FAQ |
Kalender |
2015-10-12, 17:04 | #11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det förvånar mig, för inga av de tre kan skala upp sina webbkonton. Samtliga hänvisar ju sina kunder som drar för mycket resurser att ta en vps (utom Binero som inte har vps).
|
|||
Svara med citat |
2015-10-12, 17:41 | #12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.wn.se/t1062895.html |
|||
Svara med citat |
2015-10-12, 21:19 | #13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Omformulerar frågan då - Vilka hostingföretag använder större sidor?
Med större sidor menar jag från 300-500 k besökare i månaden och uppåt. Hade varit intressant att få veta. |
||
Svara med citat |
2015-10-12, 21:38 | #14 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är dock inte antalet besökare som är intressant när det gäller belastning på ett webbhotell, utan det är främst bandbredd som utnyttjas på månadsbasis samt max antal sid requests per sekund när det är som mest. Det som tar mest stryk på ett webbhotell är php processerna. De flesta webbhotell begränsar till max 3 processer och på några få webbhotell kan man skruva upp processerna. Nu tror jag dock inte att någon som har en riktigt stor sida använder ett webbhotell. Våra största kunder skulle heller aldrig gå ut med det här på wn eller någon annanstans, och inte jag heller |
|||
Svara med citat |
2015-10-13, 11:59 | #15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Möjligen att jag uttrycker mig på ett dåligt sätt eller att jag inte har koll på korrekta termer i ämnet.
Jag förstår att stora sidor ej har delade webbhotell, men man använder väl sig ändå av ett hostingföretag som levererar servern och sköter driften? VPS är väl steget efter webbhotell isåfall? Använder större sidor VPS eller är det något annat som man använder? |
||
Svara med citat |
2015-10-13, 12:16 | #16 | |||
|
||||
|
||||
Svara med citat |
2015-10-13, 12:38 | #17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilka webbhotell erbjuder detta?
|
||
Svara med citat |
2015-10-13, 12:51 | #18 | |||
|
||||
|
||||
Svara med citat |
2015-10-13, 14:22 | #19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Njae, större sidor kör för det mesta på dedikerade servrar, alternativt distribuerat. Men sen så finns det ju en hel del större företag som också har krävande tjänster i sig även om de inte har någon "sida" med större trafik. Även större företag kan utan problem köra separata sidor på vanliga webbhotell och många gör också det. Sen kan deras mer krävande tjänster ligga på annat håll. Det varierar lite hur man gör, i koncerner finns det ofta verksamhetsdelar som gör sina egna val.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2015-10-13 klockan 14:32 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|