FAQ |
Kalender |
2009-06-17, 07:48 | #11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du skriver vid behov och garanterar inget. Finns det jobb så finns det jobb, finns det inte så finns det heller inte...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-06-17, 09:20 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänk på också att om du inte specificerar ett bestämt antal timmar eller tex 10h/vecka kan personen neka att jobba om han/hon inte har tid/vill/kan utöver de 10 även om du skulle behöva att dem gjorde det.
|
||
Svara med citat |
2009-06-17, 09:52 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är personen anställd på ett visst antal % kan du åka på att betala fyllnadslön om han jobbar mer.
|
|||
Svara med citat |
2009-06-18, 20:43 | #14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Procentuellt skriver du alltid 0-100%. Maximal flexibilitet
i samband med visstidsanställning. Givetvis villkorar du anställningen i en provanställning på 6 månader med 14 dagars ömsesidig uppsägningstid. En visstidsanställning måste också vara tidsbegränsad i vad jag vet max 12 månader. |
||
Svara med citat |
2009-06-18, 20:50 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
"Arbetstid heltid, antal timmar per vecka" Vid behov "Arbetstid deltid, antal timmar per" Vid behov "Antal procent" 0-100% |
||
Svara med citat |
2009-06-19, 12:07 | #16 | ||
|
|||
|
Tror inte du behöver fylla i något alls
på timmar om du fyller i procent. På ett annat jobb stod det alltid 15% (som motsvarade 2 helger/mån). Sen att jag jobbade 50+% gjorde inte mig något. Jag fick ju bra betalt.. Däremot skulle jag kunna klagat om jag inte skulle blivit erbjuden dessa två helger. |
||
Svara med citat |
2009-06-19, 17:38 | #17 | ||
|
|||
|
Timanställning finns inte!!!
De former som finns för anställning är: - Tillsvidareanställning (dvs fast anställning) - Överenskommen visstidsanställning - Provanställning är en testperiod där avsikten är att anställa en person på en tillsvidareanställning. Provanställningsformen får inte missbrukas. |
||
Svara med citat |
2009-06-20, 14:01 | #18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Klart det finns, Conny.
Timanställning reglerarn arbetstiden. Du kan ju vara tillsvidareanställd per timme vid behov.Du har en anställning men inga garantier om att få jobba och få lön.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-06-20, 15:05 | #19 | ||
|
|||
|
En visstidsanställning 0-100% motsvarar
den "gamla" timanställningen. |
||
Svara med citat |
2009-06-20, 17:24 | #20 | ||