FAQ |
Kalender |
2015-08-29, 22:57 | #11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I Sverige finns det en förkärlek för hinder att tjäna pengar. Ville behålla min förra bostadslägenhet och hyra ut den, var ju bara att glömma.
|
|||
Svara med citat |
2015-08-30, 08:44 | #12 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Det gäller samma med hus. Låt oss säga att jag köper ett hus med en sokkellägenhet som är vanligt i Norge. Huset jag köper är 150 kvm och sen lägenheten är kanske på, ja låt oss säga 60 kvm med två sovrum. Då tar jag en 10.0000:-/mån för den lägenheten. Köper jag huset för 4,5 milj så betalar jag ur egen ficka varje månad på lånet 4,000:- eftersom jag får in 10.000:- från lägenheten. Som den lägenheten som jag hyr nu som jag berättade om. Den betalar jag ingenting för, det gör hyresgästen. Har skrivit kontrakt på 3 år för den som bor där nu och sen bor sambon och jag i en annan lägenhet. I Norge behöver du inte heller skatta på vinsten vid sälj av bostad, OM du inte ska använda pengarna till ny bostad. Ska du inte köpa ny bostad så får du skatta för vinsten annars inte. Jag är riktigt sugen på att köpa upp lägenheter i Sverige och hyra ut permanent eftersom i många städer kan du köpa lägenheter för under miljonen. Har också gått i tankarna att bygga ett radhus kanske med två lägenheter och hyra ut. Allt för att tjänar pengar. |
|||
Svara med citat |
2015-08-30, 11:00 | #13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
På ett svenskt forum utom vidare påpekande för man väl ändå anta att det handlar om svenska förhållanden, som gäller idag. Inte om några år när förutsättningarna har ändrats, inte i ett annat land, inte i ett parallellt universum.
|
|||
Svara med citat |
2015-08-30, 11:01 | #14 | |||
|
||||
|
||||
Svara med citat |
2015-08-30, 11:47 | #15 | ||
|
|||
|
Citat:
Enda jag kan se det är köpa villor då, men osäker vilken reglering det blir om det blir samma reglering som på hyreslägenheter? Men i vilket fall svårare hyra ut villor, ofta inte så centralt och svårare marknad. Här på Malta äger man saker och får hyra ut fritt, finns i princip ingen reglering. Även om man äger en lägenhet så äger man lägenheten ändå. Så finns en orsak varför man kan hitta en lägenhet på en dag i Malta och flytta in medans det är 5-25 års kö i Sverige. |
||
Svara med citat |
2015-08-31, 00:25 | #16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ska man köpa lägenhet för att hyra ut så är det väl som sagt ägarlägenhet som gäller.
Citat:
Svara med citat |
2015-10-30, 17:30 | #17 | ||
|
|||
|
|||
Svara med citat |
2015-10-30, 19:02 | #18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Personer som inte delar ens åsikter behöver inte nödvändigtvis vara idioter Personer som tänker på det viset är nog betydligt värre än de politiker de normalt sett föraktar.
Svara |
|
|