FAQ |
Kalender |
2016-10-23, 13:47 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja.
Nu är jag nästan klar med allt och har snart fått allt att lira Dock har jag ett problem kvar. Kod:
<?php if ($manufacturer_purl == false) { ?> <?php echo $stock; ?></li> <?php } ?> <?php $ch = curl_init($manufacturer_purl); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true); $text = curl_exec($ch); $mpss1 = strpos($text, $mpss1); $mpss2 = strpos($text, $mpss2); if ($mpss1 == true) { echo $mpssr; } elseif ($mpss2 == true) { echo $custom_desc; } else { echo "inget finns" ; } ?> Hur få man till så enbart $stock visas om inget värde är true? |
||
Svara med citat |
2016-10-24, 12:01 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Kod:
<?php if ($manufacturer_purl == false) { echo $stock . '</li>'; } $ch = curl_init($manufacturer_purl); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true); $text = curl_exec($ch); $mpss1 = strpos($text, $mpss1); $mpss2 = strpos($text, $mpss2); if ($mpss1 == true) { echo $mpssr; } elseif ($mpss2 == true) { echo $custom_desc; } elseif(!$manufacturer_purl && !$mpss1 && !$mpss2) { echo $stock; } else { echo "inget finns" ; } Försök undvika ?> <?php flera gånger i kod då det oftast skapar WPOD ( White-page of death ) |
||
Svara med citat |
2016-10-24, 17:56 | #13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kod:
if ($manufacturer_purl == false) { echo $stock . '</li>'; } Nu är det bara ett litet störande fel kvar och det är vart jag ska sätta in "</li>" om jag sätter det i slutet på koden vilket borde vara rätt så blir det inget mellanrum utan allt skriv ut så här: "Availability:inget finns" Edit: Jag provade att flytta ner if raden som jag tog bort så det vart så här: Kod:
<?php $ch = curl_init($manufacturer_purl); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true); $text = curl_exec($ch); $mpss1 = stripos($text, $mpss1); $mpss2 = stripos($text, $mpss2); if ($manufacturer_purl == false) { echo $stock . '</li>'; } elseif ($mpss1 == true) { echo $mpssr; } elseif ($mpss2 == true) { echo $custom_desc; } elseif(!$manufacturer_purl && !$mpss1 && !$mpss2) { echo $stock; } else { echo "inget finns" ; } ?></li> Senast redigerad av xciso den 2016-10-24 klockan 18:08 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|