Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur mycket tar SEDO?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-31, 16:33 #11
Sedos avatar
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
Sedos avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Citat:
Originally posted by wwww@Mar 31 2008, 13:49
... många eftermiddagar blir det
SEDO-Jonas: Kan du bekräfta genomsnittlig intäkt för domäninnehavare om ca €0.10/klick och den ungefärliga fördelningen 70 % till SEDO och 30 % till domäninnehavaren?

Nej, det går egentligen inte att ge en genomsnittlig intäkt per domän. Att dela inkomsten på antalet domäner säger inte så mycket eftersom så många olika faktorer spelar in för den individuelle kunden. Jag vill inte lova något här som kanske inte stämmer om du provar parkeringen. Har du bra domäner med bra trafik kommer du tjäna mer än så. EPC ligger på 2 cent och uppåt.

Vår fördelning varierar också men den ligger i genomsnitt högre än 30/70. I nuvarande kunkurrenssituation funkar inte en sådan fördelning.

Mvh
Jonas
Sedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-31, 18:46 #12
wwwws avatar
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
wwwws avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av Sedo
Citat:
Ursprungligen postat av wwww
... många eftermiddagar blir det
SEDO-Jonas: Kan du bekräfta genomsnittlig intäkt för domäninnehavare om ca €0.10/klick och den ungefärliga fördelningen 70 % till SEDO och 30 % till domäninnehavaren?

Nej, det går egentligen inte att ge en genomsnittlig intäkt per domän. Att dela inkomsten på antalet domäner säger inte så mycket eftersom så många olika faktorer spelar in för den individuelle kunden. Jag vill inte lova något här som kanske inte stämmer om du provar parkeringen. Har du bra domäner med bra trafik kommer du tjäna mer än så. EPC ligger på 2 cent och uppåt.

Vår fördelning varierar också men den ligger i genomsnitt högre än 30/70. I nuvarande kunkurrenssituation funkar inte en sådan fördelning.

Mvh
Jonas
Jonas!

Nu svänger du dig eller missförstår avsiktligt!?

Jag frågade inte om intäkt per domän, utan om genomsnittlig intäkt per klick (totalt)! Det finns ju alltid ett genomsnitt!

Ta totalt utbetald klickersättning för tex dygn eller en vecka eller en månad och dividera med antalet klick som ligger till grund för denna utbetalning, och du har genomsnittlig intäkt per klick (totalt).

Utifrån den info jag fått fram gissar jag att denna genomsnittliga intäkt ligger runt €0.10/klick! Rätt eller fel? Jag behöver siffran för en affärsplan jag arbetar med och skulle uppskatta ett rakt svar!
wwww är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-01, 17:12 #13
Sedos avatar
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
Sedos avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Beklagar om jag var otydlig, jag skulle skrivit per klick. Dock vill jag fortfarande inte ge ut några siffror. De kommer ändå inte vara relevanta för den enskilda kunden som jag skrev ovan. Om du parkerar dina domäner kommer du dock snart få fram ditt egen genomsnitt. Ledsen att jag inte kan stå till tjänst men jag hoppas din affärsplan kommer bli bra ändå.

Mvh
Jonas
Sedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-01, 20:01 #14
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
wwww - Jag tror inte att det går att pressa fram ett svar - jag har inte sett ett enda av de större aktörerna göra dessa siffror publika. Men jag vet att jag för ett halvår sedan läste om nån uppstickare som slog sig för bröstet och påstod sig vara den som erbjöd kunderna mest - 35% vilket borde ge dina siffror en hel del rätt.

Däremot vet jag att just detta ämne är väldigt hett bland de större innehavarna och att flera program planerar att ända fördelningen mycket framöver - för säga vad man vill så känns fördelningen aningen skev enligt mig.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-01, 23:06 #15
wwwws avatar
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
wwwws avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
Jag tror att en parkeringsaktör som vågade uppträda mer transparent och mer "gentilt" mot sin kund (domäninnehavaren), skulle erövra rejäla marknadsandelar.

Detta skulle t.ex kunna ske genom att p-bolaget:

- öppet redovisar för domäninnehavare från vilket annonsnätverk/vilken annonsör varje klickintäkt kommer

- öppet redovisar för domäninnhavaren hur stor bruttintäkt parkeringsbolaget har erhållit för klicket

- erbjuder domäninnehavare en bättre intäktsfördelning, tex 50/50
wwww är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-07, 22:21 #16
madzanta madzanta är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 5
madzanta madzanta är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 5
Snittar 0.68€ per klick hos Sedo och har som mest fått 3.28€ för ett klick.

ot. hittade revenuedirect dot com idag, någon som testat?
madzanta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-08, 00:09 #17
wwwws avatar
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
wwwws avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
Ett snitt på €0.68/klick verkar extremt bra!

Vad är det för i huvudsak för ämnen/områden dina domäner finns inom?
wwww är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017