FAQ |
Kalender |
2007-07-27, 14:51 | #11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nämn några företag som du tycker är bättre än Telecity. Ett ställe där jag jobbar har ca 20 rack på Telecity och vi är nöjda. Vi har varit på andra ställen innan och varit väldigt missnöjda. |
|||
Svara med citat |
2007-07-27, 14:51 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
patrikweb: vad menar du med "endast ställa en server"?
|
||
Svara med citat |
2007-07-27, 15:09 | #13 | |||||
|
||||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Telecity är bra men finns säkert dom som är bättre med. Citat:
Shellkonto/Aleborg står hos P80 hall, DCS har egen hall och dom tar rätt mycket dock för 1U. Om dom inte fixat sin el och diesel för det priset så är det inte så bra val. Citat:
Så enda i Stockholm som äger sina saker som tar emot 1U är väl Bahnhof. |
|||||
Svara med citat |
2007-07-27, 16:20 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Av leverantörerna som nämnts i tråden står majoriteten antingen i Port 80s hall eller Internet Borders Hall. Nackdelen med Port80 är att deras nät åtminstone historisk inte fungerat så bra. Men Spacedump (och eventuellt också Aleborg) har fiber från andra leverantörer (Telia) också. Sajthotellet undersökte de alterantiv som fanns till serverhallar i början av 2006. Bahnhof gick bort efter alla skräckhistorer - inte minst för det Aleborg råkade ut för. Port80 kändes inte helt ekonomiskt stabilt. InterXion var i dyraste laget. DCS känns tvivelaktigt på många sätt och fungerade inte tillfredsställande under den tid vi använde oss av deras tjänster. Valet föll på Internet Border som gav ett bra intryck på alla sätt och vis.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-07-27, 16:47 | #15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Använder inte själv co-location utan hyr en dedicerad server av Sajthotellet.com sedan ca 1 år tillbaka. Har funkat klockrent. Nedtiden sedan dess är i stort sett noll.
Så, hör med Sajthotellet för en co-location. cya, /PatrikB |
||
Svara med citat |
2007-07-27, 22:02 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tillägg ...
Det har inte varit något avbrott på sajthotellets lina/linor sedan min dedicerade server sattes igång ... avbrottet jag "tänkte på" då jag inte kom åt servern var Telias fel ... de hade något DNS/Routing problem ... Så ... hittills har den servern varit tillgänglig 100% sedan start för snart ett år sedan. cya, /PatrikB |
||
Svara med citat |
2007-07-27, 22:20 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-07-27, 22:33 | #18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag rekommenderar www.XH.se för Co-location.
Väldigt prisvärt med personlig support i princip dygnet runt. Störst är inte alltid bäst, handlar du hos Siba eller Hembiobutiken t.ex? mvh |
|||
Svara med citat |
2007-07-27, 22:56 | #19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-07-27, 23:37 | #20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
IP-Only vet jag tar 1U servrar. Fast det är inte deras "business" så priserna kan vara lite sneda. Vet en annan aktör som är på g men den hallen är inte klar än.
Har Telia verkligen kvar sin hall i Haninge? De har ju flyttat därifrån, och Haninge Kommun har flyttat dit. Tar Song 1U servrar? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|