FAQ |
Kalender |
2016-04-01, 10:54 | #11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ja, och det stämmer inte alls. Men Cloud Royale hävdar att det är deras siffror i systemet som gäller. |
|||
Svara med citat |
2016-04-01, 11:07 | #12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kolla om backuptrafik debiteras.
vet ej vad du har på servern men jag råkade ut för något liknande när jag installerade om Sveriges störstas idrottsförenings server. Det som hände då var att alla webbläsare hade cachat bilderna och på något sätt och detta nollställdes vilket gjorde att belastningen ökade markant i några dagar. Du kan också läsa av med iptables hur många packet som du har skickat ut och jämföra med deras siffror. |
|||
Svara med citat |
2016-04-01, 12:58 | #13 | ||
|
|||
|
De ska se vad som orsakat detta för ett antal kunder:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2016-04-01, 16:39 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Så i de här fallet skulle jag med säga att problemet i de här fallet hamnar inte på operatören utan istället hos kunden. |
||
Svara med citat |
2016-04-01, 17:46 | #15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi har en liten VPS på Cloud Royale och där syns ingen onormal ökning i trafik / CPU / annat utan det är som vanligt på den vi har. En VPS till företagets versionshantering och lite smått för utveckling.
|
||
Svara med citat |
2016-04-01, 17:51 | #16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2016-04-01, 20:26 | #17 | |||
|
||||
|
I fakturan dvs? På servern syns ingen skillnad utan det är fakturan från Cloud Royale som är fel.
|
|||
Svara med citat |
2016-04-04, 12:45 | #18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det bästa alternativet om man vet med sig att man inte orkar hålla koll på sin hemsida/server är att köpa med trafiktak så stängs servern ner när man använt upp all sin trafik så får man inga onödiga kostnader.
|
||
Svara med citat |
2016-04-04, 18:11 | #19 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej Spindel,
Vi har sett att ett antal kunder fått en ökad trafikdebitering den senaste månaden och våra tekniker håller på att undersöka orsaken till detta närmre. Vi ser också att du har haft kontakt med våra tekniker om detta, de har skickat dig en detaljerad specifikation på dintrafik. Vi vill såklart gå till botten med detta, så svarar du i tråden som är skapad med tekniker så ska vi assistera dig vidare i ärendet. Är det fler som anser sig vara felaktigt debiterade så uppmuntrar vi att kontakta oss för vidare utredning. Önskar dig och alla andra en trevlig vecka! Vänligen, Simon R FS Data/Cloud Royale |
||
Svara med citat |
2016-04-06, 13:14 | #20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|