Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kalendern.nu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-03, 01:44 #11
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Flitig postare
Jesters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Citat:
Ursprungligen postat av mypay
men det verkar vara en standardgrej att när når någon vill starta en sida som redan finns så får man höra att det inte är någon idé..

Usch vad litet internet skulle vara om det bara fanns en av varje...
Det var inget gnäll, ville bara höra vad tanken bakom var och om det fanns några framtidstankar.
Det är lugnt. Jag klargör gärna sådana saker, även om jag personligen tycker att är lite OT i ett feedbackforum. Skicka gärna ett PM nästa gång

Tycker du verkligen att kalender.se är "likadan"? Jag som tyckte att jag fått till designen lite vassare. Dock klurar jag fortfarande på hur de har lyckats få till månfaserna. Hittar det inte någonnstans...
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 09:01 #12
byWibergs avatar
byWiberg byWiberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Medlem
byWibergs avatar

Citat:
Originally posted by Jester@Sep 3 2004, 00:44
Tycker du verkligen att kalender.se är "likadan"? Jag som tyckte att jag fått till designen lite vassare. Dock klurar jag fortfarande på hur de har lyckats få till månfaserna. Hittar det inte någonnstans...
Även om kalender.se inte heller är någon höjdare utseendemässigt så ger den iaf ett hyffsat seriöst och stilrent intryck. Din känns som precis vad det är. Ett hobbyprojekt av en privatperson som kan tröttna på det och lägga ner sidan när som helst. Inte förtroendeingivade tyvärr... Men piffa upp utseendet så blir det mycket bättre!
byWiberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 10:44 #13
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Google gav detta: aa.usno.navy.mil/data/docs/MoonPhase.html
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 13:20 #14
Jesters avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jesters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Citat:
Ursprungligen postat av Jester
Google gav detta: aa.usno.navy.mil/data/docs/MoonPhase.html
Tack för länken, men tanken var att kunna räkna fram detta så man slipper sitta och fylla i alla månfaser mellan 1970 och 2038.

Dessutom var detta index som många andra jag kollat på för den amerikanska strjärnhimlen. Detta ska väl eventuellt gå att översätta till den svenska stjärnhimlen, men man kan inte dra några slutsatser enbart genom att jämföra datumen. Det matematiska sambandet är nog lite mer komplicerat än så misstänker jag

Tack för hjälpen iaf!
Oläst 2004-09-03, 13:26 #15
Jesters avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jesters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av byWiberg
Citat:
Ursprungligen postat av Jester
Även om kalender.se inte heller är någon höjdare utseendemässigt så ger den iaf ett hyffsat seriöst och stilrent intryck. Din känns som precis vad det är. Ett hobbyprojekt av en privatperson som kan tröttna på det och lägga ner sidan när som helst. Inte förtroendeingivade tyvärr... Men piffa upp utseendet så blir det mycket bättre!
Hmm...nu blir jag nyfiken. Vad är det som ger detta oseriösa intryck?

Kalender.se har dessutom många programmeringsmässiga brister då man till exempel kan nå årtal (genom adressfältet) som inte scriptet klarar av att visa. Seriöst? Men det är inte meningen att smutskasta någon annans arbete i den här tråden. Tar åt mig av kritiken.
Oläst 2004-09-03, 15:31 #16
byWibergs avatar
Medlem

Medlem
byWibergs avatar

Citat:
Originally posted by Jester@Sep 3 2004, 12:26
Hmm...nu blir jag nyfiken. Vad är det som ger detta oseriösa intryck?

Kalender.se har dessutom många programmeringsmässiga brister då man till exempel kan nå årtal (genom adressfältet) som inte scriptet klarar av att visa. Seriöst? Men det är inte meningen att smutskasta någon annans arbete i den här tråden. Tar åt mig av kritiken.
Ett seriöst intryck rent utseendemässigt var det jag syftade på. Om den är bättre eller sämre programmerad har jag inte en aaaaaaaning om.

Tycker utseendet är för lekfullt intryck med bilder som bakgrund i tabeller, för många olika färger, udda typsnitt, jobbig bakgrund etc. Sen så ska man väl kunna se vilken dag det är idag?
byWiberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 23:20 #17
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Lägg in lite trevliga bilder. Bilder för varje årstid och skifta mellan ett x antal från dag till dag. Om du vill lägga ner massa arbete så kan du trycka in information i kalendern som rör den normala svensson. OS, VM, Politik och annat som kan vara intressant att bli påmind om. Fyller du dessa kraven har man en fin liten startsida.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-05, 10:35 #18
Jesters avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jesters avatar

Så "bohemiskt" är bättre än "lekfullt"? Jag är förvirrad. Tror att jag fortsätter på samma linje som jag gjort hittills. Antagligen tillkommer ytterligare en del flashiga bilder i samband med en eventuell evenemangkalender.

Tack för alla åsikter! Lika hjälpfullt som vanligt!

//Martin
Oläst 2004-09-05, 12:48 #19
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Mar 2004
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Mar 2004
Tittade på dom andra kalendrarna men tycker nog att din ser bäst ut. Dessutom var det som nån sa "trist med bara en sajt av varje". Kör på. En sajt jag använder ofta är vecka.nu pga att det är omöjligt att komma i veckonummret.
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 18:43 #20
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Dock klurar jag fortfarande på hur de har lyckats få till månfaserna. Hittar det inte någonnstans...
finns ett program som heter moonphase 1.4 på tingan.com
det kanske kan ge ge några tips...

eller jag vet inte...
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017