FAQ |
Kalender |
2011-05-06, 19:34 | #11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gör dig själv en tjänst och gå till en nyföretagsrådgivare. Det är gratis och de finns i (nästan) alla kommuner. Det låter som du är inne på en mycket farlig väg om du inte ens förstår de mest grundläggande begreppen inom företagsekonomi.
Jag säger inte detta för att låta stöddig eller arrogant, tvärt om, det är för din skull! |
|||
Svara med citat |
2011-05-07, 00:51 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-05-07, 20:48 | #13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Köper du dina visitkort i företaget blir kostnaden 100:- Köper du dina visitkort privat blir kostnaden, jämfört med att köpa dem i ditt bolag, kring 180:-. Företaget betalar visserligen momsen, men det är en ren likviditetsfråga, eftersom in- och utgående moms kvittas mot varandra, och sen får man antingen betala in eller få tillbaks pengar från staten. Men tänker du kanske, om jag ska betala in pengar kan jag ju skita i bolag helt och köra privat. Yes, men du får bara ha det som hobbyverksamhet som inte omsätter mer än 30.000 eller något sånt. Gör du det ändå blir det som att jobba svart, vilket ju är olagligt. |
|||
Svara med citat |
2011-05-07, 22:57 | #14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Den allra största anledningen till att starta ett bolag(förslagsvis ett handelsbolag) som jag ser det är ju ändå att ni får en juridisk person som kan ta kostnaderna och ingå avtal så att inte någon av er måste göra allt sånt privat.
Ni kan då ge alla fullmakter och firmateckningsrätt i företagets namn hur ni vill istället för att låsa att till en personen som ska sköta ekonomin med sitt privata bankkonto eller som EF. Så starta ett företag. Det är verkligen värt det. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|