FAQ |
Kalender |
2006-01-20, 17:37 | #11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja ja..... :-)
/Jonas |
|||
Svara med citat |
2006-01-20, 17:39 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Löst det med css på förstasidan nu iallafall.... var simpelt
Ska jobba lite med länkarna också... Hur var det med alt-texten ?? Sökordet som jag mest vill bli rankad efter är tandblekning, därför har jag lagt det i nästan alla alt texterna. Är det ingen bra idé? |
||
Svara med citat |
2006-01-20, 17:45 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alt-texten bör alltid spegla innehållet på själva bilden. Om bilden dessutom är länkad kanske man ska få med något om vad som finns på själva sidan bilden länkar till
Alltså, man bör inte använda samma alt-tagg till alla sina bilder. /Jonas |
|||
Svara med citat |
2006-01-20, 17:46 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Typiskt att jag inte frågade det innan nu blir det en massa jobb att ändra det ... men men blir väl bra när det är klart. |
||
Svara med citat |
2006-01-20, 18:16 | #15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Innan du gör fler onödiga arbeten så kan jag tipsa dig om en sajt.
s e o l o g i k . s e Läs igenom deras "skola" så tror jag Du kommer få värdefull information om detta med SEO. Lycka till! /Jonas |
|||
Svara med citat |
2006-01-25, 15:14 | #16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ang menyn längst upp:
Jag kör firefox och när jag står på tex produktsidan så hoppar menyn ner en bit och hamnar över sträcket (jämfört med förstasidan). Testade med IE och då hooppar även menyn ner en liten bit men klarar sig över sträcket. En annan sak: när man står på treswhite.html så står det i texten att "läs om tandblekningspro..." men texten där uppe är ju ingen länk. Förlåt om jag bryter topic. Tänkte bara säga det även fast det inte var SEO. |
|||
Svara med citat |
2006-01-25, 19:46 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-01-26, 06:27 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Annars borde det väl vara bättre att alt-texten till bilderna beskriver vad sidan handlar om. Rimligen gör sökmotorn tolkningen att en sidan med bilden X där bilden X handlar om Y så bör det öka sannolikheten för att sökmotorn tolkar att hela sidan handlar om Y h34r: Eller tänker vi helt fel? |
||
Svara med citat |
2006-01-26, 07:17 | #19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
http://synpolen.sit.se/artiklar/synweb.htm Kan vara något att tänka på...
|
|||
Svara med citat |
2006-01-26, 08:24 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |