FAQ |
Kalender |
2009-12-02, 23:48 | #11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo, men vad är det du vill då?
Skriv en tydlig kravspecifikation, begär in offert från några stycken, sen väljer du priset i mitten. Inte det billigaste. Rent generellt, folk vill gärna ha en himla massa saker, men betalningsviljan är inte alltid syncad med de förväntade resultatet. Resultatet av detta är att du blir missnöjd med leverantören samt att leverantören gör sitt yttersta för att bli av med dig som kund... Det är liksom kontentan. **** På sidan du länkade ovan, på testimonials -sidan finns en felstavad copyright-adress längst ner. http://www.inventorsolutions.se/testimonials.html om man stavar rätt kommer man hit: http://www.b2btechnosolutions.com/testimonials.html men även på denna sidan är copyright informationen felstavad... det är humor med betoning på humor! *** Mitt råd till dig: Öppna plånboken och en annan värld öppnar sig för dig! :-) Lycka till! |
||
Svara med citat |
2009-12-03, 00:53 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan hålla med om att det är lite konstigt med ett företag som har boxadress i Malmö och ett telefonnummer som börjar med 08. Men det betyder inte nödvändigtvis att de är oseriösa och vill dölja sig. Inte ens det faktum att eniro.se och hitta.se inte känner till deras nummer behöver medföra något: en bekant till mig har ett 08-nummer men bor i Umeå (typ 65 mil från Stockholm...) och hans nummer finns inte i någon onlinekatalog. Anledningen är i bekantens fall något jag känner till: han ringer via Skype.
|
||
Svara med citat |
2009-12-03, 02:03 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2009-12-03, 02:33 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske Uffe ovan fokuserar mest på telefonnumret. Just telefonnumret är något som "originalsidan" inte fuskat med:
http://www.b2btechnosolutions.com/contact_us.html +91 eller 0091 går till Indien...!! *** Jag vet inte vad jag ska tro. Antingen är det en skapligt skön rip-of... Den svenska sidan skiljer sig trots allt en aning från originalet. Eller, för att vara mer exakt, den Indiska motsvarigheten. Jag tycker att rubriken på denna tråden är mycket underhållande!! Även Uffes inlägg ovan... är rätt roligt, faktiskt... Men kanske är det den sena timman som gör sitt till?? *** kolla portfolio på denna sidan http://www.b2btechnosolutions.com/vi..._category.html kolla denna, värsta spamsidan... http://www.thepreforeclosureexpert.net/ *** Till dig som skapade denna tråden: Ring eller maila till Indien. Där kanske du kan hitta en leverantör som fixar din drömsida inom en budget som bättre överensstämmer med dina ekonomiska utsvängningar... Eller snarare, saknaden av utsvängningar!! |
||
Svara med citat |
2009-12-03, 09:43 | #15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men jag kan hålla med om att man funderar en extra gång. |
||
Svara med citat |
2009-12-03, 11:17 | #16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I din platsannons så skriver du att du inte har företag, men att du erbjuder en projektanställning. Dina kontaktuppgifter består av en gmail-adress...
Skriv ut vad du tänker betala. Det behöver inte vara exakt på kronan, men ge en prisbild. Och skriv inte att du erbjuder en projektanställning om du inte är registrerad hos SKV för arbetsgivaravgifter. DET är oseriöst. Citat:
Det är inte seriöst att tro att man ska kunna försörja sig på ett reseforum om Turkiet... Du saknar verklighetsförankring och det skrämmer förmodligen iväg seriösa programmerare. Så det finns mycket som du kan förbättra för att hitta rätt företag för jobbet. Som det är nu så tänder din platsannons minst lika många varningslampor som Investorsolutions webbsida. Som man frågar får man svar. Om platsannonsen verkar oseriös så kommer mestadels oseriösa företag att höra av sig. |
|||
Svara med citat |
2009-12-03, 12:01 | #17 | |||
|
||||
Banned
|
Vad ska jag ha för e-mail? Spray? Hotmail etc etc?
Citat:
Citat:
Citat:
Sen vill jag som vilken människa som helst - få valuta för pengarna! Betalar jag 50.000 eller 100.000 för mitt forum och startsidan, då förväntar jag mig att arbetet blir bra gjort. Men innan jag tar kontakt och bestämmer mig för ett företag så kommer jag att rådgöra med min kompis som redan är PHP-utvecklare och som själv driver eget företag. Han har tid att göra mitt forum och min startsida men inte under tidspress utan i sådana fall får han forumet i sina händer under Januari och sedan är han kanske färdig i April eller Maj och det är inget jag vill. Senast redigerad av StateCollapse den 2009-12-03 klockan 12:08 |
|||
Svara med citat |
2009-12-03, 15:29 | #18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Be din PHP-kompis om hjälp att skriva en tydlig kravspecifikation, och var noga med att ha ett påskrivet avtal på det som ska levereras. Be även om offert från olika webbfirmor, dvs kontakta dem direkt. Alla kollar inte annonser på webben.
Jag tror inte att någon backar bara för att du är 22. |
|||
Svara med citat |
2009-12-03, 15:37 | #19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det är självklart möjligt att du blir nöjd med resultatet men jag skulle själv aldrig ens fundera på att anlita ett företag som medvetet försöker dölja uppgifter på det viset.
2009-12-03, 15:50 | #20 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
När det gäller företag och kontakta dessa direkt, så använder jag google och söker på "webbyrå" och "php-utvecklare" sedan kontaktar jag dessa direkt. Många hör av sig och det känns mycket kul faktiskt. De flesta faller på att dom inte kan något med Vbulletin eller arbetat med det tidigare och alla säger "Vi kan phpbb-forum" men jag vill inte ha phpbb-forum utan Vbulletin. Så för några timmar sedan drog jag iväg ett meddelande till supporten på Vbulletin och hörde mig för om dom kunde rekommendera mig någon svensk och kunnig php-utvecklare inom Vbulletin. Av tidsskillnaden att döma så lär jag ju inte få svar nu på dagen i alla fall, kanske fram mot kvällen svensk tid. Inte jag heller, då alla är ute efter att tjäna pengar idag Samtidigt känns det lite så att en del företag får lite förutfattade meningar om oss unga som vill ha en komplett sida m.m. Om jag som utvecklare skulle få ett förslag från en kille mellan 20-25 med dessa krav som jag har ställt så ställer jag gärna upp. Sen om inte personen kan betala eller inte, det är ju inte mitt fel. Åldern har ju inte någon betydelse i tjänster som man beställer, förutom hemtjänst när man blir pensionär då. Citat:
Implementering av script 4068kr Design och layout 1356kr Optimering och test 3024kr Totalt: 7458kr Så nu sparar jag detta och väntar in fler offerter och referenser från olika företag så får vi se. Är ju ett bra tag kvar, 13 Januari bestämmer jag mig och sedan påbörjas arbetet så fort som möjligt. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|