Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vinstdrivande sida (400-500k per år)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-18, 17:21 #11
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Jag har bara en fråga: är det ett forum? (med tanke på sidvisningarna)
studiox är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-18, 17:30 #12
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Väldigt svårt att ge dig någon vettig respons när man inte vet något om sidan. Speciellt eftersom ni inte ens är säkra på att ni över huvudtaget vill sälja den...

Med tanke på besökarantalet och intäkterna är väl KANSKE 1 000 000 SEK ett rimligt pris. Men jag tror inte så många är intresserade om de inte ens vet vilken bransch sidan är inom. Skulle jag köpa en sida i den här prisklassen måste det vara inom en bransch/verksamhet som jag är intresserad av och vill driva en såpass stor sida inom.

Att kräva massa bevis med mera ifrån en eventuell köpare med det utgångsläget tror jag gör att många som skulle vara intresserade inte orkar.

Jag tror lite mer öppenhet skulle gynna dig i den här försäljningen.
pelmered är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-18, 21:37 #13
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Väldigt svårt att ge dig någon vettig respons när man inte vet något om sidan. Speciellt eftersom ni inte ens är säkra på att ni över huvudtaget vill sälja den...

Med tanke på besökarantalet och intäkterna är väl KANSKE 1 000 000 SEK ett rimligt pris. Men jag tror inte så många är intresserade om de inte ens vet vilken bransch sidan är inom. Skulle jag köpa en sida i den här prisklassen måste det vara inom en bransch/verksamhet som jag är intresserad av och vill driva en såpass stor sida inom.

Att kräva massa bevis med mera ifrån en eventuell köpare med det utgångsläget tror jag gör att många som skulle vara intresserade inte orkar.

Jag tror lite mer öppenhet skulle gynna dig i den här försäljningen.
Om du faktiskt vore intresserad och faktiskt har en miljon över så kan väl öppenhet inte gynna en förhandling? Du borde väl i så fall skicka ett PM och berätta att du är intresserad.

Jag tror å andra sidan heller inte på försäljning på WN, precis som tidigare sagt är det för mycket "fel personer".
studiox är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-19, 14:14 #14
opik opik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 56
opik opik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 56
Branschen är Spel/Sport.

Ingen har sagt att ni inte får buda i tråden, buda på ifall ni vill.

Studiox: Ja, sidan har ett forum också; det är ett community.

ITisGood.se: Om du knappt vet något om sidan så har du inte läst vad vi skrivit; mycket relevant information står redan i tråden. Vill du veta mer är du välkommen att PM:a för en diskussion.
opik är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-19, 15:20 #15
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Knullis har du köpt något för en sådan summa nån gång? Vet du hur få människor som har sådana pengar liggandes på ett konto i sverige? Oftast tar man lån för att handla för sådana summor och då krävs det bättre underlag från säljarens sida för att överhuvudtaget väcka ett intresse. Det är som att försöka sälja sin lägenhet eller hus och skriva att man inte få se objektet förrän man kommer och visar pengarna Lycka till med den sortens försäljning

Omsättningen är fel data dessutom, det är vinsten som är det relevanta och då ska det finnas bokföringspapper på det och inte ett affiliateutdrag. Annonsintäkter kan minska rejält om man inte har kunskap om det, annonsörer kan sluta betala för platser osv.

Senast redigerad av Davve den 2010-12-19 klockan 15:24
Davve är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-19, 15:35 #16
opik opik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 56
opik opik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 56
Davve: Vinsten är alltså 400-500k, inte omsättningen. Alla papper finns, allt ifrån avtal till fakturor osv.

Sedan är det inte affiliatepengar som står för den största inkomsten utan direktannonsering. Affiliatepengarna utgör bara runt 10-20% av det sidan gör totalt per år, och det affiliateavtalet kräver ingen kunskap direkt; vi säljer en produkt som är direkt relaterad till sidan via en leverantör som ger oss kickback.

Vi har inga problem med att ge ut mer information till alla intressenter; allt ni behöver göra är att PM'a oss så ger vi vidare instruktioner.
opik är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-19, 21:17 #17
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av opik Visa inlägg
ITisGood.se: Om du knappt vet något om sidan så har du inte läst vad vi skrivit; mycket relevant information står redan i tråden. Vill du veta mer är du välkommen att PM:a för en diskussion.
Mycket relevant information?
Det är ju bara lite siffror som du angivit, resten är rena spekulationer och gissningar. För att man ska kunna avgöra om man är intresserad eller ej måste man ju veta mycket mer om verksamheten än vad du angivit här i tråden.
pelmered är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-19, 21:25 #18
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av opik Visa inlägg
- ca. 400 000 - 500 000 sek i intäkter per år via två intäktskällor; annonser samt affiliatesälj. (inkomstdata finns)
Det du skrivit innebär att ni omsätter 4 - 500 000 kr/år. Om det är vinsten, hur stor är omsättningen? Vilka konstnader finns?
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-20, 16:53 #19
opik opik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 56
opik opik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 56
ITisGood.se: Vad tycker du fattas? Övrig info ges ut på PM och du är välkommen att fråga vad du vill. Ifall du inte är intresserad så behöver du ju inte ens skriva i tråden. Dina riktlinjer är inte speciellt intressanta då vi fått in en hel del intressenter redan, så uppenbarligen räckte den infon vi gav för att väcka intresse.

Finns serverkostnad + småkostnader som går på runt 40-50k per år. De kostnaderna går dock att skära ner på om man vill utan att påverka vinsten sidan gör.
opik är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-22, 14:07 #20
Dreamworks Dreamworks är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 9
Dreamworks Dreamworks är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av opik Visa inlägg
- ca. 400 000 - 500 000 sek i intäkter per år via två intäktskällor; annonser samt affiliatesälj. (inkomstdata finns)

I övrigt så driver sidan mer eller mindre sig själv då det är användargenererat content primärt och det finns gott om ansvarsfulla moderatorer och admins.
Vad är anledningen till att ni vill sälja sidan?
Dreamworks är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017