FAQ |
Kalender |
2009-06-16, 06:42 | #11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Allt går att förhandla om. Handelsbanken brukar ha bra bemötande, tycker jag. Nordeas säljare var det värsta jag varit med om.
Det finns inga riktigt bra banker, tyvärr. Själv funderar jag på att byta till Swedbank. Tycker dina problem med Swedbank låter som bagateller jämfört med vad du kommer att få hos de andra.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-06-16, 08:01 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En sak som kan ställa till lite krångel ibland är när banken använder clearingnummer som inte är 4 siffror. För företag med bankgiro bör det dock inte ha någon betydelse.
|
||
Svara med citat |
2009-06-16, 08:17 | #13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag försökte bli kund hos ica-banken igår, det gick tyvärr inte. Min adress var för lång för deras formulär.. då ringde jag dom och mötes första gången av brus och andra gången av en 20 minuter lång telefonkö, varpå jag gav upp.
|
||
Svara med citat |
2009-06-16, 13:07 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Välj ett annat Handelsbanken kontor, det är ju inte direkt ofta man behöver gå dit.
Jag har svårt att se vem man ska välja förutom de fyra stora SEB/Swedbank/Handelsbanken/Nordea. ICA Banken vet jag inte om företag kan ha, dom kör dock med kort + dosa. Nordnet Bank har den bästa lösningen där man använder sin mobil men jag vet inget om deras bankavgifter. Sen finns Skandiabanken, Länsförsäkringar också, vet inget om dem. Det finns ju en del andra småbanker typ som Bank2 osv.. Men jag vet inte, känns lite Custodia över dem eftersom de har sjukt höga sparräntor jämfört med drakarna. |
||
Svara med citat |
2009-06-16, 19:02 | #15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jo, men DOM utnyttjade ett "hål" som till och med tillverkarna är medvetna om. Byt ALLTID lösenord till din bredbandsdelare. Tycker att Swedbank reagerade helt korrekt, det är en vanlig reaktion när man blir utsatt, hur hade du reagerat om någon hade gjort något liknande till din webshop? |
||
Svara med citat |
2009-06-16, 22:05 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-06-16, 23:30 | #17 | ||
|
|||
|
Nordea + E-legitimation är klockrent, men man behöver fortfarande knappdosa för att göra kortbetalningar på internet.
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-06-17, 10:36 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Funderar skarpt på att lämna Swedbank. Inte för att jag är missnöjd med deras webbtjänster. De är riktigt bra. Utan för deras attityd här i Jönköping.
Handelsbanken tänkte jag ge ett försök. dock gillar jag inte deras 90-tal webbtjänst. |
||
Svara med citat |
2009-06-17, 13:03 | #19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den är ju iallafall online, jag tycker Swedbanks dyker lite titt som tätt. Senast igår.
|
|||
Svara med citat |
2009-06-17, 13:05 | #20 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |