FAQ |
Kalender |
2004-09-03, 01:44 | #11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Tycker du verkligen att kalender.se är "likadan"? Jag som tyckte att jag fått till designen lite vassare. Dock klurar jag fortfarande på hur de har lyckats få till månfaserna. Hittar det inte någonnstans... |
|||
Svara med citat |
2004-09-03, 09:01 | #12 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-09-03, 10:44 | #13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-09-03, 13:20 | #14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Dessutom var detta index som många andra jag kollat på för den amerikanska strjärnhimlen. Detta ska väl eventuellt gå att översätta till den svenska stjärnhimlen, men man kan inte dra några slutsatser enbart genom att jämföra datumen. Det matematiska sambandet är nog lite mer komplicerat än så misstänker jag Tack för hjälpen iaf! |
|||
Svara med citat |
2004-09-03, 13:26 | #15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kalender.se har dessutom många programmeringsmässiga brister då man till exempel kan nå årtal (genom adressfältet) som inte scriptet klarar av att visa. Seriöst? Men det är inte meningen att smutskasta någon annans arbete i den här tråden. Tar åt mig av kritiken. |
|||
Svara med citat |
2004-09-03, 15:31 | #16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Tycker utseendet är för lekfullt intryck med bilder som bakgrund i tabeller, för många olika färger, udda typsnitt, jobbig bakgrund etc. Sen så ska man väl kunna se vilken dag det är idag? |
|||
Svara med citat |
2004-09-04, 23:20 | #17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Lägg in lite trevliga bilder. Bilder för varje årstid och skifta mellan ett x antal från dag till dag. Om du vill lägga ner massa arbete så kan du trycka in information i kalendern som rör den normala svensson. OS, VM, Politik och annat som kan vara intressant att bli påmind om. Fyller du dessa kraven har man en fin liten startsida.
|
|||
Svara med citat |
2004-09-05, 10:35 | #18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Så "bohemiskt" är bättre än "lekfullt"? Jag är förvirrad. Tror att jag fortsätter på samma linje som jag gjort hittills. Antagligen tillkommer ytterligare en del flashiga bilder i samband med en eventuell evenemangkalender.
Tack för alla åsikter! Lika hjälpfullt som vanligt! //Martin |
|||
Svara med citat |
2004-09-05, 12:48 | #19 | ||
|
|||
Read Only
|
Tittade på dom andra kalendrarna men tycker nog att din ser bäst ut. Dessutom var det som nån sa "trist med bara en sajt av varje". Kör på. En sajt jag använder ofta är vecka.nu pga att det är omöjligt att komma i veckonummret.
|
||
Svara med citat |
2004-09-09, 18:43 | #20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
det kanske kan ge ge några tips... eller jag vet inte... |
||
Svara med citat |