FAQ |
Kalender |
2008-04-02, 16:53 | #11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Kundens önskemål är vad jag skrivigt, alltså; -------------------------------------------------------- Enkel webbsida typ html = ? kr Webbsida med enklare uppdateringsverktyg = ? kr Webbsida med uppdateringsverktyg och lite till, typ bildgalleri, blogg m.m = ? kr E-handelslösning = ? kr Totallösningen, webbsida, cms, shop osv = ? kr -------------------------------------------------------- Citat:
Jag vill bara kolla upp så att jag ligger i rätt prisnivå.. ungefär... Kan vara bra och kul att veta, så man inte ger bort saker. |
||
Svara med citat |
2008-04-02, 16:55 | #12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är priser ex moms, bara så det inte blir någon förvirring
Det är svårt att sätta priser, men krasst sett kan man säga att du ska ligga så högt du kan utan att bli helt utan kunder, då får du maximalt med inkomst och minimalt med jobb i fin harmoni...sägs det iallafall, jag har inte lyckats än |
|||
Svara med citat |
2008-04-02, 16:56 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen skulle jag inte köra något annat än timpris med en spec. som är så vag....
T.ex "E-handelslösning" han ju ta allt ifrån ett par timmar till många veckor beroende på vilka krav kunden har på det.... |
||
Svara med citat |
2008-04-02, 16:58 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det beror om vi pratar design eller programmering....design varierar inte så mycket i tid, men programmering kan dra iväg hur mycket som helst.
|
|||
Svara med citat |
2008-04-02, 17:02 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, precis...
|
||
Svara med citat |
2008-04-02, 17:22 | #16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om du vill lägga dig på rätt prisnivå så bör du ta betalt per timme. Jag har betalat mellan 50 kr/tim och 2000 kr/tim beroende på projektets svårighetsgrad och vem jag anlitat. Jag skulle aldrig låta samma person göra både simpla html-sidor och avancerad programmering åt mig. Är det en simpel html-sida jag behöver så vänder jag mig till en gymnasieelev som jag betalar en hundralapp i timmen. Men honom skulle jag inte sätta på att tillverka affärskritiska moduler till min e-butik. |
|||
Svara med citat |
2008-04-02, 17:37 | #17 | |||
|
||||
|
Citat:
Har lågkonjunkturen redan slagit till, eller hur kommer det sig att du säljer dig så billigt? |
|||
Svara med citat |
2008-04-02, 17:41 | #18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gustav...observera att han inte specificerat valuta eller ens 1 miljon av vad....det kan bli dyrare än du tänkt dig
|
|||
Svara med citat |
2008-04-02, 17:56 | #19 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-04-02, 18:02 | #20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
1 Miljon Pärmar med papprygg menade jag.
Behöver sådana just nu så då står de högt i kurs! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|