FAQ |
Kalender |
2009-03-18, 19:50 | #11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mailet från polisen är något jag skulle polisanmäla. Det är ett allvarligt brott att utge sig för att vara polis och det kan ju tänkas att ärendet tas emot av någon som blir förbannad och gör en riktig utredning. Föregivande av allmän ställning har fängelse i straffsatsen så husrannsakan (utlämnande av ipadress etc.) är teoretiskt möjlig.
|
|||
Svara med citat |
2009-03-18, 20:57 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för varningen och tycker också att du ska polisanmäla. Väldigt otrevligt sätt att försöka göra affärer på.
Citat:
Edit: Sen hade jag gärna sett en förklaring från expression. Inte för att jag inte tror på det du har skrivit, men alla historier brukar ha två sidor. Men eftersom han inte har svarat i den här tråden än kan man anta att det är precis som du skriver. Usch usch. |
||
Svara med citat |
2009-03-18, 21:34 | #13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar för varningen. +1 på polisanmälan.
|
|||
Svara med citat |
2009-03-18, 21:45 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-03-18, 22:09 | #15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med Westman, polisanmäl med en gång.
|
|||
Svara med citat |
2009-03-19, 00:45 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har funderat på det där med polisanmälan men grejen är att det kommer bli väldigt svårt att förklara tydligt för en icke insatt polis, skulle dem ens ta tag i det om jag anmälde? Om jag ska anmäla, ska jag dra hela historian eller bara anmäla fakemailet från polisen? Skriv gärna vad ni tycker jag ska göra mer exakt.
Jag har sett att expression läst tråden och har inte hört någonting alls från honom så jag antar att han varken vill erkänna eller förneka något. Dessutom vet jag inte vad de här faller under, någon som kan berätta & förklara det? |
||
Svara med citat |
2009-03-19, 01:11 | #17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Låt tystnaden tala
Citat:
Föregivande av allmän ställning |
|||
Svara med citat |
2009-03-19, 02:26 | #18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
- Föregivande av allmän ställning - Hot (kanske) - Trakasseri (kankse) - Förtal (det där om att du spammar/säljer e-postadresser) "Föregivande av allmän ställning" tror jag polisen alltid ser allvarligt på. De vill nog att du drar hela historien så de får en klar bild av vad som hänt. Men det behöver du antagligen inte göra direkt vid anmälningstillfället, utan det kan nog ske skriftligt eller i förhör. En oinsatt polis ska du inte bekymra dig över. Det är deras jobb att sätta sig in i, och förstå vad som hänt. Börja med att säga att du fått ett mail från polisen och fråga om det stämmer att de fått in en anmälan. Om inte säger du att du vill göra en anmälan, och att du misstänker vem/vilka som ligger bakom mailet. |
|||
Svara med citat |
2009-03-19, 03:17 | #19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är ju solklart att inte polisen ligger bakom det i och med att det kom via email. Dem skickar aldrig email om sånt. Man får ju alltid såna där äckliga brev via gammelpost.
|
|||
Svara med citat |
2009-03-19, 03:44 | #20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kolla med dem om dem känner till "anmälan". |
|||
Svara med citat |