FAQ |
Kalender |
2005-03-27, 23:52 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, jag är inne på vad du menar.
Kan man test en browser som ser som googlebot ser ?? Isf, vilket "browser" använder googlebot ? |
|||
Svara med citat |
2007-01-18, 23:34 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, nu var det länge sedan denna tråden startade men jag har ändå något att tillägga i ämnet eftersom jag själv nyss trashat 5 timmar på sk spider simulatorresultat, .aspx och mina åäö.
Problemet med simulatorresultatet är att det påverkas av vilken teckenuppsättning som används av sajten som simulatorn ligger på. Kör dom iso och du själv använder utf så kommer dina åäö se fel ut i simulatorresultatet. Men prova då att ändra teckentolkningen i din browser till utf-8 så ska du se att dina åäö dyker upp precis som dom ska vara. Använder du istället å etc så kommer dom istället att se fel ut /J |
||
Svara med citat |
2007-01-18, 23:49 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du kan använda Opera och i författarläget väljer du "Efterlikna textbaserad webbläsare". |
|||
Svara med citat |
2007-01-19, 09:45 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Det har strulat för mig med, men i min web.config-fil valde jag kodning.
<system.web> <globalization fileEncoding="ISO-8859-1" requestEncoding="ISO-8859-1" responseEncoding="ISO-8859-1" culture="sv-SE" /> </system.web> För mig var det så att jag skrev att jag ville ha ISO-8859-1 i headern, men när jag kollade egenskaper i FF stod det att jag hade UTF-8. Så jag kom på att man kunde välja kodning i web.config, vilket fungerade! Lycka till! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|