FAQ |
Kalender |
2009-09-17, 23:52 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Överst i .htaccess när jag laddade hem den fanns detta: Options -Indexes ska det stå kvar? Jag lät det stå kvar och la till det du skrev under och bytte till de urler jag ville redirecta. När jag först prövade så kom jag till en 404 sida på min nya wp blogg. efter en stund så kom bara Apaches Not found upp. Där är jag nu ungefär. Jag använder som sagt binero och .htaccess hittade jag i en mapp som heter cgi-bin och den ligger i public_html. Tips? |
||
Svara med citat |
2009-09-18, 00:18 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Options -Indexes är ok att ha med.
Det var inte så att du skrev över en .htaccess som hör till WP? (Och som i så fall borde ha legat direkt under public_html.) Sätt ^ före och $ efter de gamla, t.ex. ^gammal1$ |
||
Svara med citat |
2009-09-18, 01:00 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag får det inte att fungera tyvärr. Nej det finns ingen .htaccess i min wpinstallation från början. Endast den som redan låg där när binero kontot skapades
Kod:
Options -Indexes Options +FollowSymLinks RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^/post/2009/09/13/Anvand-jQuerys-EndsWith-for-att-slippa-ha-din-javascript-kod-i-html-dokumentet-nar-ASPNET-andrar-ClientID.aspx$ http://dattaproffs.se/2009/09/13/anvand-jquerys-endswith-for-att-slippa-ha-din-javascript-kod-i-html-dokumentet-nar-asp-net-andrar-clientid/ [R=301,NC,L] |
||
Svara med citat |
2009-09-18, 05:49 | #14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du har dubbla Options, du lägger "-Indexes" efter "+FollowSymLinks"
Du skall även ha WP's egna .htaccess, har du inte WP installerat än så lägger WP till sin kod under. |
||
Svara med citat |
2009-09-18, 12:25 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, tack.
Men jag laddade hem WP från deras hemsida och laddade upp och installerade, men det finns ingen .htaccess med i det paketet? Måste jag ladda hem den nånstans ? |
||
Svara med citat |
2009-09-18, 13:49 | #16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Den skapas av Wordpress automatiskt när du ställer in hur permalänkarna ska se ut.
Så här ser det ut vilket du kan klistra in i den du redan har: <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] </IfModule> |
|||
Svara med citat |
2009-09-18, 14:09 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med andra ord, lägg in följande sist i den .htaccess du har nu:
Kod:
# Följande rader är för WP: RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] De två RewriteCond kontrollerar så att URL:en inte går till en existerande fil eller katalog. |
||
Svara med citat |
2009-09-18, 15:05 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej igen, jag känner mig helt tappad alltså
Kod:
Options +FollowSymLinks -Indexes RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule /post/2009/09/13/Anvand-jQuerys-EndsWith-for-att-slippa-ha-din-javascript-kod-i-html-dokumentet-nar-ASPNET-andrar-ClientID.aspx http://dattaproffs.se/2009/09/13/anvand-jquerys-endswith-for-att-slippa-ha-din-javascript-kod-i-html-dokumentet-nar-asp-net-andrar-clientid/ [R=301,NC,L] # BEGIN WordPress <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] </IfModule> # END WordPress Tack snälla för all hjälp. *EDIT Ska tilläggas att jag nu har fått en .htaccess i roten på min wpinstallation och det är i den jag har det där. Senast redigerad av PHREDATOR den 2009-09-18 klockan 15:10 |
||
Svara med citat |
2009-09-18, 15:30 | #19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Problemet är nog slashen före post.
Hela .htaccess: Kod:
Options +FollowSymLinks -Indexes RewriteEngine On RewriteBase / # Redirect av gamla bloggen: RewriteRule ^post/2009/(.*).aspx$ http://dattaproffs.se/2009/$1/ [R=301,NC,L] # Följande rader är för WP: RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] Senast redigerad av BjörnJ den 2009-09-18 klockan 15:40 |
||
Svara med citat |
2009-09-18, 15:55 | #20 | ||
|
|||
Medlem
|
Underbart!
Tack alla för bra svar och speciellt till Björn för ett underbart tålamod |
||
Svara med citat |
Svara |