Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Surftown - ett skämt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-14, 01:40 #11
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by hnn@Apr 13 2007, 17:47
Sluta gnäll och byt hotell....
Kan hålla med om att man borde komma på iden att byta hotell långt tidigare än vad som beskrivs ovan. Men å andra sidan är det väl bra att han berättar om detta så att fler slipper göra samma misstag.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-14, 12:39 #12
jlg jlg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
jlg jlg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Varför svarar WN's medlemmar med "sluta bråka" osv? Om den här typen av meddelanden stör er så läs eller svara inte heller.

Jag tycker det är intressant att få höra om marknaden och vad andra fått erfara i branschen. Om jag inte förstått det här fel så är WN ett forum vad kan vara en bättre plats då.

Peace
jlg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-14, 13:19 #13
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Personer som tar kontakt med mig angående webbhotell, får alltid argumenten om att "visst, betala 12 kr/mån men ni kan inte på fullaste allvar tro att tjänsten ni köper är obegränsad eller revolutionerande för marknaden". Trådskaparen, tycker jag, har gjort ett bra inlägg som beskriver upplevelserna som kommer med ett 12-kronorskonto från ST.

Ang. den där loggan som kom upp "Site hosted by Surftown", så hade en tidigare kund så på sin sida, och då berodde det på att fakturan från ST inte hade betalats.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-14, 16:48 #14
KryptoniTs avatar
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Medlem
KryptoniTs avatar

Ja, "danska webbhotell" vad säger man. Sånt här har man ju hört ett antal gånger förut och då säger jag bara: Kasta skiten i papperskorgen och byt till ett mer seriöst webbhotell där ni kanske får betala lite mer i månaden, MEN där ni får full service och hjälp när det uppstår problem. Jag vet att det här inte är en tråd om köpråd, men är man ett seriöst företag så betalar man väl mer än 12:-/mån som dessutom är registrerat som ett privatkonto (enligt Surftown)?.
KryptoniT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-14, 17:24 #15
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Varför har ni inte ringt? Surftown svarar ju faktiskt i telefon.

Sen är det alltid lika fascinerande att läsa om hur kunder blir dåligt bemötta och tjänster som inte fungerar och ändå inte byter webbhotell.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-14, 22:40 #16
KryptoniTs avatar
Medlem

Medlem
KryptoniTs avatar

Citat:
Originally posted by totoo@Apr 13 2007, 17:36
Jag ringer en säljare (på deras säljnummer) en röst förklarar för mig att de absolut inte kan diskutera support, men jag har inget val.

Säljaren förklarar för mig att vi inte har rättighet att få telefonsupport, för att vi har ett privatkonto och inte ett företagskonto. Jag förklarar att mailsupporten har vart en katastrof och att de riskerar att få mycket dålig kritik i media nu, för de bråkar med en person i ett nätverk av PR-konsulter, så nog kan detta få höras högt om de vill. Så de borde vara väldigt försiktiga och tillmötesgående. Det är inte så att vi har hotat, utan bara konstaterat att om man inte håller det man lovar då man tar betalt för det och vägrar ge support så kan det ha konsekvenser.

Ja, jag fortsätter samtalet med killen att jag behöver få prata med någon på telefon, så att det blir lite effektivt. Han förklarar att utan supportnummer (som man får som företagskund) så kan jag inte få tala med någon på telefon. Jag suckar kraftigt och förklarar att deras tjänster inte fungerar, jag måste få hjälp... Han backar inte en millimeter. Jag frågar om det finns någon supportchef, jag måste få resonera med någon som kan ta ansvar. Yes, det finns en supportchef, men jag får inte prata med honom.

Jag frågar om han har någon annan chef what so ever som jag kan få prata med... Nepp, funkar inte så, allt måste gå via att jag mailar supporten, sen kan de maila chefen, om de känner att de måste.

Jag förklarar att jag har jobbat med datasupport i flera år och vet precis hur ett etablerat call center med kundtjänst och allt funkar, jag berättade att mina chefer beordrade mig att vi skulle hänvisa till dom vid konflikter - så att de kan lösa problemen på effektiva sätt, både för företag och kund. Men denna supportherre förklarade för mig att det funkar inte så.

Jag bönar och ber om en mailadress jag kan få komma åt så att jag slipper använda deras interna supportverktyg eftersom det redan är bevisat oanvändbart... Nej, jag kan inte få en mailadress... Han påpekar upprepat att de har ett formulär på siten. Jag säger att jag har försökt maila, och chansat emailadresser såsom [email protected] men får errorsvar, och han ger mig till slut en adress jag ska maila till och han slänger på luren.
Han hade ju faktist ringt till dem.
KryptoniT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-15, 14:24 #17
yellows avatar
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
yellows avatar

Reg.datum: Jun 2004
Det är svårt sånt här.

För att kunna erbjuda den prisnivån de gör krävs ett extremt automatiserat system, där människor aldrig blandar sig i.

Sedan är det ju dock självklart att om surftown själva orsakat det här problemet så måste de ju korrigera det. Tyvärr kan det nog bli så att de överöses med frågor från så många kunder att de fall där de själva ställt till det inte får den uppmärksamhet de behöver.
yellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-15, 17:32 #18
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
mja... Lite kul är det... Och som sagt jonny jag ringde ju dit, dom svarade i telefon men vägrade prata med mig.

Jag gnäller absolut inte, jag fnissar samtidigt som jag fäller en tår då jag tänker vilket system de har. De beter sig som om de vore kriminella. De har sönder sin sin tjänst för en kund, orsakar stora skador - men gömmer sig sedan bakom murar av egen personal som inte får släppa fram personen till någon som ansvarar för situationen ELLER behärskar / förstår sig på / bryr sig om vad som faktiskt har inträffat.

Imponerande att man ens får göra så - eller vågar göra det med tanke på sitt rykte.

Denna tråd på WN hade bara två syften, och inget om det var att gnälla vilket några lyckades få för sig, utan:

1: Informera om hur dålig supporten kan vara. Även om ni hört det mesta förr så kan det väl vara bra att höra mer.
2: Sprida lite skit om Surtfown bara för att de förtjänar det.

Som sagt - jag är inte kund där, har aldrig varit och kommer aldrig bli.
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-15, 17:51 #19
webbgbg.se webbgbg.se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
webbgbg.se webbgbg.se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
Har provat både web10, b-one(one.com idag) och surftown . Det är som några skriver här de funkar så länge ingenting krånglar. Lärde mig dock en sak när jag använde web10 och det var att den danska supporten fungerade bättre. En annan sak man kan göra är att tracerouta webbsidan för att se vilka servrar den skall gå igenom. Klagar du på alla dessa ställena så brukar det hända saker. Men, som sagt, du kan inte förvänta dig särskilt mycket för 144:- per år. Hur mycket tror du en it-tekniker tar per timma? Ja det är betydligt mer än 144:-
webbgbg.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-15, 18:00 #20
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by webbgbg.se@Apr 15 2007, 15:51
Har provat både web10, b-one(one.com idag) och surftown . Det är som några skriver här de funkar så länge ingenting krånglar. Lärde mig dock en sak när jag använde web10 och det var att den danska supporten fungerade bättre. En annan sak man kan göra är att tracerouta webbsidan för att se vilka servrar den skall gå igenom. Klagar du på alla dessa ställena så brukar det hända saker. Men, som sagt, du kan inte förvänta dig särskilt mycket för 144:- per år. Hur mycket tror du en it-tekniker tar per timma? Ja det är betydligt mer än 144:-
iofs så har ju inte dom bara en kund.. deras idé är ju att ta in så många kunder som bara får plats på deras servrar (plus lite till) och samtidigt minimera kostnaderna

så säg att dom har 10.000 kunder som kör för 114:- om året så är det helt plötsligt 1.14 miljoner
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017