FAQ |
Kalender |
2007-04-14, 01:40 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-04-14, 12:39 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför svarar WN's medlemmar med "sluta bråka" osv? Om den här typen av meddelanden stör er så läs eller svara inte heller.
Jag tycker det är intressant att få höra om marknaden och vad andra fått erfara i branschen. Om jag inte förstått det här fel så är WN ett forum vad kan vara en bättre plats då. Peace |
||
Svara med citat |
2007-04-14, 13:19 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Personer som tar kontakt med mig angående webbhotell, får alltid argumenten om att "visst, betala 12 kr/mån men ni kan inte på fullaste allvar tro att tjänsten ni köper är obegränsad eller revolutionerande för marknaden". Trådskaparen, tycker jag, har gjort ett bra inlägg som beskriver upplevelserna som kommer med ett 12-kronorskonto från ST.
Ang. den där loggan som kom upp "Site hosted by Surftown", så hade en tidigare kund så på sin sida, och då berodde det på att fakturan från ST inte hade betalats. |
||
Svara med citat |
2007-04-14, 16:48 | #14 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, "danska webbhotell" vad säger man. Sånt här har man ju hört ett antal gånger förut och då säger jag bara: Kasta skiten i papperskorgen och byt till ett mer seriöst webbhotell där ni kanske får betala lite mer i månaden, MEN där ni får full service och hjälp när det uppstår problem. Jag vet att det här inte är en tråd om köpråd, men är man ett seriöst företag så betalar man väl mer än 12:-/mån som dessutom är registrerat som ett privatkonto (enligt Surftown)?.
|
|||
Svara med citat |
2007-04-14, 17:24 | #15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför har ni inte ringt? Surftown svarar ju faktiskt i telefon.
Sen är det alltid lika fascinerande att läsa om hur kunder blir dåligt bemötta och tjänster som inte fungerar och ändå inte byter webbhotell.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-04-14, 22:40 | #16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-04-15, 14:24 | #17 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är svårt sånt här.
För att kunna erbjuda den prisnivån de gör krävs ett extremt automatiserat system, där människor aldrig blandar sig i. Sedan är det ju dock självklart att om surftown själva orsakat det här problemet så måste de ju korrigera det. Tyvärr kan det nog bli så att de överöses med frågor från så många kunder att de fall där de själva ställt till det inte får den uppmärksamhet de behöver. |
|||
Svara med citat |
2007-04-15, 17:32 | #18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
mja... Lite kul är det... Och som sagt jonny jag ringde ju dit, dom svarade i telefon men vägrade prata med mig.
Jag gnäller absolut inte, jag fnissar samtidigt som jag fäller en tår då jag tänker vilket system de har. De beter sig som om de vore kriminella. De har sönder sin sin tjänst för en kund, orsakar stora skador - men gömmer sig sedan bakom murar av egen personal som inte får släppa fram personen till någon som ansvarar för situationen ELLER behärskar / förstår sig på / bryr sig om vad som faktiskt har inträffat. Imponerande att man ens får göra så - eller vågar göra det med tanke på sitt rykte. Denna tråd på WN hade bara två syften, och inget om det var att gnälla vilket några lyckades få för sig, utan: 1: Informera om hur dålig supporten kan vara. Även om ni hört det mesta förr så kan det väl vara bra att höra mer. 2: Sprida lite skit om Surtfown bara för att de förtjänar det. Som sagt - jag är inte kund där, har aldrig varit och kommer aldrig bli. |
|||
Svara med citat |
2007-04-15, 17:51 | #19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har provat både web10, b-one(one.com idag) och surftown . Det är som några skriver här de funkar så länge ingenting krånglar. Lärde mig dock en sak när jag använde web10 och det var att den danska supporten fungerade bättre. En annan sak man kan göra är att tracerouta webbsidan för att se vilka servrar den skall gå igenom. Klagar du på alla dessa ställena så brukar det hända saker. Men, som sagt, du kan inte förvänta dig särskilt mycket för 144:- per år. Hur mycket tror du en it-tekniker tar per timma? Ja det är betydligt mer än 144:-
|
||
Svara med citat |
2007-04-15, 18:00 | #20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
så säg att dom har 10.000 kunder som kör för 114:- om året så är det helt plötsligt 1.14 miljoner |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|