FAQ |
Kalender |
2006-11-21, 16:19 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Utan att veta ngt om UF företag...
På PRV kan du registrera ett varumärke. Dock borde du registrear det i ditt eget namn (så att du äger det och inte UF företaget om detta skall läggas ned. Sen kan du "låna ut det" till Företaget. Ta dock först reda på att det inte är registrerat genom att söka i PRV's varumärkes register, och även i följande, om du vill kunna ha ett interantionellt skydd. http://oami.europa.eu/en/default.htm http://www.wipo.int/ipdl/en/ http://www.uspto.gov/main/trademarks.htm Det är även bra att se att något liknande inte öär registrerade i dessa register då dessa då har förtur till detta namn. Hoppas det hjälper, och skall tilläggas, jag är INTE varumärkes jurist och garanterar INTE att detta på något sätt är komplett. Tilläggas kan att om man ringer PRV så är min erfarenhet att de är mycket hjälpsamma om man vill ha råd och frågar snällt :-) jw |
||
Svara med citat |
2006-11-21, 17:26 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Registera ett riktigt företag och gör allt på riktigt. Panta sedan burkar eller något annat lika smart och gör ett UF företag av den idén...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-22, 12:41 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
En annan sak vore kanske att registrera alla domännamn, så jag har monopol på marknadsföringen?
Kan någon ta över domännamnen utan tillåtelse från mig? |
||
Svara med citat |
2006-11-22, 13:51 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Inte om du verkligen är först.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-22, 16:40 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-11-22, 16:40 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla svar.
|
||
Svara med citat |
2006-11-29, 03:36 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Att registrera ett varumärke själv räcker inte. Har du ett riktigt bra varumärke kommer garanterat många att följa efter och söka kryphål i din varumärkesregistrering. Så om det är viktigt för dig att skydda ditt varumärke bör du låta ett företag som sysslar med patent och sådant att göra det åt dig, och då kostar det ca 5000kr.
Men varför kan du inte starta ditt företag som ett vanligt företag, och sedan starta ett annat UF företag, som du inte behöver ta mer serriöst än du vill ha betyg för. Helt enkelt separera skolan och ditt företag. |
||
Svara med citat |
2006-11-29, 14:45 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Som han kan starta upp som uf menar du?. Ja det beror ju på vad han är bra på, är han bra på datorer skulle han ju kunna åka runt och laga sånna, annars skulle han ju kunna åka runt och putsa fönster eller nått.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|