Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Åsikter om min nätbutik

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-21, 08:51 #11
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Citat:
Originally posted by makkkan@Feb 21 2009, 01:42
Jag kollade även på Magento via http://icommerce.se. Är det något att rekommendera?
Jag har vart i kontakt med den och gått igenom magento lite och hur den skulle klara våra behov... Den är helt klart intressant.

Dessutom så vet jag att de lösningar vi behöver (koppling till affärssytem) är på G, så vi kommer troligen att test köpa magento till en av våra butiker.
Craxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 14:06 #12
Flotec Flotec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 235
Flotec Flotec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 235
Vi provade Magento lite förra sommaren. Rätt så komplicerat program. Inte så lätt att modifiera tyckte jag. Dessutom verkade det kräva rätt mycket kapacitet på servern.
Annars kunde kanske Prestashop vara ett bra alternativ. Själva kör vi vidare med Oscommerce.
Flotec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 16:25 #13
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 171
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 171
Citat:
Originally posted by WebboT@Feb 20 2009, 22:51
Bl.a. finns ett ett inbyggt order messaging system, där man kan föra en konversation med kunden direkt under kundens order i admin. Hela konversation man haft med kunden finns sen sparad direkt under kundens order. Hur smidigt är inte det?
Den funktionen har även Prestashop. Och Prestashop är gratis. =) Visserligen är Prestashop rätt ny, men den är redan väldigt bra.

Trådskaparen: Ta en titt på Prestashop! Eftersom den är helt gratis kan du ju använda dina pengar till att anpassa teman, bygga extra moduler osv.
ddaarruuddee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 16:31 #14
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Jag vill definitivt avråda ifrån Prestashop.

Vi kör v1.0 på en butik och den innehåller inte ens nån statistik(!)
Det ska finnas i v1.1, men inte haft tid att installera den (än)

Det känns som om butiken (och kanske framförallt admin'en) är byggd av personer som aldrig kört en butik. Allt man behöver gå igenom när man ska skicka en order är .. ja, långt ifrån perfekt.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 19:10 #15
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av ddaarruuddee
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Bl.a. finns ett ett inbyggt order messaging system, där man kan föra en konversation med kunden direkt under kundens order i admin. Hela konversation man haft med kunden finns sen sparad direkt under kundens order. Hur smidigt är inte det?
Den funktionen har även Prestashop. Och Prestashop är gratis. =) Visserligen är Prestashop rätt ny, men den är redan väldigt bra.

Trådskaparen: Ta en titt på Prestashop! Eftersom den är helt gratis kan du ju använda dina pengar till att anpassa teman, bygga extra moduler osv.
Du kan väl inte på fullaste allvar jämföra Prestashop med Interspire?
Bara för att nåt är gratis betyder det inte att man tjänar pengar i längden. Det kan vara tvärtom och bli ren katastrof för att man snålade på det viktigaste av allt. Sin butik.
Vill man va ehandlare på hobbynivå, så går det säkert fint med gratisalternativen.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 19:30 #16
Flotec Flotec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 235
Flotec Flotec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 235
Citat:
Bara för att nåt är gratis betyder det inte att man tjänar pengar i längden.
Skulle aldrig välja ett system som inte är öppet och som inte har en community med forum där man kan få hjälp.

Citat:
Vill man va ehandlare på hobbynivå, så går det säkert fint med gratisalternativen.
Handlar nog mest om vilka produkter man säljer, mindre om websystem.
Flotec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 20:19 #17
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 171
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 171
Citat:
Originally posted by lunarmys@Feb 21 2009, 16:31
Jag vill definitivt avråda ifrån Prestashop.

Vi kör v1.0 på en butik och den innehåller inte ens nån statistik(!)
Det ska finnas i v1.1, men inte haft tid att installera den (än)

Det känns som om butiken (och kanske framförallt admin'en) är byggd av personer som aldrig kört en butik. Allt man behöver gå igenom när man ska skicka en order är .. ja, långt ifrån perfekt.
Det kanske är dags att uppgradera då Som att köra v 1.0 av valfritt software och sen klaga på att det finns buggar. Jag håller med om att det är en del saker som fattas, men inom den snara framtiden när v1.2 och kanske 1.3 släppts tror jag Presta kommer vara en utav de bästa alternativen, åtminstone för mindre butiker.

V1.1 har statistik, väldigt utförlig dessutom.
Det sägs att snabbkassa ska komma i V1.2, får hoppas att det stämmer.

Till WebboT: Glömde säga att Presta även har ett bra RMA system. Vill säga såhär, "Bara för att något kostar mycket pengar betyder det inte att produkten är bra." Om man som handlare tycker att det är rimligt att lägga ~16 000 på en shop när det finns alternativ som är gratis så får man väl göra det. Jag hade valt att köra Presta som grund, och sen anlitat någon att koda ett schysst tema och lite funktioner som jag anser fattas i shopen nu.
ddaarruuddee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-21, 20:27 #18
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Citat:
Originally posted by ddaarruuddee@Feb 21 2009, 20:19

Det kanske är dags att uppgradera då Som att köra v 1.0 av valfritt software och sen klaga på att det finns buggar. Jag håller med om att det är en del saker som fattas, men inom den snara framtiden när v1.2 och kanske 1.3 släppts tror jag Presta kommer vara en utav de bästa alternativen, åtminstone för mindre butiker.
Det man kan ifrågasätta är hur man kan säga att en butik nått v1.0 när den inte ens har någon statistik. Det finns inte heller möjlighet att ha en sida i stil med "Tack för din beställning. Bla bla bla" (där man kan lägga in tracking-kod t ex). Kanske också kommit i v1.1?

Men är väl lite OT nu.. sorry.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-22, 03:05 #19
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Citat:
Originally posted by makkkan@Feb 20 2009, 23:37
Tack för era snabba svar.

lunarmys: Anledningen till att du inte får upp några produkter på de olika kategorierna måste bero på att du använder Safari.

Webbot: Interspire verkar riktigt intressant. Går det att ha kreditor och dibs integrerat?
Kan gå i god för att interspire är ett bra system.
Vi har ett par kunder där vi har hjälpt dem att komma i gång och just använt interspire som e-handelslösning. Nu har vi använt Auriga (postens betalväxel) som betalningslösning, men kreditor är fullt möjlig, dock rekommenderar jag Auriga.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-23, 11:27 #20
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Citat:
Originally posted by makkkan@Feb 20 2009, 23:04
Driver i dagsläget en nätbutik ( www.milkandhoney.se ) som säljer kläder. I ca. 1.5 år har vi haft en lösning från e-butik.se och nu har jag börjat kolla på andra altenativ eftersom vi saknar så många funktioner.
Vi har en budget på ca 20-30 000. Tycker ni vi skall betala någon för att bygga upp en ny sida med OsCommerce? elller tycker ni att vi skall köra på t.ex. Sitedirect?
Ge gärna åsikter om hur ni tycker sidan ser ut idag och ifall ni ens tycker jag skall byta lösning?
/MVH Max
Vad är det för funktioner du saknar?
Du nämner prisklassen 20-30 tusen, är det per år/startkostnad/månadskostnad?
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017