Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Prisjakt.. logga+länk?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-11, 12:09 #11
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
DreamLogistics, du kanske ska vara lite mer försiktig med att döma andra, anledningen att jag vänder mig till detta forum i detta ärende är ju just för att få till en spårning! Har du inte fattat det? Har du inget vettigt att komma med så håll dig utanför tråden istället för att slänga ut dig dynga..
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 12:47 #12
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Citat:
Originally posted by dannel77@Feb 11 2009, 13:09
DreamLogistics, du kanske ska vara lite mer försiktig med att döma andra, anledningen att jag vänder mig till detta forum i detta ärende är ju just för att få till en spårning Har du inte fattat det? Har du inget vettigt att komma med så håll dig utanför tråden istället för att slänga ut dig dynga..
Att säga att någon har valt en idiotisk lösning tycker jag väl är helt ok. Man måste ju kunna ta emot lite kritik? Det är en del av spelet att ligga uppe på forum. Klarar man inte det så bör man inte fråga efter hjälp.

Däremot så bör man komma med tips och idéer på hur man kan få en bra spårning.

Jag spårar all inkommande trafik, från sökmotorer (sökord, organisk/adwords, position, pris) kopplat till avslut (Tjänster/produter, intäkter) för att få bra koll. Man kan göra ganska mycket själv, men även, såklart använda google analytics har har en riktigt bra spårningsfunktion just för att få med avslut. Om du vill mäta avslut på produkter så har dom även ett verktyg som heter analytics e-commerce (som också är gratis) som ger dig möjlighet att få med produkter, priser etc direkt in i analytics. Det kräver en implementering i din webbshop men det är värt jobbet 1000 gr om.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 14:34 #13
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
Citat:
Originally posted by dannel77@Feb 11 2009, 13:09
DreamLogistics, du kanske ska vara lite mer försiktig med att döma andra, anledningen att jag vänder mig till detta forum i detta ärende är ju just för att få till en spårning Har du inte fattat det? Har du inget vettigt att komma med så håll dig utanför tråden istället för att slänga ut dig dynga..
Hej igen Danne!

Jag såg inte någon fråga i ditt inlägg och jag håller fortfarande fast vid att bara för man gjort något idiotiskt är man ingen idiot. Att kalla något idiotiskt är inte samma sak som att kalla någon iditot.

Sen att ett forum är till för att hjälpa varandra håller jag absolut med om. Skriv vilken butikslösning du använder dig av så är det betydligt lättare att hjälpa dig. Många av de bättre lösningarna har redan detta färdigbyggt.
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 14:52 #14
whylds avatar
whyld whyld är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 13
whyld whyld är inte uppkopplad
Nykomling
whylds avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 13
För att spåra alla avslut mm i osCommerce så kan jag rekommendera följande tillägg till osCommerce:

Google Analytics (beta) with E-commerce
http://addons.oscommerce.com/info/5652

Du får då koll på var trafiken kommer ifrån samt avslut. Mycket användbart.
whyld är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 15:09 #15
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Citat:
Att säga att någon har valt en idiotisk lösning tycker jag väl är helt ok. Man måste ju kunna ta emot lite kritik? Det är en del av spelet att ligga uppe på forum. Klarar man inte det så bör man inte fråga efter hjälp.
En idiotisk lösning? Jag förstår fortfarande inte vari idiotin ligger? Jag är övertygad om att vår medverkan på Prisjakt ger oss mer tillbaka än vad det kostar, detta innebär dock inte att jag inte kommer att avsluta "samarbetet" bara av rena principskäl.. Att jag inte spårar det gör ju varken till eller från för försäljningen. Det intressanta var också om någon jämfört avslutsfrekvensen logga+länk jämfört med att finnas med utan detta.. samt vad folk i almännhet anser om deras upplägg av klickdebiteringen..

För övrigt anser jag att gör man ett inlägg och uttalar sig om att något är idiotiskt så kanske det skulle följas upp av någon form av konstruktivt förslag också? Tycker inte DreamLogistics första inlägg bidrar speciellt mycket till tråden..

DreamLogistics, mitt första inlägg innehåller flera frågor, du får nog läsa det lite noggrannare. Likaså har jag skrivit vilken butikslöning det rör sig om "(i vårt fall osCommerce)".
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 15:11 #16
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Tack whyld, ska kolla upp det där nu direkt!
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 01:07 #17
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
whyld, på tredje plats i "Alla trafikkällor" i Google Analytics har jag en "Källa/Medium" som är : (direct) / (none) , här verkar en hel del vara inbakat, så även trafiken från Prisjakt/Pricerunner samt alla andra som tar sig till hemsidan på ett "annat vis", hur splittar man upp detta? Jag har lagt in spårningen nu men får ingen "ren" spårning från just prisjakt utan det blir inbakat i "(direct) / (none)".
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 12:12 #18
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 85
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 85
Citat:
Originally posted by dannel77@Feb 12 2009, 01:07
whyld, på tredje plats i "Alla trafikkällor" i Google Analytics har jag en "Källa/Medium" som är : (direct) / (none) , här verkar en hel del vara inbakat, så även trafiken från Prisjakt/Pricerunner samt alla andra som tar sig till hemsidan på ett "annat vis", hur splittar man upp detta? Jag har lagt in spårningen nu men får ingen "ren" spårning från just prisjakt utan det blir inbakat i "(direct) / (none)".
Genom att tagga länkarna. Använd URL builder som jag tipsade om tidigare.
Chran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-14, 21:04 #19
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Tack det löste sig!
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-26, 11:32 #20
Amoretto Amoretto är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 36
Amoretto Amoretto är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 36
Hej,

Jag undrar hur man går tillväga för att göra följande.

Jag vill att mina återförsäljare skall ha en banner på sin sida där kunden skall fylla i varns namn för att länkas vidare till min sida och bokningsmotorn, om det leder till ett köp skall mina partners få en provision.

Tacksam för all svar
Amoretto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017