Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Fundersam över ett företag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-02, 23:48 #11
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Flitig postare

Jo, men vad är det du vill då?

Skriv en tydlig kravspecifikation, begär in offert från några stycken, sen väljer du priset i mitten. Inte det billigaste.

Rent generellt, folk vill gärna ha en himla massa saker, men betalningsviljan är inte alltid syncad med de förväntade resultatet. Resultatet av detta är att du blir missnöjd med leverantören samt att leverantören gör sitt yttersta för att bli av med dig som kund...

Det är liksom kontentan.

På sidan du länkade ovan, på testimonials -sidan finns en felstavad copyright-adress längst ner.

http://www.inventorsolutions.se/testimonials.html

om man stavar rätt kommer man hit:
http://www.b2btechnosolutions.com/testimonials.html

men även på denna sidan är copyright informationen felstavad... det är humor med betoning på humor!

Mitt råd till dig: Öppna plånboken och en annan värld öppnar sig för dig! :-)

Lycka till!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 00:53 #12
uffe_nordholm uffe_nordholm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
uffe_nordholm uffe_nordholm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Standard Inte nödvändigtvis lurendrejeri...

Jag kan hålla med om att det är lite konstigt med ett företag som har boxadress i Malmö och ett telefonnummer som börjar med 08. Men det betyder inte nödvändigtvis att de är oseriösa och vill dölja sig. Inte ens det faktum att eniro.se och hitta.se inte känner till deras nummer behöver medföra något: en bekant till mig har ett 08-nummer men bor i Umeå (typ 65 mil från Stockholm...) och hans nummer finns inte i någon onlinekatalog. Anledningen är i bekantens fall något jag känner till: han ringer via Skype.
uffe_nordholm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 02:03 #13
Flitig postare

Flitig postare

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%...ka_riktnummer/

040 är Malmö...
Oläst 2009-12-03, 02:33 #14
Flitig postare

Flitig postare

Kanske Uffe ovan fokuserar mest på telefonnumret. Just telefonnumret är något som "originalsidan" inte fuskat med:
http://www.b2btechnosolutions.com/contact_us.html

+91 eller 0091 går till Indien...!!

Jag vet inte vad jag ska tro. Antingen är det en skapligt skön rip-of... Den svenska sidan skiljer sig trots allt en aning från originalet. Eller, för att vara mer exakt, den Indiska motsvarigheten.

Jag tycker att rubriken på denna tråden är mycket underhållande!!

Även Uffes inlägg ovan... är rätt roligt, faktiskt... Men kanske är det den sena timman som gör sitt till??

kolla portfolio på denna sidan
http://www.b2btechnosolutions.com/vi..._category.html

kolla denna, värsta spamsidan...
http://www.thepreforeclosureexpert.net/

Till dig som skapade denna tråden: Ring eller maila till Indien. Där kanske du kan hitta en leverantör som fixar din drömsida inom en budget som bättre överensstämmer med dina ekonomiska utsvängningar... Eller snarare, saknaden av utsvängningar!!
Oläst 2009-12-03, 09:43 #15
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av uffe_nordholm Visa inlägg
Jag kan hålla med om att det är lite konstigt med ett företag som har boxadress i Malmö och ett telefonnummer som börjar med 08. Men det betyder inte nödvändigtvis att de är oseriösa och vill dölja sig. Inte ens det faktum att eniro.se och hitta.se inte känner till deras nummer behöver medföra något: en bekant till mig har ett 08-nummer men bor i Umeå (typ 65 mil från Stockholm...) och hans nummer finns inte i någon onlinekatalog. Anledningen är i bekantens fall något jag känner till: han ringer via Skype.
Det är inte konstigt alls längre. Det är fullt möjligt att ha ett 08-nummer oavsett var man bor. Man kan bo/verka i ett annat land också fär den delen. Det är fördelen med IP-Telefoni.

Men jag kan hålla med om att man funderar en extra gång.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 11:17 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
I din platsannons så skriver du att du inte har företag, men att du erbjuder en projektanställning. Dina kontaktuppgifter består av en gmail-adress...

Skriv ut vad du tänker betala. Det behöver inte vara exakt på kronan, men ge en prisbild. Och skriv inte att du erbjuder en projektanställning om du inte är registrerad hos SKV för arbetsgivaravgifter. DET är oseriöst.

Citat:
Eftersom jag är seriös och verkligen brinner för detta och har som mål att kunna försörja mig på detta...
.
Det är inte seriöst att tro att man ska kunna försörja sig på ett reseforum om Turkiet... Du saknar verklighetsförankring och det skrämmer förmodligen iväg seriösa programmerare.

Så det finns mycket som du kan förbättra för att hitta rätt företag för jobbet. Som det är nu så tänder din platsannons minst lika många varningslampor som Investorsolutions webbsida. Som man frågar får man svar. Om platsannonsen verkar oseriös så kommer mestadels oseriösa företag att höra av sig.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 12:01 #17
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Dina kontaktuppgifter består av en gmail-adress...
Vad ska jag ha för e-mail? Spray? Hotmail etc etc?

Citat:
Skriv ut vad du tänker betala. Det behöver inte vara exakt på kronan, men ge en prisbild.
Exempel som "Du får minst 300kr/tim eller 7000kr för hela jobbet. Övriga priser kan diskuteras".

Citat:
Det är inte seriöst att tro att man ska kunna försörja sig på ett reseforum om Turkiet.
Varför är inte det seriöst? Vem kan sia om framtiden och vem kan sia om vilka jag kommer att samarbeta med i framtiden? Vem vet hur min privata ekonomi ser ut och hur mycket jag behöver för att överleva vardagen?

Citat:
Så det finns mycket som du kan förbättra för att hitta rätt företag för jobbet. Som det är nu så tänder din platsannons minst lika många varningslampor som Investorsolutions webbsida. Som man frågar får man svar. Om platsannonsen verkar oseriös så kommer mestadels oseriösa företag att höra av sig.
Saken är den att det är andra gången jag gör detta, försöker att hitta en programmerare. Självklart har jag sparade pengar och om jag vill så kan jag anlita nästan vilken programmerare och designer som helst. Och bara för att jag är 22 år så känns det lite som att människor tänker "Den killen har inga pengar, han kan inte betala oss för jobbet". Hur vet kan dom veta det? Hur kan dom veta hur mycket pengar jag har på mitt konto? Jag kanske har valt att spara ihop en större summa pengar för att kunna förvekliga detta. Så jag tycker inte att man kan skapa sig förutfattade meningar bara för att man är ung.

Sen vill jag som vilken människa som helst - få valuta för pengarna! Betalar jag 50.000 eller 100.000 för mitt forum och startsidan, då förväntar jag mig att arbetet blir bra gjort. Men innan jag tar kontakt och bestämmer mig för ett företag så kommer jag att rådgöra med min kompis som redan är PHP-utvecklare och som själv driver eget företag. Han har tid att göra mitt forum och min startsida men inte under tidspress utan i sådana fall får han forumet i sina händer under Januari och sedan är han kanske färdig i April eller Maj och det är inget jag vill.

Senast redigerad av StateCollapse den 2009-12-03 klockan 12:08
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 15:29 #18
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Be din PHP-kompis om hjälp att skriva en tydlig kravspecifikation, och var noga med att ha ett påskrivet avtal på det som ska levereras. Be även om offert från olika webbfirmor, dvs kontakta dem direkt. Alla kollar inte annonser på webben.

Jag tror inte att någon backar bara för att du är 22.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 15:37 #19
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Det är inte konstigt alls längre. Det är fullt möjligt att ha ett 08-nummer oavsett var man bor. Man kan bo/verka i ett annat land också fär den delen. Det är fördelen med IP-Telefoni.

Men jag kan hålla med om att man funderar en extra gång.
Exakt, det går alldeles utmärkt att ha ett 08-nummer men ändå bo i Dubai eller Paris.

Det är självklart möjligt att du blir nöjd med resultatet men jag skulle själv aldrig ens fundera på att anlita ett företag som medvetet försöker dölja uppgifter på det viset.
Oläst 2009-12-03, 15:50 #20
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Be din PHP-kompis om hjälp att skriva en tydlig kravspecifikation, och var noga med att ha ett påskrivet avtal på det som ska levereras. Be även om offert från olika webbfirmor, dvs kontakta dem direkt. Alla kollar inte annonser på webben.
Jag har redigerat min annons nu. Visade den tidigare för min "php-kompis" (kul smeknamn ändå) och han tyckte den var väldigt "slaffsig" skriven så han skrev om den åt mig och nu ligger den nya här inne och den tyckte han var bättre.

När det gäller företag och kontakta dessa direkt, så använder jag google och söker på "webbyrå" och "php-utvecklare" sedan kontaktar jag dessa direkt. Många hör av sig och det känns mycket kul faktiskt. De flesta faller på att dom inte kan något med Vbulletin eller arbetat med det tidigare och alla säger "Vi kan phpbb-forum" men jag vill inte ha phpbb-forum utan Vbulletin.

Så för några timmar sedan drog jag iväg ett meddelande till supporten på Vbulletin och hörde mig för om dom kunde rekommendera mig någon svensk och kunnig php-utvecklare inom Vbulletin. Av tidsskillnaden att döma så lär jag ju inte få svar nu på dagen i alla fall, kanske fram mot kvällen svensk tid.

Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Jag tror inte att någon backar bara för att du är 22.
Inte jag heller, då alla är ute efter att tjäna pengar idag Samtidigt känns det lite så att en del företag får lite förutfattade meningar om oss unga som vill ha en komplett sida m.m.

Om jag som utvecklare skulle få ett förslag från en kille mellan 20-25 med dessa krav som jag har ställt så ställer jag gärna upp. Sen om inte personen kan betala eller inte, det är ju inte mitt fel. Åldern har ju inte någon betydelse i tjänster som man beställer, förutom hemtjänst när man blir pensionär då.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är självklart möjligt att du blir nöjd med resultatet men jag skulle själv aldrig ens fundera på att anlita ett företag som medvetet försöker dölja uppgifter på det viset.
Fick en offert från detta företag och följande står,

Implementering av script 4068kr
Design och layout 1356kr
Optimering och test 3024kr
Totalt: 7458kr

Så nu sparar jag detta och väntar in fler offerter och referenser från olika företag så får vi se. Är ju ett bra tag kvar, 13 Januari bestämmer jag mig och sedan påbörjas arbetet så fort som möjligt.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017