FAQ |
Kalender |
2007-06-17, 13:57 | #11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nordea har lösningen att man skapar ett temp nummer som bara gäller en gång. inge mer. När dom drar en summa där ifrån så stängs kreditkortsnumret ner. Kan inte bli mycke enklare. Slipper man all tjafs med överföra pengar på ett annat konto för att man inte litar på företaget man ska handla hos.
|
||
Svara med citat |
2007-06-17, 14:00 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Cos. Det var väl så swedbank funkade också? Samt att man kunde göra det tillgängligt för en viss tid?
|
||
Svara med citat |
2007-06-17, 14:01 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, so? Men det var nån som grina över att hålla på och föra över pengar på ett annat konto. Ha två konton osv...
|
||
Svara med citat |
2007-06-17, 14:09 | #14 | ||
|
|||
Medlem
|
...
edit. onödig kommentar |
||
Svara med citat |
2007-06-17, 16:29 | #15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det inte framgick så är inte ekortet ett eget konto utan det kopplas till valfritt bankkonto.
|
|||
Svara med citat |
2007-06-17, 16:36 | #16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter bökigt med engångskortnummer tillsammans med paypal om man använder det ofta om man använder det ofta. Varje gång man lägger till ett nytt kort till Paypal så måste man ju verifiera det genom att paypal drar en struntsumma från kortet och lämnar en verifieringskod i kontoutdraget.
Jag har gjort hundratals kortköp på nätet från otaliga länder och aldrig fått problem. Lite common sense bara, jag är klart mer orolig när jag använder kortet för att betala med utomlands. Är övertygad om att skimming eller liknande stölder av kortnummer i butik är vanligare än att kortnummer kommer på vift vid onlineköp. |
|||
Svara med citat |
2007-06-17, 18:01 | #17 | ||
|
|||
Banned
|
jomper: Du kan skapa ett e-kort som fungerar en viss tid.
Standard är 1 mån, men du kan ange att det ska fungera i 24 mån som max. Vilket är standard för många andra kort. |
||
Svara med citat |
2007-06-17, 20:19 | #18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Och man kan föra över pengar till kortet flera gånger? Då är det ju helt ok om man gör enstaka köp och vill känna sig extra trygg.
|
|||
Svara med citat |
2007-06-17, 20:27 | #19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Slippa ge tillgång till hela sitt bankkonto bara för att man handlar lite cigg eller vad det nu var. Istället skapar man ett virtuellt kort med en bestämd summa pengar, t.ex 80kr. Fungerar väldigt bra, jag använder det hela tiden. |
|||
Svara med citat |
2007-06-17, 22:17 | #20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har sedan 1996 handlat med kort på nätet. En överslagsberäkning ger vid handen att jag genomfört cirka 11 000 köp. Allt kopplat till ett konto som jag själv är betalningsansvarig för och har full insyn i.
Antalet företag jag handlat hos överstiger 300. Det har aldrig gått fel hittills. Lite sunt förnuft när man väljer leverantör så är risken i princip obefintlig. Risken torde vara väsentligt mycket större att få kortet skimmat på krogen.
Svara |
|
|