FAQ |
Kalender |
2009-05-29, 10:55 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ni kan få hyra min domän snabbapengar.nu ..:-)
|
||
Svara med citat |
2009-06-04, 20:30 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Just nu:
"låna pengar", 181 kr striden tätnar |
||
Svara med citat |
2009-06-04, 21:32 | #13 | |||
|
||||
|
Citat:
När jag tittar i min egen adwords-kampanj så säger Google så här om sökordet [låna pengar]: "För att kunna placera din annons nära toppositionen för alla möjliga visningar räknar vi med en budget på 400,00 och en högsta CPC på 41,97" Det här är alltså Googles egen uppskattning om jag vill köpa så mycket trafik som bara är möjligt, utan hänsyn till kostnaderna. För att få sin annons på förstasidan brukar det normalt krävas ett betydligt lägre bud. Har man en bra optimerad kampanj så går det att komma ner i mycket lägre bud. |
|||
Svara med citat |
2009-06-05, 00:37 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
Gustav:
Kampanjsammanfattning - flik Sökord - kolumn Status Om man har det sökordet visas tex: "Budet understiger uppskattat förstasidesbud på 178,00 kr" |
||
Svara med citat |
2009-06-05, 00:50 | #15 | |||
|
||||
|
Citat:
I så fall skulle jag tro att det är någonting som Google inte gillar med er kampanj och att ni därför får betala ett högt pris. Spontant så skulle jag gissa på att ni skulle kunna få ner era budpriser till en tiondel om ni bara optimerar kampanjen. Jag vet inte om Google tillåter det, men det bästa vore nog om ni startar ett nytt konto för att få statistiken nollställd så att ni kan börja om på ny kula. Om ni inte redan har gjort det så kör på exakta matchningar (dvs [sökord]) istället för breda. Och skriv unika annonser för varje sökord. Bara det brukar kunna spara många procent på klickpriset. |
|||
Svara med citat |
2009-06-05, 09:40 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Gustav:
som vanligt när det gäller google får man gissa och spekulera. Det är säkert också som du säger, men jag tror även att det aktuella uppskattade budets nivå ändå indikerar att "låna pengar" just nu ligger väldigt högt. Det är det ett auktionsförfarande går ut på: att priset för det som för tillfället anses åtråvärt trissas upp och rusar i höjden. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|