Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bank

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-16, 06:42 #11
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Allt går att förhandla om. Handelsbanken brukar ha bra bemötande, tycker jag. Nordeas säljare var det värsta jag varit med om.

Det finns inga riktigt bra banker, tyvärr. Själv funderar jag på att byta till Swedbank. Tycker dina problem med Swedbank låter som bagateller jämfört med vad du kommer att få hos de andra.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 08:01 #12
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
En sak som kan ställa till lite krångel ibland är när banken använder clearingnummer som inte är 4 siffror. För företag med bankgiro bör det dock inte ha någon betydelse.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 08:17 #13
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Jag försökte bli kund hos ica-banken igår, det gick tyvärr inte. Min adress var för lång för deras formulär.. då ringde jag dom och mötes första gången av brus och andra gången av en 20 minuter lång telefonkö, varpå jag gav upp.
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 13:07 #14
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Välj ett annat Handelsbanken kontor, det är ju inte direkt ofta man behöver gå dit.

Jag har svårt att se vem man ska välja förutom de fyra stora SEB/Swedbank/Handelsbanken/Nordea.

ICA Banken vet jag inte om företag kan ha, dom kör dock med kort + dosa.

Nordnet Bank har den bästa lösningen där man använder sin mobil men jag vet inget om deras bankavgifter.

Sen finns Skandiabanken, Länsförsäkringar också, vet inget om dem.

Det finns ju en del andra småbanker typ som Bank2 osv.. Men jag vet inte, känns lite Custodia över dem eftersom de har sjukt höga sparräntor jämfört med drakarna.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 19:02 #15
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004

Citat:
Originally posted by lunarmys@Jun 15 2009, 18:17
Lägre säkerhet? Studenter (min kusin var en av dem) lyckas knäcka systemet. Swedbanks reaktion var att dom ville stämma skiten ur ungdomarna och se till så att dom aldrig mer får jobb.
Att behöva knappa in min kod varje gång jag ska ha ut en kod är jobbigt och frustrerande, det tar mer tid än jag vill.
Om du måste knappa in din pinkod varje gång, då tycker jag du skall gå in på Swedbank och begära den nya dosan, då har du 1min på dig att innan den stängs av och du måste knappa in din pinkod.

Jo, men DOM utnyttjade ett "hål" som till och med tillverkarna är medvetna om. Byt ALLTID lösenord till din bredbandsdelare. Tycker att Swedbank reagerade helt korrekt, det är en vanlig reaktion när man blir utsatt, hur hade du reagerat om någon hade gjort något liknande till din webshop?
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 22:05 #16
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
Originally posted by -lunarmys@Jun 15 2009, 18:17
Lägre säkerhet? Studenter (min kusin var en av dem) lyckas knäcka systemet. Swedbanks reaktion var att dom ville stämma skiten ur ungdomarna och se till så att dom aldrig mer får jobb.
Att behöva knappa in min kod varje gång jag ska ha ut en kod är jobbigt och frustrerande, det tar mer tid än jag vill.

Om du måste knappa in din pinkod varje gång, då tycker jag du skall gå in på Swedbank och begära den nya dosan, då har du 1min på dig att innan den stängs av och du måste knappa in din pinkod.
1 minuter kräver då att jag sitter å är aktiv i internetbanken. Oftast har jag 5-6 grejer igång samtidigt vilket betyder att det kanske tar några minuter mellan transaktionerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Jo, men DOM utnyttjade ett hål som till och med tillverkarna är medvetna om. Byt ALLTID lösenord till din bredbandsdelare. Tycker att Swedbank reagerade helt korrekt, det är en vanlig reaktion när man blir utsatt, hur hade du reagerat om någon hade gjort något liknande till din webshop?
Om någon hade hittat ett hål i min webshop och kontaktat mig först (som dom gjorde) så hade jag tackat dem och rättat till hålet/hålen INTE försökt stämma dem och allmänt agera idiotiskt.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 23:30 #17
allstars allstars är inte uppkopplad

allstars allstars är inte uppkopplad

Nordea + E-legitimation är klockrent, men man behöver fortfarande knappdosa för att göra kortbetalningar på internet.

Citat:
Danske Bank kör tydligen med certifikat men ENDAST om man kör Windows (välkommen till 1999).
Och man måste även använda Internet Explorer :P
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-17, 10:36 #18
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Funderar skarpt på att lämna Swedbank. Inte för att jag är missnöjd med deras webbtjänster. De är riktigt bra. Utan för deras attityd här i Jönköping.

Handelsbanken tänkte jag ge ett försök. dock gillar jag inte deras 90-tal webbtjänst.
Daniel29 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-17, 13:03 #19
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Den är ju iallafall online, jag tycker Swedbanks dyker lite titt som tätt. Senast igår.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-17, 13:05 #20

Citat:
Originally posted by htiawe@Jun 17 2009, 12:03
Den är ju iallafall online, jag tycker Swedbanks dyker lite titt som tätt. Senast igår.
Swedbank har strulat hela förmiddagen... Har studsat upp o ner hela förmiddagen.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017