FAQ |
Kalender |
2014-01-03, 10:37 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
De verkar använda Loopia som redirect när öppettider.nu används. IDN domänen 301:ar via Loopias servrar till www.oppettider.nu (46.246.111.203) som ligger hos Gridlane. inetnum: 46.246.111.0 - 46.246.111.255 netname: GRIDLANE-VPS-NET descr: Gridlane Cloud VPS Hosting |
|||
Svara med citat |
2014-01-03, 11:11 | #12 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
Svara med citat |
2014-01-03, 11:46 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
http://who.is/whois-ip/ip-address/46.246.111.203 Senast redigerad av cvnu den 2014-01-03 klockan 11:59 |
||
Svara med citat |
2014-01-04, 16:16 | #14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att ha backup-site och incidentsplan är knappast en dålig idé. Finns ju sååå många bra och billiga lösningar för detta. Låt oss dra senariot över att någon helt enkelt inte kom hem under nyårsnatten p.g.a. detta i kombination med t.ex. inställda bussar eller dylika - utan möjlighet att få reda på korrekt information, med slutresultat att personen frös ihjäl hade ju kanske inte varit så bra... Jag var själv med om strul p.g.a. detta då flertalet i mitt umgänge inte kunde ta sig hem förens morgonen efter då det helt enkelt inte gick att få reda på OM pendeltåget gick öht - det var ju trots allt specialtider och vissa inställda tåg/tider p.g.a. nyår. Lyckligtvis frös ingen ihjäl då dom stannade kvar alt. tog taxi... Skamlöst imo. Detta är ju dessutom lite lustigt samtidigt... http://www.evry.se/career/jobs/?jobid=1107567 - Tror det kanske behövs...... |
|||
Svara med citat |
2014-01-04, 20:42 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
skulle precis spåra ett paket och posten ligger fortfarande nere, det verkar ju helt otroligt att inte kunna få en lösning till stånd på flera dygn!?!?
|
||
Svara med citat |
2014-01-05, 05:26 | #16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte vad posten kör med men kan tänka mig att de kör en uppsjö stödsystem som måste fungera för att hela plattan ska funka. Vill inte måla fan på väggen men tror evry kommer förlora några kunder pga detta.
|
|||
Svara med citat |
2014-01-05, 14:56 | #17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://services3.posten.se/tracktrac...gnments_do.jsp |
||
Svara med citat |
2014-01-05, 16:02 | #18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Att Posten.se ligger nere fem (+) dagar känns ju spontant som ett rejält misslyckande. Jag läste deras FAQ om det inträffade, men tycker ändå det verkar vara ett solklart fall av bristfällig redundans.
2014-01-05, 16:39 | #19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
När det gäller redundans så kan man ju alltid dra det in absurdum om man vill men i slutändan handlar det bara om en enda sak nämligen vad kunderna vill betala för och i dagens samhälle så väljer de flesta trots allt det billigaste alternativet. Det är något alla företag måste anpassa sig efter. Sen får man stå ut med all skit när kunderna ändå klagar så fort saker och ting strular Därmed inte sagt att billiga alternativ alltid strular eller att dyrare är bättre men riskerna ökar naturligtvis alltid för misstag om priset är allt som styr.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-01-05 klockan 16:42 |
||
Svara med citat |
2014-01-05, 17:05 | #20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
tartareandesire,
Du (och Posten) har säkert rätt beträffande kontrollen av säkerhet, kvalitet och integritet. Dock visar ju det ju att systemet är ganska sårbart i nuläget. Förmodligen/förhoppningsvis ger det upphov till visst nytänkande och förbättrade rutiner.
Svara |
|
|