Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Frågor kring bokföring och avdrag!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-16, 15:28 #11
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Jag påtalade det om fastpris men den trevliga damen hos SKV ville inte gå med på det. Utan det var strikt så att oavsett kostnad så skulle man räkna ut hur stor andel av samtalen som var privata.

Men om din teori stämmer så bör man ju kunna tillämpa samma strategi vad gäller bredbandet!?

Hur ska vi få reda på vad som gäller då SKV säger olika!?

Vidare så hade det ingen som helst betydelse om abonnemangen var skrivna på firman eller på en själv privat, så länge man har enskild firma alltså

Senast redigerad av www den 2012-08-16 klockan 15:33
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-16, 15:54 #12
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Citat:
Ursprungligen postat av AndreiL Visa inlägg
Jag påtalade det om fastpris men den trevliga damen hos SKV ville inte gå med på det. Utan det var strikt så att oavsett kostnad så skulle man räkna ut hur stor andel av samtalen som var privata.

Men om din teori stämmer så bör man ju kunna tillämpa samma strategi vad gäller bredbandet!?

Hur ska vi få reda på vad som gäller då SKV säger olika!?

Vidare så hade det ingen som helst betydelse om abonnemangen var skrivna på firman eller på en själv privat, så länge man har enskild firma alltså
Denna kanske kan vara utav intresse:
http://www.skatteverket.se/rattsinfo...d80002708.html
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-16, 16:07 #13
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Inte mycket då det endast gäller anställda!
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-17, 02:25 #14
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av AndreiL Visa inlägg
Jag påtalade det om fastpris men den trevliga damen hos SKV ville inte gå med på det. Utan det var strikt så att oavsett kostnad så skulle man räkna ut hur stor andel av samtalen som var privata.

Men om din teori stämmer så bör man ju kunna tillämpa samma strategi vad gäller bredbandet!?

Hur ska vi få reda på vad som gäller då SKV säger olika!?

Vidare så hade det ingen som helst betydelse om abonnemangen var skrivna på firman eller på en själv privat, så länge man har enskild firma alltså
Du ska ALDRIG lita på vad de säger muntligt i telefon, du måste skicka frågan på emejl och begära svar på email, eller på papper för att du ska få vettiga svar av skatteverket.

De som svarar i telefon är ofta handläggare som sitter och jobbar med detta på lägsta nivå på skatteverket medan de som svarar skriftligt ofta har mer erfarenhet eller är chefer. Oavsett vem som svarat skriftligt så har de haft möjlighet att kontrollera med en kollega eller i skriftliga källor innan de svarar, när du får ett muntligt svar "på direkten" så är det bara den specifika handläggaren personliga "åsikt" och hämtat direkt ur deras eget "minne" (mycket lägre kvalitet).

Jag har jobbat 7 år på skatteverket (på IT-avdelningen iofs) men jag harhaft mycket kontakt med skattefolket internt och vet en del om hur slipstenarna dras internt. Det är låg status att svara i telefon så därför får ofta handläggare med relativt sett mindre erfarenhet svara på frågor (även om de flesta ska turas om så får ofta oerfarna svara på frågor och de gör som alla andra människor, de fantiserar ihop svar så de inte ska verka dumma eller okunniga).
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017