27, 22:28 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kommer alltså att jobba med det du gör nu sedan i heltid, nu när du ändå utbildar dig inom data och systemvetenskap?
|
||
Svara med citat |
2003-06-29, 01:52 | #18 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
Jag lever på det idag, utan att jobba heltid med det. |
||
Svara med citat |
2003-11-12, 03:55 | #19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jepp. Om det fortsätter att utvecklas åt rätt håll. Jag lever på det idag, utan att jobba heltid med det. [/quote] som student kan man ju leva väldigt billigt om man skulle vilja så det säger ju inte speciellt mycket. speciellt inte då man som student får studiebidrag och har möjlighet till studielån. antar att du inte tar lån ivf? jag menar, jag lever också på mina websajter som enda inkomstkälla. trots det är dom inte inriktade på att driva in så mycket pengar som möjligt till mig. inte alla iaf hur mycket "lever" du på?
Svara med citat |
2003-11-16, 21:38 | #20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|