FAQ |
Kalender |
2011-03-21, 10:52 | #11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ser otroligt ambitiöst ut, grattis!
Jag gillar dock inte fonten, den är alldeles för fet och svårläst. Det var den enda feedback jag har |
||
Svara med citat |
2011-03-21, 14:54 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2011-03-22, 00:34 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sedan tycker jag det är lite grötigt, man förstår inte riktigt var allting finns (kan bero på fonten). Designen illustrerar inte freelancing utan det är enbart texten som säger det. Bort med bilderna på ipad, iphone osv och få med bilder som handlar om freelancing. Profilering är otroligt viktigt initialt. För många olika färger, det blir förvirrande, röd, grå, vit,blått och sen nyanser på allting. Använd er av två färgkoder max och ta färger som illustrerar trygghet (google is your friend). Bygg upp flödesschema på processer från start till mål (illustrera enkelheten). Förklara funktionaliteten på samma sätt, video är super att ni har....se till att den är enkel för vem som helst att förstå (K.I.S.S). Jag känner ingen vilja att stanna på er site!, hitta en lösning på att hålla kvar era besökare för ordentlig navigation, kan bero på "ritpapper/tyg bakgrunden" som generellt sätt är riktad mot bloggare. Ger en bloggkänsla. Logon gillar jag, den förmedlar ert budskap....samt att nya framsidan är mycket bättre! |
||
Svara med citat |
2011-03-23, 11:08 | #14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite kritik:
- Som tidigare nämnts fonten är alldeles för kladdig. - Varför använder ni er inte av CSS sprites? Som det är nu är det X antal för många http anslut bara för att tanka ner alla bilder. Vilket leder till att vissa effekter som ni har hoover över dröjer någon millisekund att ladda fram när man för muspekaren över. - För ett så pass seriöst projekt är loggan på tok för undermålig. Skulle jag vara er så hade jag inte haft problem med att lägga ut 5000 kr för att få en bra logga, när det är ett så pass stort projekt. |
|||
Svara med citat |
2011-03-24, 01:27 | #15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sidan är snygg men den ger inte så mycket vid första anblicken. Jag skulle vilja ha lite mer interaktivitet med t.ex. en lista på de 10 senaste jobben direkt på startsidan.
Till att börja med känns de viktigaste funktionerna på sidan lite undangömda och jag tycker att det känns mer som man är inne i backend-delen än på den externa sidan. Huvudfokuset borde vara att visa vad det finns för jobb på sidan och det ska synas tydligt. Nu vet jag inte riktigt om du har tänkt ha det som det är nu, men jag tycker nog att du ska tänka om lite när det gäller menyn. Är det inte många av sakerna i menyn som bara är relevanta för antingen frilansaren eller beställaren? Är det inte bättre att visa allt det där som du gör nu först när man är inloggad och då anpassa den efter den rollen man har på sidan? Varför ändras huvudmenyn beroende på vart man är på sidan? Det gillar jag inte. Vad hade du tänkt att det ska hända när man klickar på något i menyn fast man inte är inloggad. Jag skulle vilja en en startsida med två stora knappar med "jag är frilansare" och "jag är contractor" samt en lista med de senaste jobben. Sedan ska det såklart finnas tydligt information om vad det är för tjänst för nya besökare. Senast redigerad av pelmered den 2011-03-24 klockan 01:30 |
|||
Svara med citat |
2012-02-22, 20:04 | #16 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har vi precis lanserat skarpt, ser fram emot fler registrerar sig och mer feedback!
Tack alla för all hjälp! |
||
Svara med citat |
2012-02-23, 16:44 | #17 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller fast vid föregående talares åsikt. Fonten är rätt dåligt då
a) För lite mellanrum mellan raderna gör det grötigt b) För liten brödtext för det svårt att se c) Rubrikerna känns för feta alt något annat som stör Lycka till med ert projekt! Hoppas det går som tåget! |
||
Svara med citat |
2012-02-23, 19:47 | #18 | ||
|
|||
Medlem
|
Så hur planerar ni att sticka ut mot etablerade siter i samma fack?
http://forrst.com/jobs http://www.krop.com Där jag hittar mesta av mina frilansjobb till dags datum. |
||
Svara med citat |
2012-02-24, 09:52 | #19 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
På följande sida är det nog något CSS-fel någonstans (se bifogat screenshoot - och jag sitter på Mac med Firefox 10, dock så fungerar det i safari och chrome) freelancertoday.com/Sites/1/Main/Brows_Jobs_Result.php |
|||
Svara med citat |
2012-02-24, 11:15 | #20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hittade också lite css-fel: http://cl.ly/1h23472I1b1M033C2H1M |
||
Svara med citat |
Svara |